Auto kopen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Auto kopen

#16 Bericht door han wouters » donderdag 12 juni 2014, 07:30

v@go schreef:Ik denk de rode kleur bewust niet wordt geleverd daar zonlicht zeer snel de rode kleur zal vervagen.
De Isuzu heeft wel standaard een rode kleur op een aantal modellen, of heb jij daar slechte ervaringen mee?

Ik zou ook wel graag willen weten of SURE uitsluitend Toyotas verkoopt?
Waar domheid begint eindigt de rede

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door v@go » donderdag 12 juni 2014, 07:54

han wouters schreef:
v@go schreef:Ik denk de rode kleur bewust niet wordt geleverd daar zonlicht zeer snel de rode kleur zal vervagen.
De Isuzu heeft wel standaard een rode kleur op een aantal modellen, of heb jij daar slechte ervaringen mee?

Ik zou ook wel graag willen weten of SURE uitsluitend Toyotas verkoopt?
Rode kleurstoffen reflecteren het rode licht van het totale spectrum, de kortgolvige kleuren uit het spectrum worden geabsorbeerd.
Bij die kortere golflengte zit ook veel UV, dat (veel meer dan rood licht) de eigenschap heeft chemische veranderingen te weeg te brengen.
Bij het wijzigen van de chemische samenstelling van de rode kleurstof wordt deze afgebroken tot stoffen met andere licht reflecterende eigenschappen.
Het weg polijsten van de toplaag kan de kleur weer levendig laten worden, evenals het afdekken met een blanke lak met UV licht filter.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door jvs » donderdag 12 juni 2014, 08:58

Han, Sure verkoopt alleen Toyotas.
Veel andere dealers(Isuzu en Chev)byv. ruilen ook in en dat lijkt me ook een goede manier om aan een eerlijke auto te komen.Als de dealer het voertuig nieuw heeft verkocht,altijd geserviced en het hele verleden dus op papier heeft dan zou ik daar ook gerust een auto kopen.
Enne,het verhaal dat een Thai geen onderhoud pleegt is natuurlijk een lxl verhaal.
Als je de voorgeschreven service beurten niet nakomt dan vervalt de garantie en dat wil natuurlijk niemand en als de auto gekocht is op afbetaling dan teken je daar ook voor.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door han wouters » donderdag 12 juni 2014, 10:40

Dank voor de uitleg V@go

Ik heb een aantal keren gebruik gemaakt van buren met een pick-up, voor 800 bath incl benzine, werd ik de hele dag rond gereden. Makkelijk om grote spullen te halen, ben 3 keer een lading tuinplanten gaan halen en alle keren viel me op hoe netjes de auto's er uit zagen van binnen en buiten. Ik denk ook dat het voor de meeste thais een flinke investering is en er daarom goed voor zorgen tenzij het een hele oude bak is. Of ben ik nu naïef?
Als het even kan zal ik de auto ook van een grote garage, liefst dealer kopen.

Nog 1 vraag staat er open. Als ik het goed heb geeft Isuzu 5 jaar garantie, is dat in thailand ook zo? Als je een auto koopt van 2 jaar oud heb je dan nog recht op de resterende drie jaar garantie?

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Duncan » vrijdag 13 juni 2014, 11:48

Je hebt inderdaad 5 jaar garantie bij Isuzu ( mits je je tussentijdse 5000KM-check braaf doet ). Wij hebben een D-Max Hi-Lander ( is wel nodig in de bergen ) maar gewoon de standaard 2,5 liter motor en geen 4WD. Is nergens voor nodig, en ik ben echt overal geweest waar ze ook met Kubota's en die plattelandskarren zijn geweest met hellingen waar een paard de hik van krijgt ( een koe was uitgebroken, dus we moesten wel :? ).
Een Isuzu is populairder bij de Boerenthai dan de Toyota Hilux, gewoon omdat ze wat degelijker, iets goedkoper en praktischer zijn. Toyota's zijn sneller, maar als ik die iele bladveren van dat ding zie zou ik geen bak vol met stoeptegels vervoeren...
Enfin, het is waar je voorkeur zelf naar uit gaat, maar mijn volgende zou weer een Isuzu worden, gewoon omdat het een betrouwbaar autootje is en de service prima.
Overigens vind ik een Japanse pick-up wel wat aan de krappe kant, als ik rijd gaat bij mij de stoel behoorlijk naar achter, en zo lang ben ik nu ook weer niet...

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door han wouters » vrijdag 13 juni 2014, 12:51

Hi Duncan, dank voor de info.
Een auto iets groter dan formaat koekblik huren kost 37000 per maand, zonde geld. Een jonge tweedehands zou een optie kunnen zijn maar aangezien ik de kennis en de connecties niet heb in thailand neem ik liever geen risico. Daarom heb ik besloten om toch maar vast een nieuwe te kopen. Misschien kan ik hem het eerste jaar dan maar een paar maanden gebruiken maar dat is dan maar zo. Moet even regelen dat er een parkeergelegenheid met dak gebouwd wordt in de tuin van mijn vriendin, dan staat hij niet de hele dag in de zon.

http://www.siamnewcar.com/showgrade.php?gid=846

Ik ben (soms) wat avontuurlijk aangelegd en heb op vakanties in oostenrijk en zwitserland diverse maken de 4wd nodig gehad dus die hou ik er toch maar in. Volgens de info die ik van mijn vriendin heb kan zij de auto bestellen voor begin januari, kost 3000 bath, als ik er dan ben en de proefrit me toch tegenvalt ben ik alleen die 3000 bath kwijt. Heb op ytube een leuk accesoire gezien voor op de bak om 2 fietsen mee te nemen dus als alles naar wens verloopt ga ik begin volgend jaar een rondreis Isan maken in het rode gevaar, met de twee fietsen achterop. Kan in die tijd mooi mijn garage gebouwd worden. :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”