Thailand '' The day after" reactie,s

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Thailand '' The day after" reactie,s

#76 Bericht door nbreeker » donderdag 03 juli 2014, 06:00

driver schreef:
RuudThai schreef:Zo, lekker rustig op het forum, alle rechts-, midden- en linksfundamentalisten zijn óf verdwenen dan wel houden ze een stilzwijgende wapenstilstand, geen 'kwade geniussen' meer dus. Ben zelf net een flinke griep achter me aan het laten met veel kriebelhoest en redelijk wat koorts, dus van mij hadden jullie ook geen last.
Maar het forum wordt nu weer zoals het een forum over Thailand betaamt met onderwerpen als: Voor het eerst in Thailand al snorkelend van zuid naar noord en: Kan ik Thailand doen voor 5 euro per dag en in 3 weken tijd reizen van BKK naar Phuket, Krabi, Koh Chang, Koh Samet, Koh Samui, Ayutthaya, Sukothai, Lampang, Chiang Mai, Chiang Rai en is er dan nog tijd over om naar Kanchanaburi te gaan? enz. :mrgreen:

En ik denk dat Ron het nu hartstikke druk heeft want er zijn vorig jaar 433 asbest-beunhazen opgepakt ( http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... pakt.dhtml ) en hun klantjes krijgt hij nou allemaal vrees ik zo. ;) :Whistle:
Dus the day after wordt misschien wel the year after...... :giggle:
Ruud...in 1 draadje is alweer wat gemeldt door een vaste bezoeker en ik heb inmiddels op mijn eigen manier gereageerd dus ...wordt vervolgt denk ik daar ..en zoniet ook goed vindt ik.

gr driver
Arie,goedemorgen vanmorgen eens door het Forum gebladerd en hier en daar wat gelezen,en gelezen over de problemen van Ron met een onderaannemer,ik zat daar later nog eens over na te denken en toen moest ik ineens aan jou denken jij werkt voor jezelf,ik heb ook heel lang voor mezelf gewerkt ook nog eens als een uitvoerder,Maar op jou terug te komen als jij na ruggespraak met Ron je nu eens in die asbest verwijdering ga verdiepen,en misschien steekt er wel een goede voorman in jou dat als Ron het werk wegens drukte moet uitbesteden jou er op kan zetten als voorman of hoe dat ook mag heten.Ik denk dat jij dan meer werk heb en Ron heeft dan een man waar hij van op aan kan,want hij kan nu dan wel weken van 100 uur draaien maar op een geven moment wreekt zich dat ook dan moet hij toch meer van mensen op aan kunnen.En daar zit nu de kneep mensen waar je opdicht kan varen zijn dun gezaaid.Het was zomaar een idee maar misschien kunnen jullie er wat mee.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#77 Bericht door driver » donderdag 03 juli 2014, 07:49

Hi Nick.

Nette meedenk reactie van jou dat waardeer ik.
Ron weet me te vinden als hij iemand nodig heeft denk ik en praten kan altijd al is het maar om elkaar eens te zien.
En ik zit regelmatig in Utrecht dus ..

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door ron » donderdag 03 juli 2014, 10:17

Hoi Nick/Arie

Die gedachtengang was mij natuurlijk al lang te binnen geschoten,echter is het probleem dat er in asbestland om bepaalde papieren wordt gevraagd,zoals een DTA-certificaat,VCA-vol,medische veklaring etc.
Daar gaat wel even over heen voordat men hier over beschikt,en daar zit natuurlijk ook weer een kostenpost aan vast.

Toch is er wel zeker een kans dat ik van Arie z,n diensten gebruik zal kunnen maken,aangezien er binnenkort een groot project aan komt waar ik een slanke en lange projectleider zal kunnen gebruiken. :thumbsup:
Zal zeker met Arie binnenkort contact opnemen hierover,en wie weet kan de lamme de blinde van dienst zijn.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#79 Bericht door driver » donderdag 03 juli 2014, 12:13

We gaan elkaar gewoon een keer zien Ron en komt er niks uit even goede vrienden dan kunnen we toch eens wat bijpraten iets wat we in Thailand al wilden maar er gewoon nooit van kwam.
Ben vandaag mijn Ducati motor aan het checken o.a nw. remblokken omdat we wslijk komende Zondag 6 dagen weggaan waarvan 2 dagen Parijs want Suk wou die ijzeren toren een keer zien dus ik dacht...2 dagen Belgie/Lux met de motor dan 2 dagen de motor stilzetten in Parijs om wat te slenteren en de toerist uit te hangen en weer 2 dagen terug .Is gelijk een test om te zien of deze motor voldoet voor de wat langere ritten later dit jaar en of hij heel blijft want ..Ducati...stukgaattie heet dat in het motor wereldje ;)

gr Arie

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#80 Bericht door genesis » zaterdag 05 juli 2014, 18:45

Ron leuk je weer terug te zien met je verhalen :thumbsup:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#81 Bericht door ron » zondag 06 juli 2014, 00:58

genesis schreef:Ron leuk je weer terug te zien met je verhalen :thumbsup:

Genesis
Hoi Genesis.

