inkomen
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Re: inkomen
de meeste die in Thailand wonen hebben aow en een paar met een extra pensioen en dat is ook geen vet pot om van te leven in Nederland maar,in thailand kan je er goed van leven....
-
- Volwaardig lid
Zoveel mensen/zoveel wensen...... 

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Als ik in Thailand voor mezelf nog niet eens 2000thb kan besteden,had ik na drie maanden al gelijk rechtsomkeert gemaakt.
50 euro per dag is zo weg,tenminste bij mij.,en hoef daar m.i geen gekke dingen voor te doen.
Hoofdreden van de uitgaven zijn trouwens door verveling gecreeerd,aangezien ik in Nederland dagelijks actief ben met m,n werk.
Goed stukje vlees bij Foodland is gemiddeld 500thb,voor mij dagelijkse kost.
Brood,echte ham-kaas-salami=250thb
3 pakjes Marlboro 250thb.
Minimaal diesel per dag 300thb (er vanuitgaand een tank per week (2000thb:7dagen) maar is meestal meer!
Een paar biertjes in de kroeg 250thb,en waarschijnlijk wel een bezoekje aan Burgerking of KFC.
Ik heb in die anderhalf jaar een koersverschil van 36 tot 46 thb meegemaakt,en reken dus een gemiddelde van 40thb voor een euro.
Praat ik niet over de dagelijkse boodschappen voor Jeab en de kinderen,zoals eten,pampers,etc.
Wij kopen ook regelmatig wel wat kleding,maar ik hoef niet zo vlug de korte broeken van 200thb die aangeboden worden beneden bij de Lotus.
Stel dat je 1 overhemd per maand koopt,maar dan niet die rommel van de markt,als ze uberhaubt een grotere maat hebben.....1500thb is een normale prijs m.i.
Ben helemaal geen merk-fan,maar hoef ook niet de allergoedkoopste rommel te hebben die na twee keer wassen eigenlijk naar z,n kl*te is.
Gewoon dus zo.n beetje de gemiddelde dagelijkse kosten van mij in Thailand opgeschreven,en bedenk mij dat dit in Nederland wel zo,n beetje hetzelfde zullen zijn,alhoewel ik het merendeel aan het werk ben.
Ga ik de dag van vandaag even na:
Vanmorgen om 6 uur onderweg naar Utrecht met drie man even stoppen voor een bak koffie bij de Shelpomp,2,20 euro voor 1 bakje koffie verkeerd,dus het eerste tientje al pleite.
Pakje shag met vloei 9,25 euro.
Parkeergeld vandaag 25 euro (Hoog Catharijne)
Terugweg 4 cola bij de pomp een tientje
106 euro diesel getankt,maar ben vrijdag wel weer aan de beurt.........
Ondertussen heeft Jeab ook een paar boodschappen gehaald,maar zal het bonnetje van de slager hier maar niet vermelden....
Weer niet hoe een ander het doet,maar kan er niet minder van maken.
Ron.
50 euro per dag is zo weg,tenminste bij mij.,en hoef daar m.i geen gekke dingen voor te doen.
Hoofdreden van de uitgaven zijn trouwens door verveling gecreeerd,aangezien ik in Nederland dagelijks actief ben met m,n werk.
Goed stukje vlees bij Foodland is gemiddeld 500thb,voor mij dagelijkse kost.
Brood,echte ham-kaas-salami=250thb
3 pakjes Marlboro 250thb.
Minimaal diesel per dag 300thb (er vanuitgaand een tank per week (2000thb:7dagen) maar is meestal meer!
Een paar biertjes in de kroeg 250thb,en waarschijnlijk wel een bezoekje aan Burgerking of KFC.
Ik heb in die anderhalf jaar een koersverschil van 36 tot 46 thb meegemaakt,en reken dus een gemiddelde van 40thb voor een euro.
Praat ik niet over de dagelijkse boodschappen voor Jeab en de kinderen,zoals eten,pampers,etc.
Wij kopen ook regelmatig wel wat kleding,maar ik hoef niet zo vlug de korte broeken van 200thb die aangeboden worden beneden bij de Lotus.
