Honden als vrienden.
Moderator: Loempia
- v@go
- Volwaardig lid
Re: Honden als vrienden.
10 jaar mijn beste kameraad geweest

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- joepattaya
- Expat
Kijk....en daar heb je een punt........"Hier zijn het honden in Syrie zijn het mensen".nbreeker schreef:Sadisten heb je overal.Hier zijn het honden in Syrie zijn het mensen alleen worden die niet te koop aangeboden.Maar liggen er wel hetzelfde bij.joepattaya schreef:Now we're talking business!!!RuudThai schreef:Je kunt ook van Facebook een foto overnemen, zoals deze (niet leuk voor hondenliefhebbers.....![]()
):
Voor mij een wezenlijk verschil en de hond is een species wat er toe dient om de mens te dienen en niet andersom.
-
- Volwaardig lid
Hua Thale schreef:Duncan
Ben je een beetje bang dat de Boeddha duivel je midden in de nacht op je schouder klopt en hele gekke dingen met je gaat doen terwijl je vrouw zich van je wegdraait en half slapend zegt 'up to you'![]()
Nee, Mevrouw Duncan tovert die dan gewoon weg, onder het mom van "er is er maar een die hem lastig mag vallen en dat ben ik"

Maar - Off Topic - het is wel zo dat er bij een "geactiveerde" familieBuddha geen kwade geesten binnen kunnen komen, althans, volgens onze lokale Buddhistische traditie.
On topic, ik ben het niet eens met JoePattaya dat honden er zijn om mensen te dienen, ik zie het meer als een geslaagde symbiose tussen de twee soorten.
-
- Volwaardig lid
De samenlevingsvorm tussen mens en dier in dit geval huisdieren honden katten is voor vele aangenaam te noemen.
Veel mensen zien kans om via hun 'vriend' het zonder medicijnen te kunnen doen of worden socialer in omgang kortom de mens heeft vandaag de dag in Europa een leuke omgang met elkaar.
Hoewel de asiel's ook zeer zeker regelmatig stampvol zitten als het even niet uitkomt of de kosten voor onze 'vriend' lopen uit de hand.
Het kan verkeren nou ja met je vriendin van het zelfde soort doen we regelmatig ook niet anders [de deur uitzetten dan hoewel sommige ook in een soort van aiel zitten] als het te vervelend gaat worden of te veel gaat kosten.
Daarnaast zijn veel rassen in het verleden veel gebruikt voor bescherming in verschillende soorten iets waar ik bij Han zijn hond niet aan kan ontkomen.
Dat zit in het 'lieve' beestje zijn bloed en gaat er echt niet uit.
Dat er 'baasjes' zijn die van mening zijn dat zulk soort honden drie hoog in een flat veel wennen en onder controle gehouden kunnen worden.
Het zal afhankelijk van locatie op deze aardkloot hoe men er mee omgaat.
Iets er tussen in dus wat jou mening en die van joep betreft.
Hoewel veel mensen hier ook in een rap tempo de 'Europese" mentaliteit krijgen met honden en katten.
Off topic
Mijn vrouw heeft niks met Boeddha hoewel er wel een achterdeurtje open gehouden is.
Er zweeft hangt staat zo her en der wel eens iets van Boeddha maar meestal is ze van mening dat ze katholiek is.
De mix van geloof is hier vaak nog al humorvol zoals je misschien wel weet animisme is ook iets wat er altijd als sausje over heen gaat.
Het went hoewel het soms even nodig heeft.
Klein verhaaltje nog on topic.
Heb een paar jaar terug hier in Korat naast mij aan de andere kant van de weg met scheidingsmuur een 'asiel' gehad.
Groot huis met grote tuin misschien een 800 vierkanten meter al gauw waren er een 50 tot 80 honden.
De thaise hondenliefhebber maakte er handig gebruik van om het teveel of te lastig et cetera makkelijk kwijt te raken soms letterlijk over de schutting maar men accepteerde alles.
Erger nog men ging zelf ook de regio eens controleren met een auto of er geen zieke beesten of overtollige langs de kant van de weg liepen.
De aantallen in het asiel blijven stabiel hoewel de aanvoer er wel was.
Ja er ging wel eens wat dood natuurlijk.
Langzaam kwamen er toch verhalen dat die hond die NIET weg moest toch weg was.
Bewakingshonden nog niet zo'n probleem het was toch een t.....................hond er zijn er meer.
Maar ook lieve leuke thuishondjes begonnen te verdwijnen dat was minder natuurlijk zeker als het een rashond was met dik geld gekocht.
INEENS was daar een leeg asiel over nacht honden weg iedereen weg die er mee te maken had.
Ietsje pietsje later dagen week kwamen daar toch de praatjes dat het misschien toch niet helemaal een asiel was maar meer de grote schoonmaak van straat buurt en steeg van zwerfhonden en beesten die men domweg aan de andere kant van de straat had geparkeerd.
Wie o wie ja dat was en is nog steeds de grote vraag ik denk de grote hondensoep meneer uit Laos met toestemming van de Thaise lieden hier die zich in de politiek bewegen.
Stukje geen gezicht verliezen en opgeruimd staat netjes.
Ik was er blij mee want heb in die dagen wel wat compleet geflipte honden achter mij aan gehad.
Er waren hier in die dagen nog niet zo veel Farangs [witmannen] en veel honden hadden de indruk dat die vogelvrij waren.
'Onze' honden waardeer ik ook beesten van de 'buren' ook geen punt zolang ze maar begrijpen dat agressief zijn niet een optie is.
Veel mensen zien kans om via hun 'vriend' het zonder medicijnen te kunnen doen of worden socialer in omgang kortom de mens heeft vandaag de dag in Europa een leuke omgang met elkaar.
Hoewel de asiel's ook zeer zeker regelmatig stampvol zitten als het even niet uitkomt of de kosten voor onze 'vriend' lopen uit de hand.
Het kan verkeren nou ja met je vriendin van het zelfde soort doen we regelmatig ook niet anders [de deur uitzetten dan hoewel sommige ook in een soort van aiel zitten] als het te vervelend gaat worden of te veel gaat kosten.
Daarnaast zijn veel rassen in het verleden veel gebruikt voor bescherming in verschillende soorten iets waar ik bij Han zijn hond niet aan kan ontkomen.
Dat er 'baasjes' zijn die van mening zijn dat zulk soort honden drie hoog in een flat veel wennen en onder controle gehouden kunnen worden.

