van zuid naar noord thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
flr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 29 juni 2014, 10:45

van zuid naar noord thailand

#1 Bericht door flr » zondag 29 juni 2014, 16:03

Hallo,

Ik lees dat iedereen hier vaak van Bangkok naar Chiang Mai gaat om dan te eindigen op een eiland in het zuiden.

Nu komt mijn reisdatum niet zo goed uit omdat ik graag eens de full moon party wil meemaken.
Vandaar dat ik eerst van Bangkok naar Koh Phangan gaan en dan van daaruit naar Chiang Mai om dan te eindigen in Bangkok.

Of valt dit niet aan te raden om enkel daarvoor de reis om te draaien? Bovendien lijkt Koh Phangan niet zo goed qua weer begin december.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: van zuid naar noord thailand

#2 Bericht door Farang Baa » maandag 30 juni 2014, 11:32

Niet doen. Altijd eerst met de nachttrein naar Chiang Mai (onderweg Ayuttaya bezoeken) en daarná met het vliegtuig heen-en-weer naar het zuiden, dus Phuket, Krabi of (in jouw geval) Koh Samui.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: van zuid naar noord thailand

#3 Bericht door peter westerbaan » maandag 30 juni 2014, 14:13

Waarom wil iedereen dat enorme land in een keer helemaal gezien hebben? Maak gewoon een keus: Noord, midden of zuid en bewaar de rest voor een volgende keer. Er is zo veel te zien , waarom zo veel leuke dingen links laten liggen? Ik zou overspannen worden van het heen en weer reizen en je mag op een vakantie toch ook wel een beetje tot rust komen? . Als je naar de full moon wil, dan zou ik het combineren met Ko Samui, Kao Sok , Krabi ed.d.

hanshu

Re: van zuid naar noord thailand

#4 Bericht door hanshu » maandag 30 juni 2014, 19:02

De eilanden aan de kant van Koh Samui en Koh Pangnan worden in december nogal eens overspoeld met regen(stort)buien.
Echter zijn ze van korte duur en al snel is alles weer opgedroogd.Vervelend,verfrissend.....het is maar hoe je het noemt.
Ik ben vaak in december op Koh Samui geweest en heb er nooit erg veel last van gehad. Beetje aanpassen en na een uur lig je weer op het strand te bakken.

flr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 29 juni 2014, 10:45

Re: van zuid naar noord thailand

#5 Bericht door flr » maandag 30 juni 2014, 21:33

bedankt voor de reacties:

@peter: het lijkt er op dat ik de eerste tien jaar niet naar thailand terug zal gaan hoor. (kindjes :crazy: )

@hanshu: is het dan beter om Krabi te bezoeken? Full moon is nu niet iets wat ik heel onze reis wil laten domineren

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: van zuid naar noord thailand

#6 Bericht door Henk Korat » maandag 30 juni 2014, 21:58

flr, het valt allemaal best mee. Zie het zo, dat je Parijs wilt bezoeken en daarna doorvliegt naar Ibiza voor een zon vakantie. Thailand is groot, maar het vliegtuig maakt veel mogelijk. In december vallen buitjes, maar het blijft het koele seizoen in Thailand en als er een buitje valt, is het tropisch dus kort. Plan je reis gewoon zoals je wilt. Je programma ziet er gewoon overbrugbaar uit.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: van zuid naar noord thailand

#7 Bericht door hanshu » dinsdag 01 juli 2014, 10:13

flr schreef:bedankt voor de reacties:

@peter: het lijkt er op dat ik de eerste tien jaar niet naar thailand terug zal gaan hoor. (kindjes :crazy: )

@hanshu: is het dan beter om Krabi te bezoeken? Full moon is nu niet iets wat ik heel onze reis wil laten domineren

Beide kan zeker......je bent in de tropen en laat je niet afschrikken door een buitje regen als stoere nederlander.Het regend hier warm water :clap:

flr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 29 juni 2014, 10:45

Re: van zuid naar noord thailand

#8 Bericht door flr » woensdag 02 juli 2014, 12:57

Het zal toch de klassieke reis worden: bedankt allen voor de reacties!

