noord Thailand en Isan

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

noord Thailand en Isan

#1 Bericht door peter westerbaan » dinsdag 08 juli 2014, 12:44

Beste Thailand-kenners,
Volgende maand ga ik met een drietal vrienden een reisje per openbaar vervoer maken. De route ziet er ongeveer als volgt uit.
Dag 1 vliegen van Bangkok naar Chiang Mai met air asia
Dag 1-3 Chiang Mai
Dag 4 per bus naar Chiang Rai
Dag 5 Chiang Rai
Dag 6 uitstapje naar Mae Salong , Mae Sai en golden triangle (via reisbureautje)
Dag 7 bustocht naar Nan
Dag 8 Nan
Dag 9 Bustocht naar Phrae
Dag 10 Phrae
Dag 11 bustocht naar Phitsanulok (kennen we al, maar lijkt onvermijdelijk)
Dag 12 Busreis naar Loei (Sugar guesthouse)
Dag 13 Loei (uitstapje naar wijngaarden, fietsen in de omgeving)
Dag 14 Per bus naar Nong Khai, indien mogelijk via de noordelijke route, dus langs de Mae Kohng
Dag 15-16 Nong Khai
Dag 17 Per bus naar Beung Kan
Dag 18 Wat Phu tok per gehuurde tuc tuc
Dag 19 Per bus naar Nakhom Phanon
Dag 20 Nakhon Phanon
Dag 21 Udon Thani ( tOP MANSION HOTEL)
Dag 22 Udon
Dag 23 terugvliegen met air asia naar Bangkok

Mijn vraag aan jullie: 1)Is dit haalbaar, is de route aantrekkelijk, zijn er plaatsen die we beter kunnen overslaan of plaatsen die we juist wel moeten aandoen? 2) Is de reis van Phrae naar Loei ook mogelijk zonder overnachting in Phitsanulok?

Ik dank jullie vast voor jullie tips en suggesties.
Peter

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: noord Thailand en Isan

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 08 juli 2014, 13:06

In het Noorden ken ik Chiang Mai, Chiang Rai en de gouden driehoek en de plaatsen vanaf Loei ken ik. Dus de plaatsen van dag 6 tot en met dag 11 ken ik nog niet. Ik kan je verzekeren dat je zult genieten van de genoemde mij bekende plaatsen. Beung Kan kan een beetje saai zijn, maar wordt volledig gecompenseerd door Nong Khai, Nakhom Phanon en de andere plaatsen. Ik heb eind vorig jaar met eigen vervoer jouw route (andersom) vanaf dag 12 tot en met dag 22 gevolgd en ook nog Sakon Nakon daarin meegenomen. Wij hebben er 8 dagen overgedaan aan zijn na Loei richting Petchaburi en Lopburi gegaan.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: noord Thailand en Isan

#3 Bericht door brake034 » dinsdag 08 juli 2014, 13:36

peter westerbaan schreef: Dag 6 uitstapje naar Mae Salong , Mae Sai en golden triangle (via reisbureautje)
Dag 7 bustocht naar Nan
Dag 8 Nan
Dag 9 Bustocht naar Phrae
Dag 10 Phrae
Peter,

Dag 6: Mae Salong, Mae Sai en de gouden driehoek in 1 dag? Echt niet goed te doen of je zit alleen maar in de minivan!

Dag 7 en 8: stel voor dat je in Nan bij Tony gaat eten een keer: http://www.tonysplacenanthailand.com

Dag 9 en 10: ik vind Phrae niet zo interessant en adviseer langer ten noorden van Chiang Rai te blijven.
Zo tegen de grens met Laos, langs de Mekong rivier, zijn zoveel plekjes te ontdekken die menig massa toerist nog nooit gezien heeft....... Wil je best behulpzaam zijn wat van die plekken rond Chiang Rai te vinden!
Marcel

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: noord Thailand en Isan

#4 Bericht door peter westerbaan » zaterdag 12 juli 2014, 09:16

Dank voor jullie antwoord, sorry dat ik wat traag reageer. Ik begrijp dat we Phrae beter kunnen overslaan. Mocht je nog tips in de buurt van Chiang Rai hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: noord Thailand en Isan

#5 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 12 juli 2014, 17:02

Udon Thani kan je zijde fabriekjes bezoeken, butterfly musea, Dinosaurus opgraving/expositie in Nong Tan, Ban Chiang archeologische vindplaats.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”