Zuiveringszout in het Thais
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Zuiveringszout in het Thais
Wie kan me de Thaise naam geven svp ?
Zuiveringszout.
In het Engels baking soda.
Chemische naam natriumbicarbonaat.
Chemische formule NaHCO3-
Dank !
Zuiveringszout.
Dank !
-
- Volwaardig lid
- v@go
- Volwaardig lid
Re: Zuiveringszout in het Thais
โซดา is inderdaad de goede benaming maar toen ik erom vroeg kreeg ik Natrium Hydroxide en dat is wel wat anders.
Dit is caustic soda en bij verkeerd gebruik levensgevaarlijk.
Dus vraag naar โซดาแอ
Dit is caustic soda en bij verkeerd gebruik levensgevaarlijk.
Dus vraag naar โซดาแอ
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
NaHCO3 wil ik hebben.
Soda blijkt een verzamelnaam en daar zitten inderdaad linke spullen tussen. Ik zal dus goed op het pakje kijken.
Soda blijkt een verzamelnaam en daar zitten inderdaad linke spullen tussen. Ik zal dus goed op het pakje kijken.
- nbreeker
- Standaard Lid
Ik denk dat je toch in de wat betere zaken moet kijken zoals Big C of Tops,Tesco en de Macro en dan baking soda moet zoeken om zeker te weten dat je niet bezig bent om jezelf te vergiftigen.Als ik me goed herinner heb ik wel eens Baking Soda gezien bij de Big C.prajak schreef:Wie kan me de Thaise naam geven svp ?
Zuiveringszout.
Dank !
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- Jos Flachs
- Expat
Klopt. Tops, Big C en Central hebben het. Niet duur: iets van Bt 50 voor een zak(je).
Je vindt het in de afdeling bak producten.
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu de prijs maakt voor Prajak niets uit hij is een millionaire in Thailand dus of het nu 50 of 500 bath kost dat doet niet terzake.Jos Flachs schreef:Klopt. Tops, Big C en Central hebben het. Niet duur: iets van Bt 50 voor een zak(je).
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Ik krijg net een belletje van de chemicus van het forum en die zegt dat gewone soda ook kan.
Ik ga het gebruiken als weer de dierenarts weigert een stervend dier euthanasie te gunnen zoals deze week helaas weer. Soda plus azijn mits in de juiste verhouding levert CO en dan kun je een dier een genadige dood gunnen. Mensen die zelf cavia's of andere kleine dieren laten inslapen gebruiken het ook.
En dan heeft Nick Breeker met zijn onderschrift gelijk: voor een zachte dood van jouw dier is geen prijs te hoog.
Ik ga het gebruiken als weer de dierenarts weigert een stervend dier euthanasie te gunnen zoals deze week helaas weer. Soda plus azijn mits in de juiste verhouding levert CO en dan kun je een dier een genadige dood gunnen. Mensen die zelf cavia's of andere kleine dieren laten inslapen gebruiken het ook.
En dan heeft Nick Breeker met zijn onderschrift gelijk: voor een zachte dood van jouw dier is geen prijs te hoog.
- v@go
- Volwaardig lid
Pas maar op maar soda met zuur krijg je geen CO wel CO2
Men maakt het doorgaans door mierenzuur en geconcentreerd zwavelzuur bij elkaar te voegen.
Ik hoop dat je weet dat CO geen lekker spulletje is.
Als je CO wilt met gemakkelijk te verkrijgen reagentia neem dan oxaalzuur en geconcentreerd zwavelzuur en verhit dit zachtjes. Oxaalzuur ontleedt dan in CO, CO2 en H2O. Het H2O wordt gebonden door het zwavelzuur, de CO en CO2 ontwijken in een 1 : 1 mix als gas.
Nog een andere manier is verwarmen van een mix van geel bloedloogzout en geconcentreerd zwavelzuur. Het is hier echt superbelangrijk om geconcentreerd zwavelzuur te nemen, anders krijg je een complexe mix van gassen, met o.a. blauwzuurgas!
Eigenlijk vind ik dat het sowieso geen slimme actie is om dit te doen.
Men maakt het doorgaans door mierenzuur en geconcentreerd zwavelzuur bij elkaar te voegen.
Als je CO wilt met gemakkelijk te verkrijgen reagentia neem dan oxaalzuur en geconcentreerd zwavelzuur en verhit dit zachtjes. Oxaalzuur ontleedt dan in CO, CO2 en H2O. Het H2O wordt gebonden door het zwavelzuur, de CO en CO2 ontwijken in een 1 : 1 mix als gas.
