Omheining bouwen tegen slangen enzo....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Omheining bouwen tegen slangen enzo....

#31 Bericht door foppo » zondag 11 mei 2014, 12:16

nbreeker schreef: Maar ja als je in Holland gewend bent om alles te beveiligen dat je eerst na moet denken staat het alarm wel aan of af,als je een ruimte betreed dan kan ik me indenken dat je in Thailand overal spoken zie.
Ik woon nu In Udon en heb het traliewerk voor de ramen weg gehaald want ik wil niet het idee hebben dat ik in de lik zit.
Je hebt helemaal gelijk.
Die alarm installatie hier had voor mij ook niet gehoeven maar was een eis van de verzekering.
En het liefst had ik straks ook helemaal geen muur rondom maar dat was een eis van m'n vrouw.
Nouja, en dat weet je het wel, óf er komt een muur óf ik woon daar straks alleen..... :giggle:

dutch
Expat
Expat

Re: Omheining bouwen tegen slangen enzo....

#32 Bericht door dutch » zondag 11 mei 2014, 12:47

foppo schreef:
nbreeker schreef: Maar ja als je in Holland gewend bent om alles te beveiligen dat je eerst na moet denken staat het alarm wel aan of af,als je een ruimte betreed dan kan ik me indenken dat je in Thailand overal spoken zie.
Ik woon nu In Udon en heb het traliewerk voor de ramen weg gehaald want ik wil niet het idee hebben dat ik in de lik zit.
Je hebt helemaal gelijk.
Die alarm installatie hier had voor mij ook niet gehoeven maar was een eis van de verzekering.
En het liefst had ik straks ook helemaal geen muur rondom maar dat was een eis van m'n vrouw.
Nouja, en dat weet je het wel, óf er komt een muur óf ik woon daar straks alleen..... :giggle:
Ook bij mij werd door de Thaise huis en inboedelverzekering zwaar geinspecteerd,alvorens ik mijn brand en inbraak etc verzekering kon afsluiten.
Ze kwamen met een 4 mans delegatie inspecteren alvorens accoord te gaan.
Bij mij werd geen alarm installatie gevraagd maar men ging wel "onthais" op de inspectie toer vwb het hang en sluitwerk.Bij de inspectie werd ook seperaat de muren en poortwerk rondom het huis zeer goed bekeken.( als je op het fotootje kijkt van mijn naam moet je toch toegeven dat dat er toch niet als een gevangenis uitziet wel?)

Overigens hebben alle huizen in mijn buurt min of meer gelijke soorten van pand afscherming en dat zijn geen hoogwaardigheids bekleders :giggle: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”