graag feedback.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

graag feedback.

#1 Bericht door Malfrats » zondag 29 juni 2014, 00:15

We komen van chiang mai en zouden graag nadien nog wat eilanden doen: zonnen, rusten, feesten

06/12 Vertrek en aankomst Krabi
07/12 Khao Sok National Park
08/12 Khao Sok national Park
09/12 Vertrek en aankomst Koh Phangan
10/12 Koh Phangan
11/12 Full Moon Party
12/12 Vertrek naar Koh lanta & aankomst Krabi
13/12 Krabi
14/12 Krabi
15/12 vertrek en aankomst Bangkok

Voor de ervaren reizigers:

is dit wat realistisch om dit binnen deze tijd te doen? Ik lees hier vaak dat toeristen of beginners veel te veel hooi op hun vork nemen. Mijn vriend en ik zijn nog jong en kunnen wel tegen een stootje, maar we willen ook wel genieten.
Eigenlijk zijn we 2 dagen in Khao Sok national park
3 dagen op koh phangan
3 dagen op krabi

De full moon zouden we echt wel eens willen meemaken, ook al hoeft dit niet tot 's ochtends vroeg te zijn.

Alvast bedankt voor de reacties [|)

Ik hoop dat we, éénmaal terug, anderen ook kunnen helpen.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: graag feedback.

#2 Bericht door peter westerbaan » zondag 29 juni 2014, 09:05

Beste Malfrats,
Is op zich prima te doen,hoewel ik het wat rustiger aan zou doen. Vervoer is daar wel goed geregeld: je koopt all-in kaartjes voor bus en boot. Je bent echter van Khao Sok naar Ko Panggnan wel een hele dag onderweg. En diezelfde reis moet je dus ook weer terugmaken. Ik begrijp niet waarom je naar Krabi terugreist via Ko Lanta??
Hou er rekening mee, dat de boot van Surat Thani naar Ko Panggnan al drie dagen voor de Full moon party volgeboekt is. Zorg ervoor dat je van te voren bootticket(voor heen en terugreis) en onderdak hebt geregeld in Ko Panggnan, want dat is rond de full moon erg lastig.
Als je in Khao Sok bent, boek dan zeker een bootexcursie naar de meren met de prachtige karstrotsen in het water. Als je op Ao Nang zit, ga dan ook een dagje naar Krabi-stad, is leuk plaatsje, prachtig gelegen aan de rivier.
Veel plezier,
Peter

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: graag feedback.

#3 Bericht door Malfrats » zondag 29 juni 2014, 10:21

Koh Lanta staat op de lijst omdat dit aanvankelijk de bedoeling was.
De grootste reden waarom we richting Andaman zee trekken is de kans op beter weer.
Bedankt voor de feedback en de tips rond khao sok & krabi-town.

Stel dat alles is volgeboekt mbt ferry koh phangan: is er dan geen enkele andere mogelijkheid? Ik koop namelijk niet zo graag veel zaken op voorhand zodat ik toch nog wat vrijheid heb in mijn doen en laten.

Mijn hotels reserveer ik wel maanden op voorhand, maar wel met gratis annulatiemogelijkheid.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: graag feedback.

#4 Bericht door Jeanette » zondag 29 juni 2014, 12:55

Op Koh Lanta is het zeker aan te raden om bezoeken. Het strand is - zeker bij eb - niet zo mooi maar bij vloed kun je heel mooi snorkelen.

Een bezoek aan Anke is zeker aan te raden ook als je liever niet met halfedelstenen werkt.
Uit een ander draadje;
Jeanette schreef:Midden op Koh Lanta op een vroeger rijstveld woont Anke.

Afbeelding Het mudhouse Afbeelding de sauna Afbeelding
Dit schreef ik in mijn facebook .....
16 februari

Vandaag een fantastisch mens ontmoet, Anke.
Ze is Nederlandse en getrouwd met Aoi en geeft onder meer jewelry workshops.

Midden in/op Koh Lanta ligt AsA Lanta. Ze bouwt van alles zelf waaronder 3 mudhouses, een sauna, een plee en ze verbouwd groente, fruit, kruiden maar ook bamboe.
En ze is pas 30 jaar.
Alle eilanden hebben voors en tegens.
Mijn allermooiste excursie is naar Koh Muk en zwemmend de emaraldcave in.

Alle excursies zijn ter plekke te boeken, hotels kunnen vol geboekt zijn.

[|)

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: graag feedback.

#5 Bericht door baco101 » zondag 29 juni 2014, 15:12

peter westerbaan schreef: Hou er rekening mee, dat de boot van Surat Thani naar Ko Panggnan al drie dagen voor de Full moon party volgeboekt is. Zorg ervoor dat je van te voren bootticket(voor heen en terugreis) en onderdak hebt geregeld in Ko Panggnan, want dat is rond de full moon erg lastig.
Veel plezier,
Peter
De enige boten die waarschijnlijk vol zitten zijn de seatran en de lomprayah.
Songserm vaart in het absolute piek seizoen met 2 en soms 3 boten naar koh Phangan en dan gaat de car ferry ook nog 5 x per dag en dan gaat er ook nog een nachtboot dus je komt er altijd wel. Het is begin december nog niet zo druk de week rond kkerst en oud en nieuw dan is het gekkenhuis dan zit meestal alles vol.

Als je echt in haad rin wilt zitten is accomodatie reserveren misschien verstandig.

Ben alleen benieuwd of je de dag na de full moon party in staat bent om vroeg op te staan.

persoonlijk vind ik het redelijk druk dat schema.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”