Het zal afhankelijk van locatie op deze aardkloot hoe men er mee omgaat.
Iets er tussen in dus wat jou mening en die van joep betreft.
Hoewel veel mensen hier ook in een rap tempo de 'Europese" mentaliteit krijgen met honden en katten.
Off topic
Mijn vrouw heeft niks met Boeddha hoewel er wel een achterdeurtje open gehouden is.
Er zweeft hangt staat zo her en der wel eens iets van Boeddha maar meestal is ze van mening dat ze katholiek is.
De mix van geloof is hier vaak nog al humorvol zoals je misschien wel weet animisme is ook iets wat er altijd als sausje over heen gaat.
Het went hoewel het soms even nodig heeft.
Klein verhaaltje nog on topic.
Heb een paar jaar terug hier in Korat naast mij aan de andere kant van de weg met scheidingsmuur een 'asiel' gehad.
Groot huis met grote tuin misschien een 800 vierkanten meter al gauw waren er een 50 tot 80 honden.
De thaise hondenliefhebber maakte er handig gebruik van om het teveel of te lastig et cetera makkelijk kwijt te raken soms letterlijk over de schutting maar men accepteerde alles.
Erger nog men ging zelf ook de regio eens controleren met een auto of er geen zieke beesten of overtollige langs de kant van de weg liepen.
De aantallen in het asiel blijven stabiel hoewel de aanvoer er wel was.

Ja er ging wel eens wat dood natuurlijk.
Langzaam kwamen er toch verhalen dat die hond die NIET weg moest toch weg was.
Bewakingshonden nog niet zo'n probleem het was toch een t.....................hond er zijn er meer.
Maar ook lieve leuke thuishondjes begonnen te verdwijnen dat was minder natuurlijk zeker als het een rashond was met dik geld gekocht.
INEENS was daar een leeg asiel over nacht honden weg iedereen weg die er mee te maken had.
Ietsje pietsje later dagen week kwamen daar toch de praatjes dat het misschien toch niet helemaal een asiel was maar meer de grote schoonmaak van straat buurt en steeg van zwerfhonden en beesten die men domweg aan de andere kant van de straat had geparkeerd.
Wie o wie ja dat was en is nog steeds de grote vraag ik denk de grote hondensoep meneer uit Laos met toestemming van de Thaise lieden hier die zich in de politiek bewegen.
Stukje geen gezicht verliezen en opgeruimd staat netjes.
Ik was er blij mee want heb in die dagen wel wat compleet geflipte honden achter mij aan gehad.
Er waren hier in die dagen nog niet zo veel Farangs [witmannen] en veel honden hadden de indruk dat die vogelvrij waren.

