Heeft lang geduurd, maar eindelijk komt Hua Thale met de juiste opmerking.Hua Thale schreef:Er zijn hier al heel wat onderwerpen over Roy meeste opmerkingen zijn uiteraard over het te lage budget.
Als ik je opgegeven maandcijfers goed begrijp heb je ergens in een oude sok een dikke 6 miljoen Baht liggen of denk je dat te ontvangen over die periode.
En met een komend WAO en bijstand voor de deur wat je niet wil denk je daar in Thailand wel mee weg te komen.
Zou lekker je ding doen als je na een jaartje [ofwat] een andere conclusie getrokken heb moet er toch nog tijd en geld zat zijn om je leven en andere richting te geven.
Iets waar je hoe dan ook rekening mee moet houden.
Het Thaise 'leven' gaat altijd ietsje anders als dat het ooit eens in het 'We gaan emigreren' boekje vermeld is.
Mogelijkheden genoeg of denk je dat iedereen hier heel de dag onder die bananen struik zit jaar rond.
Aangeven hoe wat waarom onmogelijk kan je achtergrond totaal niet weet niet waar je gaat wonen en zo vort.
De een neemt genoegen met een mix van het Thaise leven met zijn beperkingen in onze denkwereld en de ander wenst alles Europees geregeld te hebben.
Dat je AOW 20 jaar minder is keer ongeveer 2 % begrijp je toch om nog even negatief te eindigen.

Natuurlijk heeft Roy ruim voldoende middelen op zijn rekening, anders houdt hij het financieel nooit vol tot zijn eigen hemelvaart (zie hierna). Hij heeft plan B - neem ik aan - allang in zijn hoofd, namelijk, bevalt het niet, dan retour Nederland. Toch nog een opmerking. De AOW is niet volledig opgebouwd en ik weet niet hoe het met de pensioen opbouw zit. Vraag is dus of Roy dit wel financieel volhoudt tot zijn verscheiden. Vergeet ook vooral niet dat je in Thailand er samen alleen voor staat. Er is familie die jullie wellicht wilt helpen, maar een bijstanduitkering of een oudedagsvoorziening kent Thailand niet.