immigration korat
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
immigration korat
Van te voren was mijn vriendin al bij de immigratie dienst van Korat langs geweest om precies te weten te komen wat we nodig hadden om mijn visum aan te vragen
dat was niet zoveel alleen maar tig kopieen, mijn paspoort + de tabian baan
die kopieen dat was geen probleem
mijn paspoort was ook geen probleem
maar die tabian baan is een ander verhaal
bij de amphur de tabian baan aangevraagd
na 2 weken was er een gaatje dus konden we komen
alle benodigdheden mee genomen incl 4 getuigen uit de buurt
die moesten verklaren dat wij daar mochten komen wonen???????????
4 personen uit die soi waren snel gevonden met de belofte dat we na de aanvraag uit eten gingen
men moest er tenslotte vrij voor nemen want de afspraak op de amphur was om 14.00 uur
een voor een werden we binnen geroepen en werd ons een interview afgenomen
alle opgestelde A4 tjes moesten we tekenen zo'n 14 blaadjes dus 14 handtekeningen per persoon
na 2,5 uur stonden we allemaal weer buiten
restaurant opgezocht en mijn belofte nagekomen
eind goed al goed, nou nee er werd gezegd ""over 14 dagen krijgt u een telefoontje en dan kunt u de gele tabian baan opkomen halen""
3 weken later toch maar eens gebeld
bleek de dame die alles voor ons op de amphur had geregeld naar Bangkok was gestuurd voor het volgen van een aantal cursussen
En haar werk tja dat was haar werk en niet het werk van een ander dus we moesten maar wachten totdat ze over zo'n 2 a 3 maanden terug was.
Dan zou ze haar liggende werk afmaken en dus ook onze tabian baan regelen
Een week lang geprobeerd die gasten op de amphur aan hun verstand te peuteren dat dat echt niet kon en dat ik die tabian baan nodig had voor mijn visum aanvraag
Maar ja dat was mijn probleem, toch??
Nu wil het geval dat het huis wat we huren van een hoge ome (dame) is die bij de politie werkt
(politie luitenant kolonel)
Ze komt 1 x per week langs om eten te brengen voor de huishond die we voor het gemak van haar hebben overgenomen
Het voorstaande kwam toevallig ter sprake en zij bemoeide zich er onmiddellijk mee
Even een telefoontje richting amphur met wat snauwende woorden, haar prive en bureau nummer werden doorgegeven, telefoon werd neergelegd en 5 min later werd ze terug gebeld met de mededeling of wij deze morgen de tabian baan genegen waren op te komen halen ( nou dat waren we)
Die zelfde morgen nog de tabian baan opgehaald, alsof ze wisten wie we waren werd de deur al open gehouden en kregen we de tabian baan direct en zonder wachten met veel buigingen overhandigd
Ok alles bij elkaar, dus konden we naar de immigratie dienst van Korat
Nou wordt er werd er wel eens geschreven over de problemen bij de div immigratie kantoren, maar wij zijn hooguit 30 minuten binnen geweest en in die tijd mijn papieren overhandigd, werden ze nagekeken, werden we bij de immigratie officier geroepen die alles controleerde en stempelde
mijn paspoort werd voorzien van meerdere stempels werd getekend en klaar
1900 bath betaald voor het visum en 1000 bath betaald voor multiple entree
Kreeg ik nog een formulier overhandigd voor we naar buiten gingen met daarin onder andere de vraag of iemand ons thea money had gevraagd nou dat was dus absoluut niet het geval
Hulde waarop de immigratie dienst in Korat werkt
De amphur? dat is andere koek.
dat was niet zoveel alleen maar tig kopieen, mijn paspoort + de tabian baan
die kopieen dat was geen probleem
mijn paspoort was ook geen probleem
maar die tabian baan is een ander verhaal
bij de amphur de tabian baan aangevraagd
na 2 weken was er een gaatje dus konden we komen
alle benodigdheden mee genomen incl 4 getuigen uit de buurt
die moesten verklaren dat wij daar mochten komen wonen???????????
