auto op je naam/overschrijven
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
auto op je naam/overschrijven
Ik wil een auto kopen, Hoe gaat dat overschrijven, dus als ik er een koop, kan ik m dan zo op mijn naam zetten als niet permanente bewoner?
waar moet ik ook op letten kwa papieren, niet dat ik straks een gejoekeld ding koop of iets waar nog een beetje afbetaling aan zit!!
waar moet ik ook op letten kwa papieren, niet dat ik straks een gejoekeld ding koop of iets waar nog een beetje afbetaling aan zit!!
- brake034
- Expat
Re: auto op je naam/overschrijven
Om een auto op je naam over te schrijven zijn een aantal papieren nodig, het fijne is dat dit per lokaal DLT kantoor verschilt!
In ieder geval heb je een kopie van je visum nodig, om je verblijfsstatus aan te duiden, sommige DLT's accepteren een 30 maanden visa exempt en sommige DLT's willen een 1 jaar Non-O.
Dan moet je je woonplaats in Thailand kunnen laten zien, je geregistreerde adres.
Dat kan middels een geel huis boekje, het Tabian Baan of middels een woonadres verklaring die je bij immigratie op kunt halen.
Tja, een auto/motor waar nog een afbetalingsregeling op zit, die zijn eruit te vissen.
Het groene/blauwe boekje is dan niet in het bezit en/of staat niet op naam van de verkopende partij.
Als het stinkt naar vis, is het rotte vis, gewoon weglopen want er zijn heeeeeeeeeeeel veel auto's/motors te koop.
In ieder geval heb je een kopie van je visum nodig, om je verblijfsstatus aan te duiden, sommige DLT's accepteren een 30 maanden visa exempt en sommige DLT's willen een 1 jaar Non-O.
Dan moet je je woonplaats in Thailand kunnen laten zien, je geregistreerde adres.
Dat kan middels een geel huis boekje, het Tabian Baan of middels een woonadres verklaring die je bij immigratie op kunt halen.
Tja, een auto/motor waar nog een afbetalingsregeling op zit, die zijn eruit te vissen.
Het groene/blauwe boekje is dan niet in het bezit en/of staat niet op naam van de verkopende partij.
Als het stinkt naar vis, is het rotte vis, gewoon weglopen want er zijn heeeeeeeeeeeel veel auto's/motors te koop.
Marcel
-
- Volwaardig lid
hoi,
dus zoals nu heb ik een 3 maand visa, dat zou dus kunnen?
en dat gele boekje, wat ik niet heb, moet ik dat aanvragen in mijn woonplaats, of krijg ik dat niet als 'toerist' ?
Maar ja, ik woon er natuurlijk nog niet, en heb daar denk geen geregistreerd adres. We Hebben wel een huis daar.
Kan je geen auto kopen en m later overschrijven of op andermans naam zetten, mag dat of zitten daar regels aan vast of is dat link?
er staat nu zo veel jong spul te koop, vandaar..
En, ik wilde een auto kopen om van dat huren af te zijn.
dus zoals nu heb ik een 3 maand visa, dat zou dus kunnen?
en dat gele boekje, wat ik niet heb, moet ik dat aanvragen in mijn woonplaats, of krijg ik dat niet als 'toerist' ?
Maar ja, ik woon er natuurlijk nog niet, en heb daar denk geen geregistreerd adres. We Hebben wel een huis daar.
Kan je geen auto kopen en m later overschrijven of op andermans naam zetten, mag dat of zitten daar regels aan vast of is dat link?
er staat nu zo veel jong spul te koop, vandaar..
En, ik wilde een auto kopen om van dat huren af te zijn.
- brake034
- Expat
Ik stel voor dat je als het zover is eens gaat informeren bij het lokaal DTL kantoor bij jou in de buurt.
Die gaan je dan haarfijn vertellen wat de lokale regels zijn en die kun je dan relatief snel navolgen.
Zoals gezegd, de immigratie verklaring is een alternatief voor het gele boekje.
Op dit forum is al voldoende geschreven over het gele boekje, gebruik de zoekfunctie en doe er je voordeel mee.
Ik zou nooit een auto in Thailand op naam van een derde zetten, alleen van mijn partner!
Die gaan je dan haarfijn vertellen wat de lokale regels zijn en die kun je dan relatief snel navolgen.
Zoals gezegd, de immigratie verklaring is een alternatief voor het gele boekje.
Op dit forum is al voldoende geschreven over het gele boekje, gebruik de zoekfunctie en doe er je voordeel mee.
Ik zou nooit een auto in Thailand op naam van een derde zetten, alleen van mijn partner!
Marcel
- joepattaya
- Expat
Om een voertuig op je naam te krijgen heb je minimaal nodig:
- paspoort met verblijfstatus (visum of exempt) en dat hangt af van het L&TD
- een bewijs van woon-adres; dat kan zijn een work-permit, een geel-boekje of een adres-verklaring van Immigratie; niet zeker of een Thais rijbewijs voldoende is.
Zoals al gezegd: als een voertuig te koop wordt aangeboden dan hoort daar een groen boek bij; dit is het bewijs eigenlijk schuldenvrij is. Je kunt hieruit ook opmaken hoeveel eigenaars de wagen heeft gehad.
Alhoewel het eigenlijk verplicht is moet je eigenlijk nooit het groene/blauwe boek bij het voertuig bewaren; een kopie is afdoende.
- paspoort met verblijfstatus (visum of exempt) en dat hangt af van het L&TD
- een bewijs van woon-adres; dat kan zijn een work-permit, een geel-boekje of een adres-verklaring van Immigratie; niet zeker of een Thais rijbewijs voldoende is.
Zoals al gezegd: als een voertuig te koop wordt aangeboden dan hoort daar een groen boek bij; dit is het bewijs eigenlijk schuldenvrij is. Je kunt hieruit ook opmaken hoeveel eigenaars de wagen heeft gehad.
Alhoewel het eigenlijk verplicht is moet je eigenlijk nooit het groene/blauwe boek bij het voertuig bewaren; een kopie is afdoende.
-
- Volwaardig lid
okee,, dus als je er niet permanent woont kan je niet zomaar een auto op je naam zetten.
mijn vrouw kan dat dus wel doen neem ik aan.
bedankt heren..
bedankt heren..
-
- Expat
- Contacteer:
Jawel hoor, als immigratie een residence certificate afgeeft kun je zonder problemen een voertuiig op eigen naam zetten zelfs met een visa exempt entry. Sommige immigratiekantoren doen dat, anderen niet, die eisen dan een echt visum (toeristen of non-immigrant).gerrit11 schreef:okee,, dus als je er niet permanent woont kan je niet zomaar een auto op je naam zetten.
bedankt heren..
Kleur van het boekje voor een auto is trouwens blauw, voor een motor is het groen.