Blijft het een beetje overzichtelijker.
Dank U.
Ron.

Moderator: Loempia
Nu Ron leuk je weer te horen,maar het is ook zo dat jou verhaal van de" day after" niet op iedereen van toepassing is.Je mag dan 30 keer naar Thailand op vakantie zijn geweest,maar ik heb m'n hele leven in het buitenland gewerkt vanaf 1969 en in het buitenland gewoond,waaronder Canada,Singapore,Japan en in het midden oosten en niet een paar weken maar wel een aantal jaren en dan heeft momenteel Thailand toch de voorkeur.Nu is het wel zo natuurlijk dat ik geen schoolgaande kinderen meer heb maar ik ben momenteel in Nederland en ik ben het met je eens dat de bomen en weilanden er prachtig groen uitzien maar dar stukje groen waar jij het over hebt heb ik niet kunnen vinden en ik mag gelukkig volgende week weer terug naar Udon Thani.Ik wilde dit even kwijt om toch even duidelijk te zijn dat het JOU belevenissen en waarnemingen zijn en niet van alle Thailandgangers.ron schreef:Thailand '' The day after"
voorwoord.
Toen wij in Maart-April 2012 besloten hadden om te gaan proberen om van Thailand ons woonland te gaan maken,was daar natuurlijk wel enige aanleiding toe geweest.
Voor de mensen die niet weten hoe onze gezinssamenstelling er uit zag destijds:Jeab mijn vrouw van 32 jaar,sinds 2001 woonachtig in Amsterdam,Kevin onze zoon van 7 jaar,geboren te Amsterdam en mijn persoontje met de leeftijd van 55 jaar,zelfstandig ondernemer in de asbest-verwijderingsbranche en de laatste jaren vooral bezig met inovatieve oplossingen te creëren voornamelijk voor de asbestverwijdering in Europa en de U.S.A.
De familie van Jeab is geheel onafhankelijk van ons,aangezien deze gelukkig ruimschoots hun geld verdienen in Thailand met diverse middelgrote ondernemingen vanaf supermarkten,worstenmakerijen,aannemersbedrijven,architecten-bureau en eigenaars van een paar middelgrote appartementen-complexen in Pattaya,Jomtien en Udon-Thani.
Tevens zijn er natuurlijk ook een paar familieleden die zich met kleinere zaakjes bezig houden,zoals een paar eettentjes in Pattaya,en wat marktstallen in Korat,waar zij genoeg mee verdienen,inplaats van de welbekende hand op te houden bij een toevallig aangetrouwde farang.
Dit even ter inleiding om de situatie destijds wat duidelijker te maken.
Iedere gezinssamenstelling is nu eenmaal anders,en ik wil trachten om mijn verhaal zo duidelijk mogelijk uiteen te zetten,om mischien andere mensen die van plan zijn Nederland om te ruilen voor Thailand als woonland,enig idee te geven hoe wij dit hebben ervaren.
Zoals ik in het begin van dit epistel al schreef,was er enige aanleiding toe om het maar eens te gaan proberen in Thailand en niet om direkt de grote stap te gaan wagen door alle schepen in Nederland achter ons te verbranden.
Ik denk dat we zo,n beetje een dertig keer op vakantie zijn geweest naar Thailand variërend van gemiddeld 4-6 weken.
De langste aaneensluitende tijd in Thailand was zo,n 10 weken,en toen dacht ik bij mezelf dat het geen verkeerd land zou zijn om ons hier later te gaan vestigen....
Ik denk dat veel vakantiegangers zo zullen denken,en alvast de mogelijkheden gaan bestuderen wanneer zij die stap mogelijkerwijs zullen gaan zetten.
Het financiele plaatje wordt veelal het meest bestudeerd,en als dat eenmaal rond is denkt men heerlijk van de oude dag te kunnen gaan genieten in het paradijs van hun dromen.
