inkomen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: inkomen

#121 Bericht door hanshu » vrijdag 11 juli 2014, 17:55

Die foto lijkt trouwens wel echt mijn eigen Dirk.........

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#122 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 17:58

hanshu schreef:Nee ..dat ben ik niet noemenswaardig Ron.
Maar kun je mij uitleggen wat er dan verandert behalve dat ik dan een andere ziektekostenverzekering moet en een duurder visum?
Het topic begon met een vraag of 23.000 (uit mn hoofd) genoeg was om in Thailand een goed leefbaar leven te hebben.
Nou dat is in elk geval duidelijk geworden......dat kan niet. Verder lopen de uitgaven van de leden nogal uiteen waarvan jij de kroon spant. Nou kan dat natuurlijk (ik ken jouw manier van leven natuurlijk niet)maar als je dan gaat vertellen dat je bij de Dirk in Nederland 100.- euro uitgeeft ga ik toch de wenkbrauwen fronsen.
Ik ben er nl van overtuigd dat jij net zo goed weet als ik dat,ondanks dat jij in Pattaya hebt geleefd en ik in de Isaan,het leven in Thailand veeeel goedkoper is dan waar dan ook in europa.
En daar gaat het topic starter natuurlijk om......alleen het bedrag wat hij noemt is te laag waneer je ook je zk-verzekering nog moet betalen.Maar daar zijn we het met zn alle allang over eens.
groet,
Hans
Het fronsen van de wenkbrauwen..........
Welkom in de club zou ik willen zeggen,want dat fronsen heb ik ook vaak zat,als ik sommige antwoorden bekijk.
Ik zie dat je sinds 2010 het TF bezoekt,en sinds kort ook wat reageert op dingen.
Pluis mijn postings een beetje uit zou ik willen zeggen,dan begrijp je mischien dingen beter.
Moet jij gewoonweg gelijk hebben,dan krijg je mijn zegen Hans............ :worshippy:

Ik heb mijn ervaring,en jij de jouwe,zo simpel is dat.
Als ik een bedrag noem,zoals 100 euro bij Dirk bijvoorbeeld,lees jij niet de zin daaronder waar ik vermeld dat de dagelijkse boodschappen zo,n 100-120 euro bedragen.........
Praat ik niet over de Keurslager,waar ik nog wel eens langs ga als ik bijtijds van m,n werk ben........

Wat de vraag van topicstarter was,wordt nu door vele vergelijkingen van diverse mensen,mooi duidelijk gemaakt wat de mogelijkheden zijn.....toch?
Ikzelf vindt dit een mooi draadje,waar dingen worden uitgewisseld op een normale manier.
Niemand hoeft het met elkaar eens te zijn,aangezien elk huisje z,n kruisje heeft.....

Groet,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#123 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 17:59

hanshu schreef:Die foto lijkt trouwens wel echt mijn eigen Dirk.........
Dat IS JOU Dirk Hans...........
Ik kom daar trouwens ook wel in de zomermaanden. :clap:
"Zij die dansen
door hen

hanshu

#124 Bericht door hanshu » vrijdag 11 juli 2014, 18:17

Haha....mijn eigen Dirk......
Leuk Ron...
100 euro per dag is natuurlijk iets anders dan in de week.........maar dan snap ik al helemaal niet meer als je beweerd dat Thailand net zo duur is als Nederland.
Ja....leuk draadje....alleen de topic starter is allang afgehaakt want die ziet door de bomen het strand niet meer.

offtopic...die balkontjes op de achtergrond met die geweldige alu-afscheidingen .....die heb ik gemaakt..hehe

Ja..je hebt gelijk en ik niet....zo goed?Ik zit alleen nog op jouw antwoord te wachten wat het verschil is tussen 6 en 12 maanden verblijf.....is het de verveling die je gekke dingen laat doen ,Ron?
Ik dacht nl dat ik met 6/6 een prima vergelijk had. Mis?