'Onze' honden waardeer ik ook beesten van de 'buren' ook geen punt zolang ze maar begrijpen dat agressief zijn niet een optie is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Hi Hua,Hua Thale schreef:
Dat er 'baasjes' zijn die van mening zijn dat zulk soort honden drie hoog in een flat veel wennen en onder controle gehouden kunnen worden.![]()
.
Ik heb heel veel met honden gewerkt, ben ook een jaar of 10 gedragstherapeut geweest in een asiel( gratis) en het is tenhemelschreiend hoe sommige mensen met honden omgaan. Ook veel fokkers werken dat in de hand, door bv een Border Collie pup van 7 weken aan mensen van boven de 80 jaar mee te geven. Ik heb heel lang met honden gewerkt en ben er van overtuigd dat als er geen honden/wolven waren geweest de mensheid niet zo snel tot ontwikkeling was gekomen.. Ook nu nog zorgen veel dieren ervoor dat mensen zich beter voelen, een paar vriendinnen van me hebben 2 weken geleden een nieuwe stichting opgericht om met honden te werken aan de gezondheid van bepaalde groepen. Denk aan mensen met dementie of autisme. Mede daarom vind ik ook dat honden en paarden in het bijzonder, maar dieren in het algemeen niet door onze lieve heer zijn geschapen om de mens te dienen. Een beetje respect zou hier op zijn plaats zijn.
Met bovenstaand citaat ben ik het echter niet zonder meer met je eens. Je hebt gelijk als je praat over honden als Newfoundlanders, Berghonden en nog een paar maar in het algemeen kan het prima. Ligt aan de baas. Ik heb vroeger een buurman gehad met een duitse staander die de hele dag ( snachts was hij binnen) in de tuin rond liep, zo'n 3000 vierkante meter met 2 schapen en een pony. Er werd niets mee gedaan. Als ik dan langs liep, in het achterste gedeelte van mijn tuin had ik kippen en een moestuin, dan gooide ik wat eikels of een bal weg en dat vond hij fantastisch. Maar hij stond wel de hele tijd te trillen van opgekropte energie.
Ik heb ook kennissen gehad in een flat met een Border Collie waarvan de vrouw halve dagen werkte. Smorgens vroeg voor het werk eerst minstens een uur met de hond naar het bos. Als ze thuis kwam ging ze smiddags minstens 2 uur het bos in allerlei activiteiten ondernemen, bij mij kwam ze 2 avonden in de week op cursus "doggydancing" en in het weekeinde schapen drijven. Die hond had het in die flat aanzienlijk beter dan de duitse staander in zijn grote tuin.
En ik moet ook zeggen dat als ik naar thailand kijk ik me wel eens afvraag waar ze het in het algemeen beter hebben. Uiteraard sneu dat als ze ziek zijn ze vaak niet verzorgd worden, maar aan de andere kant hebben ze wel een echt leven.Veel honden in nederland vervelen zich dood de hele dag met 3 vluggertjes om het blok om hun behoefte te doen.
Groet
Waar domheid begint eindigt de rede
- RuudThai
- Expat
Ik krijg vaak het gevoel dat het hebben van een hond voor veel mannen een soort van compensatie is.
Een hond is tamelijk dociel, je kunt hem naar je hand zetten, bevelen laten opvolgen en kunstjes aanleren .
Een kat heeft dat niet, als je die roept dan kijkt hij je aan met zo'n blik van, wat moet je van me en vervolgens gaat hij z'n eigen gang.
Maar veel mannen vinden het prachtig als ze hun hond kunnen drillen en laten doen wat hij wil. Je hoort dan vaak: "Nero, HIERRR!", "Nero, PAK ZE!", "Nero, APPORT!" enz.
Dat gebeurt vooral als die mannen thuis niks te vertellen hebben, moeder de vrouw heeft de broek aan en jij moet naar haar pijpen dansen.
Dan is het toch heerlijk om je frustraties kwijt te raken via je hond, waar jij dan de baas over kunt spelen?
Ik heb geen hond, ik heb dat niet nodig, we vechten het lekker onderling uit op voet van gelijkheid.