Stel dat je 1 overhemd per maand koopt,maar dan niet die rommel van de markt,als ze uberhaubt een grotere maat hebben.....1500thb is een normale prijs m.i.
Ben helemaal geen merk-fan,maar hoef ook niet de allergoedkoopste rommel te hebben die na twee keer wassen eigenlijk naar z,n kl*te is.
Gewoon dus zo.n beetje de gemiddelde dagelijkse kosten van mij in Thailand opgeschreven,en bedenk mij dat dit in Nederland wel zo,n beetje hetzelfde zullen zijn,alhoewel ik het merendeel aan het werk ben.
Ga ik de dag van vandaag even na:
Vanmorgen om 6 uur onderweg naar Utrecht met drie man even stoppen voor een bak koffie bij de Shelpomp,2,20 euro voor 1 bakje koffie verkeerd,dus het eerste tientje al pleite.
Pakje shag met vloei 9,25 euro.
Parkeergeld vandaag 25 euro (Hoog Catharijne)
Terugweg 4 cola bij de pomp een tientje
106 euro diesel getankt,maar ben vrijdag wel weer aan de beurt.........
Ondertussen heeft Jeab ook een paar boodschappen gehaald,maar zal het bonnetje van de slager hier maar niet vermelden....
Weer niet hoe een ander het doet,maar kan er niet minder van maken.
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
ron schreef:Zoveel mensen/zoveel wensen......
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- heeft ervaring
Heel veel dingen zijn inderdaad niet mogelijk bij 25.000 per maand.
Vrijwel alles wat je opnoemt zal ik niet missen, maar het moet natuurlijk niet alleen maar overleven zijn.
Ik zal dus gaan ervaren hoeveel ik sommige zaken zal missen, doordat het niet te krijgen is of simpelweg te duur.
Vrijwel alles wat je opnoemt zal ik niet missen, maar het moet natuurlijk niet alleen maar overleven zijn.
Ik zal dus gaan ervaren hoeveel ik sommige zaken zal missen, doordat het niet te krijgen is of simpelweg te duur.
-
- Volwaardig lid
Hoi Roy
Ik weet ook wat de andere kant van de medaille is hoor...........
Een paar jaar geleden helemaal naar de kl*te gegaan zakelijk,wat al een voorbode was van de economische crisis sinds 2008.
Prive er m,n laatste centen ingestopt inclusief een flink bedrag geleend van een vriend.
Helaas toch over de kop,en tot en met de spaarpot van Kevin leeg moeten halen om te overleven.
Denk dat er destijds drie keer per week pannekoeken op het menu stond,maar we hebben het overleefd.
Deurwaarders die bij wijze van spreken op de stoep lagen te rollebollen om maar als eerste beslag te kunnen leggen,pffffffffff
Weet dus echt wel wat het woordje "overleven" betekent,en waardeer heden elke dag dat we sommige dingen nu wel kunnen doen.
Laatste anderhalf jaar natuurlijk ook flink ingeteerd door ons Thailand-avontuur,waarbij ook de Nederlandse vaste lasten ook gewoon door gingen.
Gelukkig zit een ieder anders in elkaar,en kan van een paar centen wel rond komen in Thailand.
Ik zou gaarne jou ervaringen/belevenissen willen lezen hier op het TF in de toekomst,kan per slot van rekening een intressante leidraad zijn voor mensen met hetzelfde idee.
Groetjes,Ron.
Ik weet ook wat de andere kant van de medaille is hoor...........
Een paar jaar geleden helemaal naar de kl*te gegaan zakelijk,wat al een voorbode was van de economische crisis sinds 2008.
Prive er m,n laatste centen ingestopt inclusief een flink bedrag geleend van een vriend.
Helaas toch over de kop,en tot en met de spaarpot van Kevin leeg moeten halen om te overleven.
Denk dat er destijds drie keer per week pannekoeken op het menu stond,maar we hebben het overleefd.