4 personen uit die soi waren snel gevonden met de belofte dat we na de aanvraag uit eten gingen
men moest er tenslotte vrij voor nemen want de afspraak op de amphur was om 14.00 uur
een voor een werden we binnen geroepen en werd ons een interview afgenomen
alle opgestelde A4 tjes moesten we tekenen zo'n 14 blaadjes dus 14 handtekeningen per persoon
na 2,5 uur stonden we allemaal weer buiten
restaurant opgezocht en mijn belofte nagekomen
eind goed al goed, nou nee er werd gezegd ""over 14 dagen krijgt u een telefoontje en dan kunt u de gele tabian baan opkomen halen""
3 weken later toch maar eens gebeld
bleek de dame die alles voor ons op de amphur had geregeld naar Bangkok was gestuurd voor het volgen van een aantal cursussen
En haar werk tja dat was haar werk en niet het werk van een ander dus we moesten maar wachten totdat ze over zo'n 2 a 3 maanden terug was.
Dan zou ze haar liggende werk afmaken en dus ook onze tabian baan regelen
Een week lang geprobeerd die gasten op de amphur aan hun verstand te peuteren dat dat echt niet kon en dat ik die tabian baan nodig had voor mijn visum aanvraag
Maar ja dat was mijn probleem, toch??
Nu wil het geval dat het huis wat we huren van een hoge ome (dame) is die bij de politie werkt
(politie luitenant kolonel)
Ze komt 1 x per week langs om eten te brengen voor de huishond die we voor het gemak van haar hebben overgenomen
Het voorstaande kwam toevallig ter sprake en zij bemoeide zich er onmiddellijk mee
Even een telefoontje richting amphur met wat snauwende woorden, haar prive en bureau nummer werden doorgegeven, telefoon werd neergelegd en 5 min later werd ze terug gebeld met de mededeling of wij deze morgen de tabian baan genegen waren op te komen halen ( nou dat waren we)
Die zelfde morgen nog de tabian baan opgehaald, alsof ze wisten wie we waren werd de deur al open gehouden en kregen we de tabian baan direct en zonder wachten met veel buigingen overhandigd
Ok alles bij elkaar, dus konden we naar de immigratie dienst van Korat
Nou wordt er werd er wel eens geschreven over de problemen bij de div immigratie kantoren, maar wij zijn hooguit 30 minuten binnen geweest en in die tijd mijn papieren overhandigd, werden ze nagekeken, werden we bij de immigratie officier geroepen die alles controleerde en stempelde
mijn paspoort werd voorzien van meerdere stempels werd getekend en klaar
1900 bath betaald voor het visum en 1000 bath betaald voor multiple entree
Kreeg ik nog een formulier overhandigd voor we naar buiten gingen met daarin onder andere de vraag of iemand ons thea money had gevraagd nou dat was dus absoluut niet het geval
Hulde waarop de immigratie dienst in Korat werkt
De amphur? dat is andere koek.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Re: immigration korat
future expat harm, ik haal twee onderwerpen uit jouw verhaal.
Allereerst de tabian ban. Ik had bij het Immigration Office in Dan Kwian (Khorat) voldoende aan het tabian ban van mijn vriendin. Ik heb zelf geen tabian ban en was - tot dat ik jouw verhaal lees - niet van plan om het aan te vragen. De reden is, dat Khorat eist dat je gehuwd bent en dat zijn we niet. Ik begrijp dat jij ook niet gehuwd bent, dus vraag ik me af of het de invloed is van de politieman of dat de wetgeving in Khorat toch weer veranderd is?
Het tweede is de service van het Immigration Office in Dan Kwian. Ik heb zeer goede ervaringen met dat bureau en heb dat ook een aantal keren hier neergepend. Na de splitsing tussen "90 days report" en "Long stay", is de service verder verbeterd.
Allereerst de tabian ban. Ik had bij het Immigration Office in Dan Kwian (Khorat) voldoende aan het tabian ban van mijn vriendin. Ik heb zelf geen tabian ban en was - tot dat ik jouw verhaal lees - niet van plan om het aan te vragen. De reden is, dat Khorat eist dat je gehuwd bent en dat zijn we niet. Ik begrijp dat jij ook niet gehuwd bent, dus vraag ik me af of het de invloed is van de politieman of dat de wetgeving in Khorat toch weer veranderd is?
