Namchooks donkere dromen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Namchooks donkere dromen

#1 Bericht door prajak » zaterdag 17 mei 2014, 04:43

Wie mijn blog leest weet dat we een jaar problemen hebben gehad met een gestoorde zwerfkater die des nachts mijn dieren kwam aanvallen en letterlijk lek bijten.

Na pogingen hem te vangen met een vangkooi en voedsel met slaapmiddel is de gouden tip binnengekomen: schrikdraad. Rond de tuin op ruim 2 m hoog staat schrikdraad en is de tuin afgezet met een net.

Het schrikdraad is bedoeld voor koeien en paarden. Ik was niet van plan het te testen maar raakte per ongeluk een draad aan. Ja, dan weet je wat schrikdraad is ! 9 Kilovolt. Kai raakte het aan met haar plu en is nu ook overtuigd.

Een week hebben we nu rust en slaap ik weer als een zonnetje.

Maar vannacht !

Alle katten slapen in de buurt van de open ramen van mijn slaapkamer. Dat zijn Saam Si met haar 4 kittens van 11 weken, Hiphop de kater met 3 poten, Naak een poes van ruim een jaar oud en Namchook, een kater van 15 maanden.

Om 00.30 uur begint Namchook te krijsen. O jee, denk ik, de @#$%& zwerfkater en ik vlieg er uit, naar buiten en ... vind niets dan tevreden slapende katten. Geen agitatie, geen dikke staarten, Namchook rustig op zijn plekkie.

Als de zwerfkater er zou zijn dan vliegt de moederpoes hem aan; dat heeft ze eerder gedaan. Ze is zelfs wat agressief tegen buren die de tuin in komen. Ze heeft jongen te verdedigen.

Ik controleer het schrikdraad, loop eens om het huis heen, alles in orde, en ik ga weer pitten.

Om 02.30 uur idem dito. Weer Namchook aan het krijsen. Weer er uit, weer niks aan de hand.

Analyseren met mijn slaperige hoofd wat er gebeurd is. Ik hoor niet het inleidend concert van katten die ruzie gaan maken. Ik hoor niet het stereotiepe geluid van vechtende katten. En ik vind niets onregelmatigs. Zou Namchook dromen ?

Kunnen katten dromen ? Om 04.15 uur begint Namchook weer met een licht gegrom en ik roep direct zijn naam en het houdt op. Ja dus. Hij heeft een donkere droom !

Overdag internet op. Ik vind dit... http://www.kattenplaza.nl/slapende_kat

Wat moet je daar nu aan doen ?

Gelukkig is hij met zijn 15 maanden bijna aan de beurt bij de dierenarts. Die haalt dan zijn ballen er af. Heeft ie in ieder geval één ding minder om van te dromen..... :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Namchooks donkere dromen

#2 Bericht door Hua Thale » zaterdag 17 mei 2014, 05:15

ik denk dat mijn vrouw een zoon heeft met katten hersenen.
Slaapt ook 60 tot 70 % van de dag en maak ook gekke geluiden tijdens deze inactieve periode.
Leuke site.

Maar over een luchtige gekte gesproken dit meen je toch niet dat je netten schrikdraad et cetera om je huis heb zitten om een kat buiten te houden. :?:
Jochies uit de buurt hier lopen met een kattenpul die ze voor honden gebruiken.
Een of twee keer een voltreffer en de hond of kat doet het nooit meer en loopt met een boog om je huis heen.
Dacht dat je het wel eens over de kinderen van de buren had snappen die dit of heb je een bordje ernaast hangen 'niet aanraken' :Whistle:

Prettige nachtrust uiteraard
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 mei 2014, 05:16

Doe je voorzichtig bij de dierenarts dat ze niet per ongeluk jou overjarige ballen ook meenemen,dan heb jij ook weinig over om van te dromen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zaterdag 17 mei 2014, 07:15

Nick, het risico dat Kai ze er af snijdt is groter dan dat de dierenarts uitschiet..... :giggle2: Staan die van jou al op sterk water; op Lao Kao of zo :?:

Hua Thale, hier lopen 's nachts geen jochies rond met katapults, die jochies slapen dan. De katapults ook. En die @#$%&* kater komt alleen in de nacht.

Nee, laat maar zo. We zijn er blij mee. En dat kastje is allemaal elektronica en kost net zoveel stroom als een spaarlamp.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » zaterdag 17 mei 2014, 11:14

Bedoelde ook meer dat JIJ in de den nachtelijke uren omdat de Kater je nachtrust danig verstoort deze actie uitvoert van af de veranda met een glas rode wijn.

Afbeelding

Deze kan ook.
De volautomatische katapult

Afbeelding

Alles diervriendelijk natuurlijk met golfballetjes of dit.

Afbeelding

Maar goed je keuze viel op de eendenkooi kattenkooi is ook mooi.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zaterdag 17 mei 2014, 15:33

Ja ja. Hua Thale, Griechischer Wein en een kater voor zijn ballen schieten !

Laat maar hoor. Ik heb een schrikdraad ding voor 30 E gekocht op marktplaats en die werkt uitstekend. Het dwingt me iedere maandagmorgen aan het snoeien en helpt ons van padden en mieren af die te vermetel verbinding maken tussen puls en aarde. Pats ! Weer een lijk.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”