Een hond is tamelijk dociel, je kunt hem naar je hand zetten, bevelen laten opvolgen en kunstjes aanleren .
Een kat heeft dat niet, als je die roept dan kijkt hij je aan met zo'n blik van, wat moet je van me en vervolgens gaat hij z'n eigen gang.
Maar veel mannen vinden het prachtig als ze hun hond kunnen drillen en laten doen wat hij wil. Je hoort dan vaak: "Nero, HIERRR!", "Nero, PAK ZE!", "Nero, APPORT!" enz.
Dat gebeurt vooral als die mannen thuis niks te vertellen hebben, moeder de vrouw heeft de broek aan en jij moet naar haar pijpen dansen.
Dan is het toch heerlijk om je frustraties kwijt te raken via je hond, waar jij dan de baas over kunt spelen?
Ik heb geen hond, ik heb dat niet nodig, we vechten het lekker onderling uit op voet van gelijkheid.

- foppo
- Volwaardig lid
Wij hebben een kat.
Als je tegen em zegt: LIG!....... dan gaat tie liggen!
-
- Volwaardig lid
Terwijl er toch ook zo'n hoop positief te melden is Ruud.
Voor veel mensen is het hebben van een huisdier iets wat geestelijke rust geeft en dus vaak minder medicijn gebruik.
Iets wat in Thailand met zijn geweldige zorgsysteem wel handig is voor sommige mensen tenslotte krijg je hier geen Prozac bij de gratis balie.
Kinderen krijgen ook een beter sociaal gedrag als men een huisdier heeft gehad altijd handig kan je gewoon zeggen dat het de opvoeding is.
Ik krijg schijnbaar wat minder snel die enge ziekte in mijn keel met die kleine gruthondjes van ons zal het een deze dagen eens voorzichtig vragen hoe of wat.
Er zijn natuurlijk hele volksstammen met kleine hondjes.
Ben trouwens al een tijdje dat stadium gepasseerd.
Voor de mannen die het toch graag doen met de hond lekker de dominante blaaskaak uithangen prima toch liever hun hond dat ik op een gezellige vrijdag avond na het derde biertje.
Voor de rest kan ik mij nog 'vaag' iets voor de geest halen dat de hond van de 'buren' eens een paar asbest plankjes a 50 Bath cent de meter bij je hek kapot gemaakt had en jij daar behoorlijk van over de rooie ging op dit forum gaat het even niet opzoeken maar er zullen meer mensen zijn zonder korsakov en dit nog wel weten.
Ben je onbewust daar nog steeds niet een beetje boos over.
Voor de rest is gelijk niks meer als een glad geschoven berg een gek woord wat we vaak en graag gebruiken om ons gelijk te krijgen.
Ga een biertje halen vrijdag avond.

Voor veel mensen is het hebben van een huisdier iets wat geestelijke rust geeft en dus vaak minder medicijn gebruik.
Iets wat in Thailand met zijn geweldige zorgsysteem wel handig is voor sommige mensen tenslotte krijg je hier geen Prozac bij de gratis balie.
Kinderen krijgen ook een beter sociaal gedrag als men een huisdier heeft gehad altijd handig kan je gewoon zeggen dat het de opvoeding is.
Ik krijg schijnbaar wat minder snel die enge ziekte in mijn keel met die kleine gruthondjes van ons zal het een deze dagen eens voorzichtig vragen hoe of wat.
Er zijn natuurlijk hele volksstammen met kleine hondjes.
Ben trouwens al een tijdje dat stadium gepasseerd.
Voor de mannen die het toch graag doen met de hond lekker de dominante blaaskaak uithangen prima toch liever hun hond dat ik op een gezellige vrijdag avond na het derde biertje.
Voor de rest kan ik mij nog 'vaag' iets voor de geest halen dat de hond van de 'buren' eens een paar asbest plankjes a 50 Bath cent de meter bij je hek kapot gemaakt had en jij daar behoorlijk van over de rooie ging op dit forum gaat het even niet opzoeken maar er zullen meer mensen zijn zonder korsakov en dit nog wel weten.
Ben je onbewust daar nog steeds niet een beetje boos over.

Voor de rest is gelijk niks meer als een glad geschoven berg een gek woord wat we vaak en graag gebruiken om ons gelijk te krijgen.