Nog een andere manier is verwarmen van een mix van geel bloedloogzout en geconcentreerd zwavelzuur. Het is hier echt superbelangrijk om geconcentreerd zwavelzuur te nemen, anders krijg je een complexe mix van gassen, met o.a. blauwzuurgas!
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Je drukt je nog netjes uit.Eigenlijk vind ik dat het sowieso geen slimme actie is om dit te doen
Eigenlijk ben ik van mening dat het @#$%&*@#$%$#@@#$#$$& is op zelf dat soort dingen in je schuurtje te gaan maken.
Er zullen toch wel andere 'zaken' te vinden zijn die ook een snelle en pijnloze dood geven zonder dat je het risico loopt dat je zelf schade oploopt.
Meest eenvoudige manier is in een plastiek zak stoppen. [verstikkingsdood]
RIP
Om je nog een kleine hint te geven ik had vroeger vacuumzakken voor de kleding op te bergen of meer in je koffer te kunnen krijgen.
Luchtdichte afsluitingen met stofzuiger aan sluiting.
Binnen vijf seconden volledig vacuum.
Onaangenaam gevoel met dit typewerk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Ben
- Expat
v@go schreef:Pas maar op maar soda met zuur krijg je geen CO wel CO2
Das ook de bedoeling

- v@go
- Volwaardig lid
Ik snap wat de bedoeling is Ben maar de manier ondeskundige omgaan met dodelijke chemicaliën is wel af te raden en zeker dit even in een schuurtje of keuken te doen.
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Soda is een oplossing die iemand me gaf. Ik vroeg naar zuiveringszout en dat is geen soda. Zuiveringszout plus azijn geeft CO verzekert me iemand.
Het wordt gebruikt voor euthanasie van kleine huisdieren; rat, cavia, etc. Je hebt dan weinig CO nodig en je doet die actie in een doos, da's al genoeg. Een kat is wel een maatje groter.
Een andere oplossing is een grote plastic doos en even de lpg slang er aan. Maar lpg kan knallen, CO niet. Een dier in vacuüm is net zo erg als de strot dichtknijpen, dat doe ik dus niet.
Ik ga nog eens met die dierenarts praten. Als hij een spuit slaapmiddel wil toedienen en ik na 15 minuten een injectie in het hart bereiken we het zelfde: een pijnloze dood. En dat Boeddha dan boos op mij wordt vind ik best. Ik heb daar geen last van.
Het wordt gebruikt voor euthanasie van kleine huisdieren; rat, cavia, etc. Je hebt dan weinig CO nodig en je doet die actie in een doos, da's al genoeg. Een kat is wel een maatje groter.
Een andere oplossing is een grote plastic doos en even de lpg slang er aan. Maar lpg kan knallen, CO niet. Een dier in vacuüm is net zo erg als de strot dichtknijpen, dat doe ik dus niet.
Ik ga nog eens met die dierenarts praten. Als hij een spuit slaapmiddel wil toedienen en ik na 15 minuten een injectie in het hart bereiken we het zelfde: een pijnloze dood. En dat Boeddha dan boos op mij wordt vind ik best. Ik heb daar geen last van.
- Ben
- Expat
v@go schreef:Ik snap wat de bedoeling is Ben maar de manier ondeskundige omgaan met dodelijke chemicaliën is wel af te raden en zeker dit even in een schuurtje of keuken te doen.
Een colega heeft een keer zijn garage dak eraf geblazen met een mengsel van WC eend en ........

-
- Volwaardig lid
Hier loopt een NL-er rond die HELEMAAL onder de tatoes zit, ja, ook zijn pielemuis en achterdelen, behalve zijn linkerhand. Die is er afgeblazen toen hij van vuurwerk een bom maakte. En het was nog goed werk ook, de bom ging af....alleen niet op het geplande moment.
Kijk, met zulke dingen werk ik niet hoor. Een beetje zuiveringszout en een druppeltje azijn....daar vergaat de wereld toch niet van ?
En als de wereld wel vergaat, wat maakt dat voor mij uit ? In Nongkhai gebeurt alles 50 jaar later. Ik geef wel een belletje naar Nick Breeker; kan die een veilig heenkomen zoeken in Vlaanderen.
Kijk, met zulke dingen werk ik niet hoor. Een beetje zuiveringszout en een druppeltje azijn....daar vergaat de wereld toch niet van ?
En als de wereld wel vergaat, wat maakt dat voor mij uit ? In Nongkhai gebeurt alles 50 jaar later. Ik geef wel een belletje naar Nick Breeker; kan die een veilig heenkomen zoeken in Vlaanderen.