Mijn zoon komt binnenkort met zijn twee kinderen naar Nederland voor een korte vakantie. Mijn schoondochter wil niet mee, omdat zij opziet tegen het vliegen (wordt snel ziek) en het klimaat in Nederland.
In Nederland moet een alleenreizende ouder met minderjarige kinderen een brief met machtiging hebben van de andere ouder om het vliegtuig in te kunnen. Is dat in Thailand ook zo? De kinderen hebben in hun Thaise paspoort dezelfde achternaam als mijn zoon.
Ik hoop dat iemand dat weet.
Bowiena
Alleen reizen met kinderen
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Alleen reizen met kinderen
Bij verlaten van EU is dat officieel sowieso nodig. Dus als hij terug naar Thailand wil, dan zal dat nodig zijn.
Voor het verlaten van Thailand hebben wij nog nooit problemen ondervonden, maar dan reisden mijn kinderen met mijn Thaise vrouw. Vaak zijn de douaniers bij haar wat soepeler, dan bij mij.
Voor het verlaten van Thailand hebben wij nog nooit problemen ondervonden, maar dan reisden mijn kinderen met mijn Thaise vrouw. Vaak zijn de douaniers bij haar wat soepeler, dan bij mij.
- -
-
- Volwaardig lid
Als die brief er voor de EU toch moet komen laat die dan maken in Engels en Thais. Dat is het goedkoopst in Thailand. Vergeet niet de kopie van haar paspoort en ID er bij te doen. Of dat gecertificeerd moet worden (amphur of hoger) kan jouw zoon beter in Thailand navragen.
Is hier niet al eens over geschreven in dit forum ? Ik ga eens even zoeken.
Is hier niet al eens over geschreven in dit forum ? Ik ga eens even zoeken.
-
- Volwaardig lid
Kijk eens hier....
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=823118
Andere situatie maar er staat info over hoe het aan te pakken.
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=823118
Andere situatie maar er staat info over hoe het aan te pakken.
- Jos Flachs
- Expat
Bowiena, dat is hier ook het geval. En in de rest van de wereld. Je zoon komt niet eens voorbij de incheck balie op Swampie zonder de juiste papieren. Je hebt al een link gekregen waar je meer info kunt vinden.
Ik heb jaren gewerkt als manager voor een Thais reisbureau waar we te maken hadden met dit soort problemen. De correcte procedure weet ik helaas niet meer. Maar wel dat daar heel streng op gelet wordt bij de incheck balie. In het onwaarschijnlijke geval dat je daar door heen (zonder de juiste documenten) komt loopt je zoon vast op Schiphol, want daar doen ze het nog eens dunnetjes moddervet over.
Ik heb jaren gewerkt als manager voor een Thais reisbureau waar we te maken hadden met dit soort problemen. De correcte procedure weet ik helaas niet meer. Maar wel dat daar heel streng op gelet wordt bij de incheck balie. In het onwaarschijnlijke geval dat je daar door heen (zonder de juiste documenten) komt loopt je zoon vast op Schiphol, want daar doen ze het nog eens dunnetjes moddervet over.