Burgerservicenummer in je paspoort

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Burgerservicenummer in je paspoort

#1 Bericht door printen44 » vrijdag 30 mei 2014, 14:55

Ik zet dit bericht maar hier neer. In mijn nieuw paspoort, uitgegeven in Bangkok staat mijn Burgerservicenummer, het vroegere sofinummer. Ook in mijn vorige paspoort, uitgegeven in Bangkok staat dat nummer.

Maar bij een aantal; vrienden hier, ze wonen permanent in Thailand en ook hun paspoort is uitgegeven in Bangkok staat hun burgerservicenummer er niet in. Ook niet onderaan de personalisatiepagina.

Ik vind het vreemd. Waarom bij de een wel en de andere niet. Dat burgerservicenummer heb je in feite niet in Thailand nodig, maar als je wat via internet met Nederlandse autoriteiten communiceert, dan vragen ze dat nummer. En ook zonder dat nummer kan je geen DigiD aanvragen.

Weet iemand misschien waarom dat zo is.

Voor de duidelijkheid, je kan zo je burgerservicenummer opvragen bij de gemeente waar je het laatst gewoond hebt. Volgen Google dan. Ik ben alleen nieuwsgierig waarom er onderscheid in de paspoorten zit. En ik was in dat team dat paspoorten produceerde en vele "buitenlandsjes" deed. :oops:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Burgerservicenummer in je paspoort

#2 Bericht door v@go » vrijdag 30 mei 2014, 15:15

Mijn paspoort is door het consulaat in Antwerpen afgegeven en ook daar geen BSN.
Hieronder het complete verhaal
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 64-59.html

waarschijnlijk een paspoort na dit schrijven bevat wel een BSN
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » vrijdag 30 mei 2014, 15:23

Paspoort voorjaar 2012 idem. Maar ik heb mijn BSN in mijn hoofd en in de kopie aanvraag vrijstelling inkomstenbelasting etc.

RuudThai
Expat
Expat

#4 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 mei 2014, 16:31

Ik heb mijn paspoort in november 2010 vernieuwd in het Haagse stadhuis, toen ik dus in Nederland was.
Ook toen werd het burgerservicenummer niet in het nieuwe paspoort vermeld.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 30 mei 2014, 16:45

"...Belastingvluchtelingen zijn bij de VVD beter af dan echte vluchtelingen...."

Wat is in hemelsnaam een belastingvluchteling ?

Want wat wordt bedoeld, het stelsel van internationale verdragen, ziet nu juist op bedrijven die in meer dan een land legaal gevestigd zijn en helemaal niet op vluchtelingen. Een rechtspersoon kan geen vluchteling zijn !

Maar ik begrijp wat Van Ojik bedoelt al moet ie daar geen tirade tegen houden in de pers maar de zaak in de kamer aankaarten. En een belastingverdrag opzeggen, reken maar dat zoiets repercussies geeft in buiten- en binnenland. Verlies van banen op de eerste plaats.

RuudThai
Expat
Expat

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 mei 2014, 16:50

Dat onderschrift staat er al even Prajak, en om daar hier geheel off-topic een discussie over te beginnen is onzin.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » vrijdag 30 mei 2014, 16:56

Of we daarover een discussie voeren bepalen de andere forumleden en de leiding en niet jij alleen.

Ik ga me beraden er een item over te maken. Van Ojik zit er wel naast, ALS ie dat al zo gezegd heeft. En dat ga ik eerst maar eens uitzoeken.

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 mei 2014, 17:02

prajak schreef:Of we daarover een discussie voeren bepalen de andere forumleden en de leiding en niet jij alleen.

Ik ga me beraden er een item over te maken. Van Ojik zit er wel naast, ALS ie dat al zo gezegd heeft. En dat ga ik eerst maar eens uitzoeken.
Het past niet in het onderwerp Burgerservicenummer in je paspoort, dat bedoel ik.
Als je er een apart item over wil maken dan zal ik meekwaken.
Van Ojik heeft dit precies zo gezegd. Het stond een paar weken geleden in de Volkskrant in het kader van de maatregelen die de EU gaat nemen tegen belastingontwijking door zowel particulieren als bedrijven.

printen44
Expat
Expat

#9 Bericht door printen44 » vrijdag 30 mei 2014, 17:30

v@go schreef:Mijn paspoort is door het consulaat in Antwerpen afgegeven en ook daar geen BSN.
Hieronder het complete verhaal
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 64-59.html

waarschijnlijk een paspoort na dit schrijven bevat wel een BSN
Bedankt voor de informatie. De brief lost het probleem in feite op, als er al een probleem was.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » zaterdag 31 mei 2014, 01:19

Voor zover als ik weet, vervalt je BSN of SoFi-nummer na een bepaalde tijd nadat je je uitgeschreven hebt en GEEN belastingschuld hebt of ene uitkering van welke aard dan ook geniet...kortom....als je helemaal geen binding met NL meer hebt.