Helaas blijkt later dat hun voormalig vakantieland,ineens er heel anders uit kan gaan zien als dit werkelijk hun woonland is geworden,en dat het land waar hun eigenlijke roots liggen er ineens een stukje groener uit ziet dan bij hun vertrek uit dat "regeltjes-land".
Wordt vervolgd.
Wat Ron al schreef ...Het zijn de ervaringen van Ron en zijn gezin en daar gaat dit draadje over dus lees het zoals hun het zien en zien anderen het anders begin dan ook een draadje over jullie leven in Thailand zou ik zeggen zodat er diverse draadjes ontstaan van diverse personen met hun diverse manier van leven in Thailand.nbreeker schreef:Nu Ron leuk je weer te horen,maar het is ook zo dat jou verhaal van de" day after" niet op iedereen van toepassing is.Je mag dan 30 keer naar Thailand op vakantie zijn geweest,maar ik heb m'n hele leven in het buitenland gewerkt vanaf 1969 en in het buitenland gewoond,waaronder Canada,Singapore,Japan en in het midden oosten en niet een paar weken maar wel een aantal jaren en dan heeft momenteel Thailand toch de voorkeur.Nu is het wel zo natuurlijk dat ik geen schoolgaande kinderen meer heb maar ik ben momenteel in Nederland en ik ben het met je eens dat de bomen en weilanden er prachtig groen uitzien maar dar stukje groen waar jij het over hebt heb ik niet kunnen vinden en ik mag gelukkig volgende week weer terug naar Udon Thani.Ik wilde dit even kwijt om toch even duidelijk te zijn dat het JOU belevenissen en waarnemingen zijn en niet van alle Thailandgangers.ron schreef:Thailand '' The day after"
voorwoord.
Toen wij in Maart-April 2012 besloten hadden om te gaan proberen om van Thailand ons woonland te gaan maken,was daar natuurlijk wel enige aanleiding toe geweest.
Voor de mensen die niet weten hoe onze gezinssamenstelling er uit zag destijds:Jeab mijn vrouw van 32 jaar,sinds 2001 woonachtig in Amsterdam,Kevin onze zoon van 7 jaar,geboren te Amsterdam en mijn persoontje met de leeftijd van 55 jaar,zelfstandig ondernemer in de asbest-verwijderingsbranche en de laatste jaren vooral bezig met inovatieve oplossingen te creëren voornamelijk voor de asbestverwijdering in Europa en de U.S.A.
De familie van Jeab is geheel onafhankelijk van ons,aangezien deze gelukkig ruimschoots hun geld verdienen in Thailand met diverse middelgrote ondernemingen vanaf supermarkten,worstenmakerijen,aannemersbedrijven,architecten-bureau en eigenaars van een paar middelgrote appartementen-complexen in Pattaya,Jomtien en Udon-Thani.
Tevens zijn er natuurlijk ook een paar familieleden die zich met kleinere zaakjes bezig houden,zoals een paar eettentjes in Pattaya,en wat marktstallen in Korat,waar zij genoeg mee verdienen,inplaats van de welbekende hand op te houden bij een toevallig aangetrouwde farang.
Dit even ter inleiding om de situatie destijds wat duidelijker te maken.
Iedere gezinssamenstelling is nu eenmaal anders,en ik wil trachten om mijn verhaal zo duidelijk mogelijk uiteen te zetten,om mischien andere mensen die van plan zijn Nederland om te ruilen voor Thailand als woonland,enig idee te geven hoe wij dit hebben ervaren.
Zoals ik in het begin van dit epistel al schreef,was er enige aanleiding toe om het maar eens te gaan proberen in Thailand en niet om direkt de grote stap te gaan wagen door alle schepen in Nederland achter ons te verbranden.
Ik denk dat we zo,n beetje een dertig keer op vakantie zijn geweest naar Thailand variërend van gemiddeld 4-6 weken.
De langste aaneensluitende tijd in Thailand was zo,n 10 weken,en toen dacht ik bij mezelf dat het geen verkeerd land zou zijn om ons hier later te gaan vestigen....