Ga een biertje halen vrijdag avond.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- RuudThai
- Expat
Willem, ben het met je eens dat huisdieren een positieve invloed hebben op je. Maar ik ben altijd een kattenliefhebber en niet een hondenliefhebber geweest.
We hebben nu 8 katten, de laatste 2 zijn een week of 6 oud en waren een ongelukje. Moederpoes had nl. half november een nestje van 4 kittens geworpen en dus lieten we haar ergens in februari een anti-conceptieprikje geven. Maar te laat, hoewel dat prikje waarschijnlijk heeft voorkomen dat ze weer 4 of 5 kittens kreeg zoals ze gewoon is. Nu kwam ze begin april plotseling met 2 kittens van een dag of 10 oud (de oogjes waren al open) het huis binnenrennen die ze klaarblijkelijk buiten had geworpen. Verrassing!
We hebben hier toch wel een hond gehad toen een kennis van ons van zijn Golden Retriever puppies had. Er was een forse zwarte Thaise reu van de buren overheen geweest dus het waren geen kleine likkertjes.
Het was een teefje dat wij kregen en na een jaar kreeg ze zelf puppies die allemaal doodgingen aan parvo. Misverstand: ik dacht dat onze hond was ingeënt tegen rabies en de diverse hondenziektes maar dat bleek niet zo te zijn. Alleen rabies bleek ze te hebben gehad dus dat hebben we gauw hersteld.
De volgende nestjes waren wel levensvatbaar en in het dorp wilden de mensen ze graag hebben want de moederhond was een mooie en lieve witte hond. Ze had echter één foutje: ze lustte af en toe wel eens een eendje of een kippetje. Dan betaalden wij de eigenaar een paar honderd baht en dan was het weer in orde. Dachten we. Maar een paar jaar geleden is ze toch wel vergiftigd.....

We hebben nu 8 katten, de laatste 2 zijn een week of 6 oud en waren een ongelukje. Moederpoes had nl. half november een nestje van 4 kittens geworpen en dus lieten we haar ergens in februari een anti-conceptieprikje geven. Maar te laat, hoewel dat prikje waarschijnlijk heeft voorkomen dat ze weer 4 of 5 kittens kreeg zoals ze gewoon is. Nu kwam ze begin april plotseling met 2 kittens van een dag of 10 oud (de oogjes waren al open) het huis binnenrennen die ze klaarblijkelijk buiten had geworpen. Verrassing!
We hebben hier toch wel een hond gehad toen een kennis van ons van zijn Golden Retriever puppies had. Er was een forse zwarte Thaise reu van de buren overheen geweest dus het waren geen kleine likkertjes.
Het was een teefje dat wij kregen en na een jaar kreeg ze zelf puppies die allemaal doodgingen aan parvo. Misverstand: ik dacht dat onze hond was ingeënt tegen rabies en de diverse hondenziektes maar dat bleek niet zo te zijn. Alleen rabies bleek ze te hebben gehad dus dat hebben we gauw hersteld.
De volgende nestjes waren wel levensvatbaar en in het dorp wilden de mensen ze graag hebben want de moederhond was een mooie en lieve witte hond. Ze had echter één foutje: ze lustte af en toe wel eens een eendje of een kippetje. Dan betaalden wij de eigenaar een paar honderd baht en dan was het weer in orde. Dachten we. Maar een paar jaar geleden is ze toch wel vergiftigd.....

-
- Volwaardig lid
Hi Foppo, je gelooft het misschien niet maar dat is me een keer met een schaap gebeurd. Die was losgebroken bij de buren en we probeerden hem met 3 man in een hoekje te drijven. Toen hij weer aanstalten maakte om er langs te glippen maakte ik me heel groot en riep : "zit" en hij ging zitten. Iedereen was stomverbaasd including myself.foppo schreef:Wij hebben een kat.
Overigens zijn katten makkelijk te trainen, zit pootjes geven, apporteren, kwestie van een paar dagen, apporteren een week of 2. Leeuwen en andere wilde katten duurt overigens een stuk langer.
Waar domheid begint eindigt de rede
- brake034
- Expat
-
- Volwaardig lid
Oei.. Dat wordt weer een paar km proza met heel wat uitweidingenbrake034 schreef:Draai het onderwerp eens om: "vrienden als honden"......

Meestal voel ik me goed in mijn vel......