Het tweede is de service van het Immigration Office in Dan Kwian. Ik heb zeer goede ervaringen met dat bureau en heb dat ook een aantal keren hier neergepend. Na de splitsing tussen "90 days report" en "Long stay", is de service verder verbeterd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Henk Korat schreef:future expat harm, ik haal twee onderwerpen uit jouw verhaal.
Wij zijn niet getrouwd
Zij komt uit Khon Kaen en heeft ook geen tabian baan
Ik was op dat adres de eerste om in te schrijven dus gedaan en gekregen
Dinsdag gaan we haar inschrijven zodat zij dan ook weer een tabian baan heeft
Zodra zij haar tabian baan heeft ga ik proberen om mijn rijbewijs en motor rijbewijs om te zetten naar een Thais bewijs daar heb je namelijk die tabian baan ook voor nodig
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
-
- Volwaardig lid
Dank je future expat harm. Zodra ik terug ben in Khorat, ga ik een tabian ban aanvragen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Expat
- Contacteer:
Betreft dit een extension op basis van retirement?
-
- Volwaardig lid
Heb jaren terug een poging gedaan om het gele boekje te krijgen Harm.ik proberen om mijn rijbewijs en motor rijbewijs om te zetten naar een Thais bewijs daar heb je namelijk die tabian baan ook voor nodig
Soort gelijke verhaal alleen ik had geen huisbaas die even belde.
Heb het naar meerdere bezoekjes aan de Amphur maar opgegeven.
Kreeg sterk de indruk dat het koetje melken was vergoeding voor een dagje vrij nemen zelfs als je niet werkt kan ik inkomen maar drie keer langs komen dus meerdere dagen en dan nog gaan zeuren over zaken omdat ze het zelf niet begrijpen ging mij te ver.
We hadden er een leuk weekeind van op stap gekund met dat geld.
Op zich heb je dat gele boekje voor weinig zaken nodig.
Meer een officieel bewijs dat je daar bewoner ben.
Ook bij immigratie te halen, een eenmalig bewijs jaren terug dus naam en kosten zijn mij even ontschoten.
Het zal hier wel ergens tussen staan.[Zie link]
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download
Nu de 90 dagen een apart hokje heeft gaat dit een stuk sneller.
Zo snel zelfs dat je thuis zelf je reminder in je paspoort moet nieten.

Maar goed deze bezetting van Korat immigratie is aanzienlijk begripvoller dan de vorige.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Hua Thale schreef:Heb jaren terug een poging gedaan om het gele boekje te krijgen Harm.ik proberen om mijn rijbewijs en motor rijbewijs om te zetten naar een Thais bewijs daar heb je namelijk die tabian baan ook voor nodig
Soort gelijke verhaal alleen ik had geen huisbaas die even belde.
Heb het naar meerdere bezoekjes aan de Amphur maar opgegeven.
Kreeg sterk de indruk dat het koetje melken was vergoeding voor een dagje vrij nemen zelfs als je niet werkt kan ik inkomen maar drie keer langs komen dus meerdere dagen en dan nog gaan zeuren over zaken omdat ze het zelf niet begrijpen ging mij te ver.
We hadden er een leuk weekeind van op stap gekund met dat geld.
Op zich heb je dat gele boekje voor weinig zaken nodig.
Meer een officieel bewijs dat je daar bewoner ben.
Ook bij immigratie te halen, een eenmalig bewijs jaren terug dus naam en kosten zijn mij even ontschoten.
Het zal hier wel ergens tussen staan.[Zie link]
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download
Nu de 90 dagen een apart hokje heeft gaat dit een stuk sneller.
Zo snel zelfs dat je thuis zelf je reminder in je paspoort moet nieten.![]()
Maar goed deze bezetting van Korat immigratie is aanzienlijk begripvoller dan de vorige.
Moet op 4 oktober terug komen om mijn gezicht te laten zien voor die 90 dagen regel
kwam er thuis pas achter dat 4 oktober op een zaterdag is
denk dat ze er dan toch echt niet zijn
ga op 3 oktober maar ff kijken of die datum ook goed is.
-
- Volwaardig lid
15 dagen er voor of 7 dagen er na geen probleem .
Zie legende in de door mij eerder aangeboden link.
Zie legende in de door mij eerder aangeboden link.