Ik denk dat veel vakantiegangers zo zullen denken,en alvast de mogelijkheden gaan bestuderen wanneer zij die stap mogelijkerwijs zullen gaan zetten.
Het financiele plaatje wordt veelal het meest bestudeerd,en als dat eenmaal rond is denkt men heerlijk van de oude dag te kunnen gaan genieten in het paradijs van hun dromen.
Helaas blijkt later dat hun voormalig vakantieland,ineens er heel anders uit kan gaan zien als dit werkelijk hun woonland is geworden,en dat het land waar hun eigenlijke roots liggen er ineens een stukje groener uit ziet dan bij hun vertrek uit dat "regeltjes-land".
Wordt vervolgd.
Ik hoop trouwens dat ze je ingeslagen ruit vergoeden bij de verzekering,ik zeg niet dat het niet gebeurd in Thailand maar zeer weinig.
Enne Ron gedraag je als je alleen naar Thailand ga.
Wat jij ervan vindt jvs of anderen doet niet terzake in dit draadje.jvs schreef:Ron,ik ken zo'n beetje jou verleden hier op TF en het verbaast me niets dat je weer in NL zit.
Sterker nog ik wist eigenlijk al dat je hier niet zou kunnen aarden.
Ik hoop dat je dit niet als een aanval ziet en het is zeker niet alleen voor jou bedoelt,maar ik heb door de jaren dat ik hier ben mensen zoals jij zien komen en gaan.
Veel gezien die ,'De Thaien weleens zal laten zien hoe het moet',ze kregen allemaal problemen omdat ze zich niet kunnen of willen aanpassen.Thailand is zeker niet voor iedereen.
Ik heb al veel mensen ontmoet die hier al erg lang zijn en die plotseling genoeg hebben van Thailand en vervolgens vertrekken.
Ik heb eigenlijk langer buiten NL gewoond dan er in dus misschien kijk ik er anders tegenaan.
Ik hoop dat het je goed gaat in NL enne Thailand is een fantastisch vakantieland!
Nergens op reageren Ron dan blijft het weer doorgaan.ron schreef:quote jvs
Veel gezien die ,'De Thaien weleens zal laten zien hoe het moet',ze kregen allemaal problemen omdat ze zich niet kunnen of willen aanpassen.Thailand is zeker niet voor iedereen.
Vreemde conclusie hou jij er op na m.i.
Dit soort reacties zitten we op te wachtenPieter1947 schreef:Heerlijk Ron om weer wat van je te horen![]()
![]()
Juist Ron neem je ruimte om ons te laten weten hoe het is om weer terug te zijn in hollanddriver schreef:Dit soort reacties zitten we op te wachtenPieter1947 schreef:Heerlijk Ron om weer wat van je te horen![]()
![]()
Heej Jay...voorlopig ben je nu van meelezer toch weer even mee schrijver gewordenjay schreef:Juist Ron neem je ruimte om ons te laten weten hoe het is om weer terug te zijn in hollanddriver schreef:Dit soort reacties zitten we op te wachtenPieter1947 schreef:Heerlijk Ron om weer wat van je te horen![]()
![]()
negeer al die negatieve reacties het is hier niet anders meer dan gedoe.
dus door gaan vooral door gaan het voelt goed weer iets van jou te horen Ron.
het brengt misschien eindelijk weer iets leuks.
ik zelf ben niet in staat om mijn belevenissen op een leuke manier op papier te zetten
waardoor ik vooraf al weet dat daar krietiek op komt van een aantal leden die geen kans voorbij laten gaan
om op een ander af tegeven, ik blijf dus mee lezer de 1 schrijft nu eenmaal beter dan de ander
maar daar was dus ook al krietiek op want mee lezers dragen niets bij vinden sommige leden
ik dacht dat lezen op een forum vrij staat zonder een plicht tot schrijven.
ik dacht dat driver schreef wel wat begrip voor mee lezers te hebben.
ik wil maar zeggen er is hier altijd we weer gedoe of het word wel gemaakt
groet jay