Bij mij staat er al jaren geen BSN / SoFi-nummer meer in mijn paspoort en bij mijn beoogde terugkeer in 2010, werd ik in het systeem ook niet meer herkent en zou een nieuw BSN krijgen...........helaas voor de burger-service-verleners was ik alweer terug in Th voor het zover kwam.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door yandre » zondag 01 juni 2014, 05:52

nu hier ook eens gekeken in nieuwe paspoort
gehaald in feb 2014 in bangkok en het nr staat er in
nu meer als 4 jaar uitgeschreven in nederland .
maar mischien met leeftijd te maken bepaalde leeftijd
niet meer als je uit geschreven bent

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#12 Bericht door stevenl » zondag 01 juni 2014, 06:09

BSN vervalt niet.

Op het aanvraagformulier voor een paspoort wordt gevraagd naar het BSN. Vul dat in, en het wordt opgenomen in je paspoort. Als het tenminste correct is, toen ik de vorige keer mijn paspoort vernieuwde had ik het ingevuld, maar de medewerkster was zeer verbaasd, en vroeg zich af of het correct was. Pas op vertoon van mijn rijbewijs (met BSN) geloofde ze het en werd het opgenomen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » zondag 01 juni 2014, 09:35

BSN is toch voor het leven ? Ik denk dat Steven gelijk heeft.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Hua Thale » zondag 01 juni 2014, 13:40

Iedereen die ingeschreven staat in de Basisregistratie personen (BRP) krijgt automatisch een burgerservicenummer (BSN). U hoeft dit dus niet speciaal aan te vragen. Het BSN vervangt in veel gevallen het sofinummer en bestaat uit dezelfde reeks cijfers.

BSN bij inschrijving BRP

Als u zich inschrijft in de BRP en geen sofinummer heeft, ontvangt u een BSN bij inschrijving. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de aangifte van een pasgeboren kind of als u voor het eerst in Nederland komt wonen. Heeft u een sofinummer, dan wordt dit omgezet in een BSN.

BSN in het buitenland

Voor Nederlanders in het buitenland gelden de volgende situaties:

Als u op 26 november 2007 bij een Nederlandse gemeente stond ingeschreven, dan hoefde u zelf niets te doen. Uw sofinummer is automatisch omgezet in uw burgerservicenummer (BSN). Ook als u buiten Nederland gaat wonen, blijft uw BSN geldig.
Bent u vóór 26 november 2007 buiten Nederland gaan wonen, maar ná 30 september 1994? Dan is uw sofinummer automatisch omgezet in uw BSN. Uw BSN bestaat uit dezelfde cijfers als uw sofinummer.
Bent u vóór 1 oktober 1994 buiten Nederland gaan wonen en hebt u een sofinummer? Dan blijft u uw sofinummer houden. Als u weer in Nederland komt wonen, moet u zich inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. De gemeente zet uw sofinummer dan om in een BSN.
Bent u vóór 1 oktober 1994 buiten Nederland gaan wonen en hebt u geen sofinummer? Schrijft u zich dan bij de gemeente waar u gaat wonen als u weer in Nederland komt wonen. Die gemeente geeft u dan een BSN.

Bron

Bij deze Bron is het duidelijk dat die er wel degelijk in moet staan.

Heb ergens iets gelezen bij de laatste bron dat die bij 'nieuwe' paspoorten alleen aan de achterkant houderpagina staat vermeld, printen.

Streep het burgerservicenummer door. In uw paspoort of identiteitskaart staat dit nummer vermeld onder 'persoonsnummer'. Bij het oude model staat het burgerservicenummer aan de voorkant van de houderpagina en bij het nieuwe model staat het aan de achterkant van de houderpagina
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”