Ik zag dat jij ook al een week of zes niets meer geschreven had.
Vindt jou belevenissen ook altijd wel interessant,die je met ons deelt.
Hoe gaat het ermee........ :?:

Groetjes,Ron.
"Zij die dansen
door hen

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#82 Bericht door genesis » zondag 06 juli 2014, 05:29

ron schreef:
genesis schreef:Ron leuk je weer terug te zien met je verhalen :thumbsup:

Genesis
Hoi Genesis.

Ik zag dat jij ook al een week of zes niets meer geschreven had.
Vindt jou belevenissen ook altijd wel interessant,die je met ons deelt.
Hoe gaat het ermee........ :?:

Groetjes,Ron.
Hoi Ron, jaaaaa........interessant hmmm voor mij in ieder geval zeker, een relatie met alles wat Thais is..........verbaast u niet verwonder u slechts.........enige frictie ondervonden, waarin tegenstander(s) danwel verrassende medestanders zich aan mij hebben vertoond.

Ik heb een tijd nix mogen schrijven wegens.............. (Chang heeft me zeer recent (gisteren) mijn rechten terug gegeven naar een motivatie van mijn kant)

Ik zal er nog eens over nadenken of ik dat op dit forum nog wel wil doen (doel op uitgebreid verslag), want er is op z'n zachts gezegd nogal eens wat negativiteit op het verhalen van een eigen ervaring. Niet dat ik me daarvoor knijp, maar heb gewoon geen zin om me te verdedigen of tekst en uitleg te geven omdat het niet strookt met een ander zijn bevindingen, c,q. optiek/politiek.

Ik zit nog steeds op de gekozen lijn kan ik je vertellen, 2 stappen vooruit soms 1 terug, maar het is een werkelijk enorme interessante reis die ik momenteel meemaak in mijn leven. Kan nooit spijt hebben van de dingen die ik gedaan heb in mijn leven, alleen maar spijt van de dingen die je niet doet in leven. ;)

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#83 Bericht door ron » zondag 06 juli 2014, 06:30

Genesis schreef:...."Ik zal er nog eens over nadenken of ik dat op dit forum nog wel wil doen (doel op uitgebreid verslag), want er is op z'n zachts gezegd nogal eens wat negativiteit op het verhalen van een eigen ervaring.
Niet dat ik me daarvoor knijp, maar heb gewoon geen zin om me te verdedigen of tekst en uitleg te geven omdat het niet strookt met een ander zijn bevindingen, c,q. optiek/politiek."

Met precies ditzelfde dilemma heb ik ook gezeten,of althans zit ik nog Genesis.
Afgezeken worden door wederom het selecte ploegje is een ding wat er hier hoogstwaarschijnlijk bij hoort,maar het is niet anders.

Ik begrijp dan ook precies wat je bedoelt met"om me te verdedigen of tekst en uitleg te geven omdat het niet strookt met een ander zijn bevindingen.........."
Dus je bent daar niet de enigste in die dit opmerkt,net als zoveel anderen trouwens.

Het beneemt je de lust tot schrijven,en helemaal de toch wel persoonlijke dingen die je gewoon wil delen.
Menigeen is om die reden al gestopt en zoekt zijn/haar heil elders.
Het lijkt wel of dit gewenst is door een paar mensen,die het TF geen warm hart toedragen,maar alleen onrust stoken en bekritiseren zonder enige motivatie van hun kant.

Toch zal men wel merken als niemand meer zijn/haar verhalen hier meer schrijft,het forum een stuk rustiger wordt en alleen nog als vraagbaak zal dienen voor reizigers en expats,alhoewel de eigenlijk kern van het TF flink is uitgedund tegen die tijd.

Wat jou andere antwoord betreft Genesis:"Hoi Ron, jaaaaa........interessant hmmm voor mij in ieder geval zeker, een relatie met alles wat Thais is..........verbaast u niet verwonder u slechts.........enige frictie ondervonden, waarin tegenstander(s) danwel verrassende medestanders zich aan mij hebben vertoond."

Ben benieuwd tot in hoeverre mijn eerder geschreven "overkomendheden"zich ook in jou leven hebben aangemeld.....
Ik zag trouwens dat je 99% van al jou berichten hebt gewist en dat vindt ik zeer jammer,echt waar!
Maar het zinnetje waar ik naar zocht stond er toevallig nog wel..........:

Geplaatst: Dinsdag 08 Januari 2013
(http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 7#p8211427)

Ron sterkte met je vrouw. :thumbsup:

Enne........... je verhaal.................hilarisch whuahahaha.................

Btw ik heb nog maar een prille relatie met mijn vriendin.............. ze lijkt heel anders te zijn van wat ik hier hoor en zie, nou maar hopen dat het is wat wat het lijkt................... :shock: .................. anders ga ik ook van dit soort stukjes schrijven :mrgreen: :mrgreen: :giggle: :Whistle:

Is het wat het leek wat het was,of........... :Whistle:

Spreek je later Genesis,en mischien kunnen we een keer eens wat afspreken als je in NL bent.....!?

