Ja, kan voorkomen. DCC nooit accepteren. Je krijgt altijd de keuze om dit te accepteren ja of nee, dus NOOIT doen. Iedere transactie in de eigen valuta is DCC, in Thailand alleen betalingen en opnames in Thai Baht accepteren dus.tham schreef:Weet iemand of onderstaande info ook van toepassing is op de ATM's in Thailand?
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
atm kosten stijgen de pan uit
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Re: atm kosten stijgen de pan uit
-
- Expat
Jaren geleden kocht ik goedkoop Hongaarse forinten bij een Nederlandse bank.
Waarschijnlijk zijn er ook goedkoop Thaise bath te kopen als het om flinke bedragen gaat.
Waarschijnlijk zijn er ook goedkoop Thaise bath te kopen als het om flinke bedragen gaat.
-
- Volwaardig lid
Ja, er zijn ook banken in thailand die dit proberen, maar je hoeft het niet te accepteren.
-
- Volwaardig lid
nee dus. Dat was inderdd JAAAAAAAren gelden met Oostblokvaluta gebruikelijk-vandaar dat je ook per dag een min. bedrag moest wisselen, maar is nu enkel herinnering uit een grijs verleden. Is overigens voorde THB nooit het geval geweest-alleen al omdat in dat grijze verleden toerisme naar TH veel minder was. En je gaat er niet mee in bad, het is baHt.j.b schreef:Jaren geleden kocht ik goedkoop Hongaarse forinten bij een Nederlandse bank.
Alleen nog in heel weinig landen met gecontroleerde wisselbedragen voor de eigen bevolking (komt allang niet meer voor in de EU) kan sprake zijn van zwarte koersen. bvb India en af en toe als weer een Afrikaans despoot mallote trekken krijgt.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ja, helemaal.tham schreef:Weet iemand of onderstaande info ook van toepassing is op de ATM's in Thailand?
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
Ook bij Thaise banken wil men meteen wisselen. Meestal is dat de standaardoptie en moet je voor de tweede kiezen.
Ik weet niet hoe het precies heet op Thaise ATM's, maar ben er ook een keer ingetuind.
Bij zo'n donkerblauwe machine, die maken het erg onoverzichtelijk. Ook bij de roze moet je erg oppassen.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- komt net kijken
Er zijn er volgens mij een stel die gewoon niks vragen en gewoon doen. Kasikorn vind ik zelf het makkelijkst. Verschijnt duidelijk op scherm 'No, continue without conversion.' Tik dat aan en klaar.
En de koers: met conversion ~475 euro voor 20000 baht. Zonder conversion 462 en wat kleingeld.
En de koers: met conversion ~475 euro voor 20000 baht. Zonder conversion 462 en wat kleingeld.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Klopt.Jaspel schreef:Er zijn er volgens mij een stel die gewoon niks vragen en gewoon doen. Kasikorn vind ik zelf het makkelijkst. Verschijnt duidelijk op scherm 'No, continue without conversion.' Tik dat aan en klaar.
Thaise machines hebben het over "conversion".
Bij sommige moet je ergens doorklikken om die keus te krijgen, maar het staat mij niet meer bij welke en hoe.
Knor, knor,
Hans
Hans