Deurwaarders die bij wijze van spreken op de stoep lagen te rollebollen om maar als eerste beslag te kunnen leggen,pffffffffff

Weet dus echt wel wat het woordje "overleven" betekent,en waardeer heden elke dag dat we sommige dingen nu wel kunnen doen.
Laatste anderhalf jaar natuurlijk ook flink ingeteerd door ons Thailand-avontuur,waarbij ook de Nederlandse vaste lasten ook gewoon door gingen.
Gelukkig zit een ieder anders in elkaar,en kan van een paar centen wel rond komen in Thailand.
Ik zou gaarne jou ervaringen/belevenissen willen lezen hier op het TF in de toekomst,kan per slot van rekening een intressante leidraad zijn voor mensen met hetzelfde idee.
Groetjes,Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Bijna goed Henk
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-2014
Doet eigenlijk niet zo veel ter zaken.
Dat een ' leuk ' onderwerp weer moet verzanden in wie zou de grootste hebben is wel jammer.
Extremen voorbeelden allemaal.
Dat een ' leuk ' onderwerp weer moet verzanden in wie zou de grootste hebben is wel jammer.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Expat
Het topic heet toch INKOMEN,of niet.Hua Thale schreef:Bijna goed Henk
Geldt toch niet alleen voor de arme sloebers of de welgestelden?
Ik zie graag een redelijke doorsnee van wie wat allemaal met zijn/haar inkomen doet/kan doen.
Ik zie overigens niets veranderen,maar een interessante uitwisseling van persoonlijke zaken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Dat klopt Dutch inkomem heet dit onderwerp.
Dat een ieder opmerkt zo wil ik niet leven is zijn goed recht.
Maar denk weet het wel zeker dat het 'redelijke doorsnee' zoals jij het opschrijft ietsje anders is.
Spreek hier aan deze kant van Korat ook wel een werkende Farangs die toch echt niet verder komen als 30 tot 50.000 Baht.
Banen waar men in Nederland 5 keer zoveel mee verdient.
Salarissen van Thailanders met soortgelijke werk liggen aanzienlijk lager.
Heb ooit nog wel eens een link bij een onderwerp van Genesis geplaatst over inkomen van de Thai.
Slikken ook bij gestudeerde beroepen.
Niet werkende farangs na jaren hier wonen 'hoor' je wel eens wat.
De centen waar mensen het mee moeten doen ligt vaak niet hoger als AOW en bedrijfspensioen.
Bedragen zijn niet echt belangrijk maar je kan zelf wel uitrekenen wat de max is tenslotte hebben we dat met AOW ook en je bedrijfspensioen reikt ook niet tot de hemel.
Uiteraard zal er een zeer kleine groep zowel bij Thai als farang wel in het pretpakket zitten waar jij er een van ben volgens je zelf gegeven info.
De Thai veelal MKB een beperkt % heeft het goed tot zeer goed veelal met een vette schuld achter hun aan.
100.000 tot zelfs 180.000 Bath kunnen verteren extremen hier in deze regio zeer zeker.
Dat een ieder opmerkt zo wil ik niet leven is zijn goed recht.
Maar denk weet het wel zeker dat het 'redelijke doorsnee' zoals jij het opschrijft ietsje anders is.
Spreek hier aan deze kant van Korat ook wel een werkende Farangs die toch echt niet verder komen als 30 tot 50.000 Baht.
Banen waar men in Nederland 5 keer zoveel mee verdient.
Salarissen van Thailanders met soortgelijke werk liggen aanzienlijk lager.
Heb ooit nog wel eens een link bij een onderwerp van Genesis geplaatst over inkomen van de Thai.
Slikken ook bij gestudeerde beroepen.
Niet werkende farangs na jaren hier wonen 'hoor' je wel eens wat.
De centen waar mensen het mee moeten doen ligt vaak niet hoger als AOW en bedrijfspensioen.
Bedragen zijn niet echt belangrijk maar je kan zelf wel uitrekenen wat de max is tenslotte hebben we dat met AOW ook en je bedrijfspensioen reikt ook niet tot de hemel.
Uiteraard zal er een zeer kleine groep zowel bij Thai als farang wel in het pretpakket zitten waar jij er een van ben volgens je zelf gegeven info.
De Thai veelal MKB een beperkt % heeft het goed tot zeer goed veelal met een vette schuld achter hun aan.
100.000 tot zelfs 180.000 Bath kunnen verteren extremen hier in deze regio zeer zeker.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
een ieder leeft naar zijn inkomen is het hoog dan kan je
je eigen veel permiteren .
is het minder dan moet je het daar mee doen
geld zo wel voor nederland als thailand.
de een rijdt maserati een ander in een vw maar ze komen er alle bij
je eigen veel permiteren .
is het minder dan moet je het daar mee doen
geld zo wel voor nederland als thailand.
de een rijdt maserati een ander in een vw maar ze komen er alle bij
-
- Volwaardig lid
Ook ik begrijp niet waar je op aanstuurt Willem.Hua Thale schreef:
Een normale discussie wordt gevoerd,en is m.i helemaal topicgericht.
Wil mijn berichten wel weghalen,als dat stoort.
p.s.Ben trouwens heel veel "miljonairs" tegengekomen de laatste 15 jaar in Thailand,die vele grote verhalen altijd vertelden tegen mij.....
Deze heren hadden het allemaal zo goed gedaan in Nederland,dat zij nu van hun rente met gemak konden leven in Thailand.