Biertje doen op het strand achter de Dirk samen?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#125 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 18:23

Is goed Hans,kunnen we eens een boom opzetten over het circuit van Zandvoort........ :crazy:
Kom trouwens al m.n hele leven in Zandvoort,en heb daar wel wat kennissen wonen.
Heb je trouwens nog die honden Hans (dobermann/Jack Russel),en zo ja:neem je die mee naar Thailand,of heb je oppas?

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

hanshu

#126 Bericht door hanshu » vrijdag 11 juli 2014, 18:26

wow...jij doet je huiswerk goed...
De dober is overleden met 7 jaar aan een hartafwijking...de Jack zit aan mn voeten en wil nu graag uit.
Bovendien is dit wel behoorlijk off-topic.
Ondernemers zijn altijd eigenwijs Ron..Dat weet je nu toch wel?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#127 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 18:28

hanshu schreef:Haha....mijn eigen Dirk......
Leuk Ron...
100 euro per dag is natuurlijk iets anders dan in de week.........maar dan snap ik al helemaal niet meer als je beweerd dat Thailand net zo duur is als Nederland.
?
Nee Hans,bedoel dus de dagelijkse boodschappen zo,n 120 euro per week kosten,en de grote dingen zoals waspoeder,frisdrank etc bij Dirk 1 keer per week.(100 euro)

Ron.
"Zij die dansen
door hen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#128 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 18:31

hanshu schreef:wow...jij doet je huiswerk goed...
De dober is overleden met 7 jaar aan een hartafwijking...de Jack zit aan mn voeten en wil nu graag uit.
Bovendien is dit wel behoorlijk off-topic.
Ondernemers zijn altijd eigenwijs Ron..Dat weet je nu toch wel?
Okee Hans :clap: .....even door de Kerkstraat wandelen en door de Stationsstraat terug?
Geen lawaai van het circuit vandaag,maar dat kan jou toch niet deren. :D ....mij trouwens ook niet.
Conversatie kan beter in het Praathuis voortgezet worden.

Groet,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
door hen

hanshu

#129 Bericht door hanshu » vrijdag 11 juli 2014, 18:50

We zijn het eens Ron...
PS...Net de Masters GP F3 achter de rug...pfff

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#130 Bericht door genesis » vrijdag 11 juli 2014, 18:57

Als we in Thailand samen zijn en we gaan eten, danhalen we dat op de Markt (2 x per dag) en eten in ons apartement, dan halen we de 400 baht p dag vaak niet en dan eten we gewoon wat we willen. Ik denk eigenlijk dat eten onze grootste kosten post is op maandbasis. :mrgreen:

Alcohol zal me, nu mot ik ff eerlijk zijn, uhh.... zo'n 2500 - 3000 kosten op maandbasis. kosten motorfietsje is een schijntje, wegenbelasting '100 baht p jaar en de jaarlijkse verzekering die je tegelijkertijd moet betalen was dacht zo'n 350 p jaar. We rijden zo'n 800 km p maand, met een verbruik van (hoog afgerond) 1 op 37.5 bij een benzine prijs van 49 baht p ltr komt op zo'n 1100 baht per maand en de onderhoudskosten van de dealer zijn eigenlijk verwaarloosbaar. :thumbsup:

laatst hadden een motorstoringlampje branden, dus later lang de officiele Yamaha dealer gegaan, daar is 2.5 gewerkt aan storing zoeken, injecteur controleren en reinigen, luchtfilter vervangen, remschoenen van de achterrem en remblokken voor de voorrem vervangen, teven nog een gebroken onderdeel voor de rechter spiegel, dat die dag bij Doi Suthep door een stel dronken jongeren was veroorzaakt door hun scooter er tegenaan te laten vallen.

Toen moest ik afrekenen.........................930 baht (€ 21) ik schoot van deze rekening vet in de lach! :mrgreen: waarbij mijn meisje zei: 'wat zit jij nou te lachen?!'. D'as veel geld hoor! :shock: Ik legde haar uit dat alleen al 1 uur arbeidsloon in nederland zo'n € 65 zou kosten en het gebroken onderdeel konden wij los kopen, in nederland zou je een hele nieuwe set moeten kopen en gezien het feit dat dit van de hydrolische voorrem was zou dat in Nederland weer de hoofdprijs moeten kosten. Dusse ik happy en zij begreep het ook. ;)

Heel veel is zeer goedkoop in Thailand zeker als je de westerse referentie loslaat en dat is voor mij geen probleem.