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: van zuid naar noord thailand

#9 Bericht door Farang Baa » woensdag 02 juli 2014, 14:27

flr schreef:Het zal toch de klassieke reis worden: bedankt allen voor de reacties!
Typisch voor Thailand-n00bs op dit forum: wel om reistips vragen, maar er niets mee doen en star aan de eigen planning blijven vasthouden.

flr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 29 juni 2014, 10:45

Re: van zuid naar noord thailand

#10 Bericht door flr » woensdag 02 juli 2014, 19:19

Farang Baa schreef:
flr schreef:Het zal toch de klassieke reis worden: bedankt allen voor de reacties!
Typisch voor Thailand-n00bs op dit forum: wel om reistips vragen, maar er niets mee doen en star aan de eigen planning blijven vasthouden.
Nee hoor, tips zijn zeker welkom maar keuze is vooral bepaald door het weer.

Trouwens, ons voorlopig schema is net samengesteld op basis van de waardevolle tips hier op het forum. Laat dat duidelijk zijn: ze worden zeker geapprecieerd én waar mogelijk meegenomen

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: van zuid naar noord thailand

#11 Bericht door Markbr » donderdag 03 juli 2014, 21:30

peter westerbaan schreef:Waarom wil iedereen dat enorme land in een keer helemaal gezien hebben? Maak gewoon een keus: Noord, midden of zuid en bewaar de rest voor een volgende keer. Er is zo veel te zien , waarom zo veel leuke dingen links laten liggen? Ik zou overspannen worden van het heen en weer reizen en je mag op een vakantie toch ook wel een beetje tot rust komen? . Als je naar de full moon wil, dan zou ik het combineren met Ko Samui, Kao Sok , Krabi ed.d.
Ik ben het 1000 percent met je eens.

flr
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 29 juni 2014, 10:45

Re: van zuid naar noord thailand

#12 Bericht door flr » donderdag 03 juli 2014, 23:33

Markbr schreef:
peter westerbaan schreef:Waarom wil iedereen dat enorme land in een keer helemaal gezien hebben? Maak gewoon een keus: Noord, midden of zuid en bewaar de rest voor een volgende keer. Er is zo veel te zien , waarom zo veel leuke dingen links laten liggen? Ik zou overspannen worden van het heen en weer reizen en je mag op een vakantie toch ook wel een beetje tot rust komen? . Als je naar de full moon wil, dan zou ik het combineren met Ko Samui, Kao Sok , Krabi ed.d.
Ik ben het 1000 percent met je eens.
wij kunnen misschien 1x/10 jaar dergelijke reis maken.
Is toch logisch dat we er dan het beste van willen maken en zowel natuur als strand willen zien?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: van zuid naar noord thailand

#13 Bericht door driver » vrijdag 04 juli 2014, 07:51

flr schreef:
Markbr schreef:
peter westerbaan schreef:Waarom wil iedereen dat enorme land in een keer helemaal gezien hebben? Maak gewoon een keus: Noord, midden of zuid en bewaar de rest voor een volgende keer. Er is zo veel te zien , waarom zo veel leuke dingen links laten liggen? Ik zou overspannen worden van het heen en weer reizen en je mag op een vakantie toch ook wel een beetje tot rust komen? . Als je naar de full moon wil, dan zou ik het combineren met Ko Samui, Kao Sok , Krabi ed.d.
Ik ben het 1000 percent met je eens.
wij kunnen misschien 1x/10 jaar dergelijke reis maken.
Is toch logisch dat we er dan het beste van willen maken en zowel natuur als strand willen zien?
Lijkt mij ook en niet iedereen is hetzelfde qua vakantie en reis gedrag dus doe dan gewoon datgene wat jullie uiteindelijk het leukst blijken te vinden .
Tips en advies neem je dan mee in je uiteindelijke beslissing .

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”