welke stekkers/stopcontacten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Edje
Expat
Expat

Re: welke stekkers/stopcontacten?

#31 Bericht door Edje » zondag 08 juni 2014, 13:14

Heren, ik ben zelf verdomd goed op de hoogte van de voorschriften ( bv NEN 1010 )
Wilde alleen maar een eenvoudige goedkope oplossing bieden. De weerstand van de keilbout (aarde) tov nul is nog altijd vale malen kleiner dan die van het menselijk lichaam.
Mijnheer Prajak; ik heb het over een goed gemetselde muur en niet over een zandberg. Aan een keilbout hang ik bwv spreken een olifant op.
Groetjes; Edje

Ben
Expat
Expat

#32 Bericht door Ben » zondag 08 juni 2014, 13:52

Je kan oom rubber laarzen aandoen dat is ook beter iets dan niets :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » zondag 08 juni 2014, 15:18

Meneer Edje, je weet dat men hier bouwt met 'stenen' met luchtkamers. 'Stenen' waar je met een hamer een randje af kan slaan; laat je hem vallen dan heb je 2 halve 'stenen'.

Alleen de oerdegelijke bouwer bouwt met echte stenen, bouwstenen, bakstenen. De farang bijvoorbeeld en de rijke Thais.

De gewone Thai kan die niet betalen. Daarom heeft de gewone Thai ook geen grote schilderijen in huis - ze zouden van de 'muur' afvallen.... Ik heb ook een huis dat gebouwd is met dat soort stenen en mijn grote schilderijen hangen dan ook aan een kabel gemonteerd om de stalen draagbalk en daarna door het verlaagd plafond heen.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door v@go » zondag 08 juni 2014, 16:03

Prajak holle stenen of zoals jij ze noemt met luchtkamers, is heel normaal om daar mee te bouwen.
Zelfs dragende muren, alleen als je iets op wilt hangen moet je de juiste pluggen en materialen gebruiken
http://tec7.be/Default.aspx?WPID=326&L=N&GID=359
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » zondag 08 juni 2014, 16:13

Goeie tip, V@go ! Al heb ik hier nog nooit die substantie gezien. En bij echt zware objecten breekt dan alsnog de steen. Het is niks bijzonders wat men hier bakt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door driver » zondag 08 juni 2014, 16:36

Edje schreef:Heren, ik ben zelf verdomd goed op de hoogte van de voorschriften ( bv NEN 1010 )
Wilde alleen maar een eenvoudige goedkope oplossing bieden. De weerstand van de keilbout (aarde) tov nul is nog altijd vale malen kleiner dan die van het menselijk lichaam.
Mijnheer Prajak; ik heb het over een goed gemetselde muur en niet over een zandberg. Aan een keilbout hang ik bwv spreken een olifant op.
Levend of ...? :angel:

gr driver

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Herbergier » maandag 09 juni 2014, 03:20

Nou Edje, ik weet zeker dat die aarding, via een keilbout in de muur, niet in de NEN 1010 staat, ik ben dan wel de laatste 30 jaar kastelein geweest, maar de 20 jaar daarvoor werkte ik in de elektro, dus een beetje weet ik er nog wel van.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”