Er zijn wel zaken die wel kostbaar in Thailand dat zijn de luxe artikelen daar die we in het westen ook hebben, dat is daar blijkbaar voor status en & aanzien, die zijn zelfs weleens duurder dan in Nederland?! :roll:

Genesis

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#131 Bericht door carpediem » vrijdag 11 juli 2014, 19:09

Nog iets wat thailand goedkoper maakt voor de meer welgestelden.

Ik heb iets meer dan een modaal inkomen en heb dus vrijstelling van +/- euro 10,000.- per jaar.

Ziektekostenverzekering euro 5,000.- per jaar en geen maandelijkse premie.

Heb dus ongeveer euro 6.200,- meer te besteden dan in Nederland.

Kunje toch aardig wat van doen.

(De topictarter heeft niets aan deze mededeling :cry: )
pluk de dag (carpediem)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#132 Bericht door robin33 » vrijdag 11 juli 2014, 19:16

hanshu schreef:Elst.....ik geloof je onderschrift...

Maar de strekking van je verhaal begrijp ik niet helemaal. Is het zo dat jij in nederland 85 euro aan energiekosten per maand betaald? Ik heb een A-label huis en betaal (gemiddeld per maand 250.-)
Ben je niet van mening dat je in thailand voor 1000 euro/mnd beter leeft dan in nederland ?
Vind je een hotel voor 20.000 bath vergelijkbaar met bv een huurhuis in thailand?(4000-6000)

Het ligt aan mij maar ik begrijp niet wie er hier afwijkt. Het ging hier om de vraag (een hele tijd geleden) wat de levenskosten in thailand zijn.
Mijn antwoord: lager dan in Nederland.

Dan doe je iets verkeerd denk, ik zit ook rond de 80 à 90 in de maand...en ben totaal net zuinig. Pc hele nachten aan nas aan , tv tablet etc etc
Ben alleen niet kouwelijk en mijn Thais e vrouw ook niet dus cv staat niet al te veel aan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#133 Bericht door ron » vrijdag 11 juli 2014, 19:27

Hans kan wel eens een groter huis hebben dan Elst............. :)

Afbeelding
"Zij die dansen
door hen

hanshu

#134 Bericht door hanshu » vrijdag 11 juli 2014, 19:46

Die Ron doet zn huiswerk...
Heeft ie ook nog een foto van mn huis....

:giggle2: :giggle2: :giggle2:

Maar ik geef toe...wij zijn kouwelijk aangelegd.
Daarom ga ik ook naar Thailand.

Roy1967
heeft ervaring
heeft ervaring

#135 Bericht door Roy1967 » vrijdag 11 juli 2014, 20:13

Ik ben niet afgehaakt hoor.
Maar ik heb niet heel veel te zeggen op de andere levensstijl die velen hebben en ik me niet kan permitteren.

Buiten dat ik het me niet kan permitteren heb ik veel zaken ook echt niet nodig.
Wat veranderingen in uitgaven, en ik kan een minimale zorgverzekering betalen (in patient) en 25.000 per maand over houden om van te leven. Geen huur of leningen.

Velen geven meer uit omdat er meer te besteden is, dat zou ik ook doen.
Het is geen gelijk of ongelijk hebben.
Ik moet het met mijn budget doen en niet met dat van iemand anders.

Dat houdt in dat ik niet kan roken, geen alcohol kan drinken, geen auto kan rijden en niet op vakantie kan.
Dat vind ik geen probleem.

Belangrijkste les die ik geleerd heb (en zelf ook al vermoedde) is dat zorgkosten een zware last zullen zijn.
Daar moet ik meer geld voor hebben, en dat komt deels uit een besparing op mijn huis.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”