Blijkt gewoon dat 99,5% van die mannetjes maar net kunnen rondkomen,en voor een biertje van 5bath minder,in een dorp verderop gaan drinken.............
Nog geen auto onder hun reet,en een aggenebbes huurhuisje in een wijk waar de honden geen brood van lusten.....
Een enkeling,zoals Piet bijvoorbeeld,leeft er goed van....
Dit soort mensen praten niet over geld.................ze hebben geld.
Dat er mensen hier zijn die voor 150 euro een huis kunnen huren incl de vaste lasten,hebben het goed gedaan m.i.
Je kan in Nederland ook de keuze maken om in Groningen of Lelystad te gaan wonen,scheelt enorm met de huur van een huis in de Randstad.
Ben zelf niet voor de duurte uit Thailand vertrokken,maar zou bijvoorbeeld in Florida voor hetzelfde bedrag goed kunnen leven en een huis kunnen kopen..............
Ron.
Laatst gewijzigd door ron op woensdag 09 juli 2014, 04:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Nou uhh..... je kan wel een goed inkomen hebben, maar als de lasten ook niet mals zijn schiet je er weinig me op hoor. Ik weet waar ik het over heb, ik zit namelijk in die positie
Ben 'staff personel' in loondienst van een olie maatschappij in de off-shore, als senior process technician, wie deze tak van sport kent weet wat de verdiensten zijn, maar vanwege mijn vaste lasten rest mij een bescheiden leven.
Btw dat betekend niet dat ik daar 'ongelukkig' mee ben, in tegendeel, ik ben oprecht gelukkig met bescheiden middelen. Voorheen 'zwom' ik in de muntjes, maar een relatie waarin de liefde teloor is gegaan.............. dat maakt geen geld op de wereld goed, voor mij dan.
Genesis

Ben 'staff personel' in loondienst van een olie maatschappij in de off-shore, als senior process technician, wie deze tak van sport kent weet wat de verdiensten zijn, maar vanwege mijn vaste lasten rest mij een bescheiden leven.
Btw dat betekend niet dat ik daar 'ongelukkig' mee ben, in tegendeel, ik ben oprecht gelukkig met bescheiden middelen. Voorheen 'zwom' ik in de muntjes, maar een relatie waarin de liefde teloor is gegaan.............. dat maakt geen geld op de wereld goed, voor mij dan.

Genesis
-
- Volwaardig lid
Veel.........heel veel mensen in Thailand (ferang) werken off-shore Genesis.
Ben hele ploegen tegengekomen,en zelfs Piet heeft daar zijn leven lang zijn werkzaamheden uitgevoerd.
Weet dus wel hoe hoog die lonen ongeveer liggen.
Ron.
Ben hele ploegen tegengekomen,en zelfs Piet heeft daar zijn leven lang zijn werkzaamheden uitgevoerd.
Weet dus wel hoe hoog die lonen ongeveer liggen.
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Btw rond de € 100 voor een apartmentje in CM is lekker goedkoop he!
2 woningen voor € 1500 in Nederland is uhhh............. nogal niet lekker goedkoop....
Genesis

2 woningen voor € 1500 in Nederland is uhhh............. nogal niet lekker goedkoop....

Genesis
-
- Standaard Lid
Je moet maar zo denken genesis.Als ik het maar naar me zin heb en wat een ander doet.Up to you.Zelf geniet ik van Thailand en van mijn oude dag.Zaterdag vertrek ik weer uit Phrae met de motor naar Bangkok en dan naar huis richting Ubon Ratchathani.....