Ron.
"Zij die dansen
door hen

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#84 Bericht door driver » zondag 06 juli 2014, 07:04

suc6 met jullie besluit allebei ik ga er niet meer over beginnen dat heb ik al vaker gedaan en mijn mening is bekend hier denk ik .
Suk en ik zijn een klein weekie weg of vandaag of we gaan morgen dat gaan we zo even overleggen dus tot later maar weer ...

gr driver

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#85 Bericht door Wereldvreemd » zondag 06 juli 2014, 12:21

ron schreef:Genesis schreef:...."Ik zal er nog eens over nadenken of ik dat op dit forum nog wel wil doen (doel op uitgebreid verslag), want er is op z'n zachts gezegd nogal eens wat negativiteit op het verhalen van een eigen ervaring.
Niet dat ik me daarvoor knijp, maar heb gewoon geen zin om me te verdedigen of tekst en uitleg te geven omdat het niet strookt met een ander zijn bevindingen, c,q. optiek/politiek."

Met precies ditzelfde dilemma he :crazy: b ik ook gezeten,of althans zit ik nog Genesis.
Afgezeken worden door wederom het selecte ploegje is een ding wat er hier hoogstwaarschijnlijk bij hoort,maar het is niet anders.

Ik begrijp dan ook precies wat je bedoelt met"om me te verdedigen of tekst en uitleg te geven omdat het niet strookt met een ander zijn bevindingen.........."
Dus je bent daar niet de enigste in die dit opmerkt,net als zoveel anderen trouwens.
Ik zou het erg jammer vinden als jullie je ervaringen niet neerpenden op dit forum of elders. In jullie verhalen herken ik veel. Naar mijn mening is het ook gewoonweg onbeschoft gedrag om iemand aan te vallen, terwijl hij zijn echte verhaal nog moet doen. Ron is nog niet verder dan de inleiding en kan nu al op de nodige negativiteit rekenen. Dergelijke personen hebben waarschijnlijk nooit een stukje respect voor een ander meegekregen.

Mochten jullie het elders wel neerpennen, dan ontvang ik graag een PB.
- -

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#86 Bericht door Gardensafari » zondag 06 juli 2014, 14:02

Wereldvreemd schreef:
ron schreef:Genesis schreef:...."Ik zal er nog eens over nadenken of ik dat op dit forum nog wel wil doen (doel op uitgebreid verslag), want er is op z'n zachts gezegd nogal eens wat negativiteit op het verhalen van een eigen ervaring.

Met precies ditzelfde dilemma he :crazy: b ik ook gezeten,of althans zit ik nog Genesis.

Ik zou het erg jammer vinden als jullie je ervaringen niet neerpenden op dit forum of elders. In jullie verhalen herken ik veel. Naar mijn mening is het ook gewoonweg onbeschoft gedrag om iemand aan te vallen, terwijl hij zijn echte verhaal nog moet doen. Ron is nog niet verder dan de inleiding en kan nu al op de nodige negativiteit rekenen. Dergelijke personen hebben waarschijnlijk nooit een stukje respect voor een ander meegekregen.

Gewoon neerpennen.
De negatievelingen: zullen wij daar nou eens mee afrekenen?
Als ze nog durven na deze waarschuwing, natuurlijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#87 Bericht door Henk Korat » zondag 06 juli 2014, 14:11

Gardensafari schreef:
Wereldvreemd schreef:

Gewoon neerpennen.
De negatievelingen: zullen wij daar nou eens mee afrekenen?
Als ze nog durven na deze waarschuwing, natuurlijk.
Mee eens Hans. Gewoon blijven neerpennen. We vinden wel een methode de negatievelingen monddood te maken. Een negatieveling is voor mij een forumlid, dat willens en wetens een onderwerp negatief bekritiseerd zonder opbouwende argumenten en met het enige doel het forum te schaden. Ik meen dat het forumregelement al in waarschuwingen en dergelijke voorziet, maar op de rode knop drukken kan geen kwaad. De moderatie heeft het al druk genoeg en kan, met een druk op de knop, gericht de opstoker bestrijden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#88 Bericht door paknampo » zondag 06 juli 2014, 15:37

Hier sluit ik me graag bij aan.
Natuurlijk, gewoon neerpennen.
Commentaar krijg je altijd, reageer alleen op positieve berichten.

Ben blij dat er mensen hun ervaring vertellen. :clap:
Kunnen we wat van leren.
Herken ook veel in de verhalen, wie niet.

Gr.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#89 Bericht door Pieter1947 » maandag 07 juli 2014, 03:36

Hier sluit ik me graag bij aan.
Natuurlijk, gewoon neerpennen.
Commentaar krijg je altijd, reageer alleen op positieve berichten.

Zo is dat en niets anders :clap: :clap: :clap: :clap:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#90 Bericht door Pieter » maandag 07 juli 2014, 05:56

Alle berichten zijn beter dan die van onze zeur bejaarden of onze eerste keer toeristen onnozel geneuzel

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”