Omheining bouwen tegen slangen enzo....
Moderator: Loempia
- foppo
- Volwaardig lid
Omheining bouwen tegen slangen enzo....
Ja hoor het is zover, de eerste schop gaat één dezer dagen de grond in.
De horoscopen en monniken en wat dies meer zij hebben bepaald dat de muur om het landje mag worden gebouwd, het huis echter moet wachten tot juni.
Want dát is de goeie maand om het huis te gaan bouwen omdat er dan wél een zegen op rust of zoiets.
Maar goed, een muur van 240 meter om precies te zijn.
En van binnenuit gezien twee meter hoog.
En ik geloof aan de buitenkant 1 meter de grond in en 1 meter om de grond die is opgebracht binnen te houden, totaal wordt die muur dus vanaf de buiten kant 3 meter hoog plus dat het 1 meter in de grond zit. Feitelijk is die muur dus 4 meter hoog.
Die muur dient dus om inbrekers en ander gespuis buiten te houden en om de kat binnen te houden. (voor zo lang dat duurt)
Zodat mijn moppie rustig kan slapen.
Tja, het is wat!
Er komt een 4 meter brede sliding gate, een schuifhek, als toegangsdeur.
En nu de vraag:
Hoe houd ik de slangen enz. buiten bij dat schuifhek?
De horoscopen en monniken en wat dies meer zij hebben bepaald dat de muur om het landje mag worden gebouwd, het huis echter moet wachten tot juni.
Want dát is de goeie maand om het huis te gaan bouwen omdat er dan wél een zegen op rust of zoiets.
En ik geloof aan de buitenkant 1 meter de grond in en 1 meter om de grond die is opgebracht binnen te houden, totaal wordt die muur dus vanaf de buiten kant 3 meter hoog plus dat het 1 meter in de grond zit. Feitelijk is die muur dus 4 meter hoog.
Die muur dient dus om inbrekers en ander gespuis buiten te houden en om de kat binnen te houden. (voor zo lang dat duurt)
Tja, het is wat!
En nu de vraag:
-
- Expat
Re: Omheining bouwen tegen slangen enzo....
Ik heb het fijnste kippengaas dubbelgevouwen en aan de binnenzijde van de schuifdeur bevestigd.foppo schreef:
En nu de vraag:
In de afscheiding hek----muur heb ik een rol daarvan gemaakt en vastgemaakt.Het zit nu al 10 jaar en is nog niet versleten en is dus een goedkope en eenvoudige manier.
Ik heb ook een rol gemaakt die over de bodem sleept.
De hoogte was de standard breedte van het gaas (90 of 100 cm) .
100% garantie heb je hier echter nooit,maar een serieuze belemmering is meestal voldoende om het kruipgedierte verder te laten gaan.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Denk het niet klein gaatje van een paar centimeter in het vierkant is ruim voldoende.
Hoewel Dutch zijn methode natuurlijk de zaak wel afremt
Denk dat je met een tuin die weinig rotzooi heeft en dus veel kikkers [van die padden zijn het meer] meer effect heb.
Kort gras geen vuilhopen begroeing langs je buitenmuren kort houden aan beide zijde.
De katten niet overvoeren honden slaan toch wel aan.
Indien toch aanwezig en dan wat te doen gaat ik het hier niet over hebben dat ligt bij een aantal leden gevoelig.
Maar laat ik het zo zeggen ondergetekende en zijn familie met beestenboel zijn meer waard als een slang.
Als die beesten aan de wandel gaan noem ik het maar voor mijn gevoel vaak in november december is het toch een kwestie van opletten en goed 'luisteren' naar je beesten indien aanwezig
Heb zo ongeveer een slang per jaar binnen de muren tot nog toe.
Gevaarlijk
hasip hasip maar goed bij een Thai is dood geneutraliseerd ongevaarlijk en levend gevaarlijk
Mijn hekwerk is gewoon open nadat ik die methode van dutch ook een paar jaar had gedaan maar of alles dan wel 'dicht' zit gaat een obsessie worden en geef de indruk dat alles 'safe' is dus maar gewoon open hekwerk weer gedaan.
Ze zijn banger voor jou als jij voor hun.[meestal]
Een stok om ze te vangen kan je makkelijk maken van pvc waterleidingbuis met een touwtje erdoor zodat je een lus aan een kant krijgt die je aan kan trekken.
Moet je natuurlijk wel even een gaatje boren op het uiteinde en het draadje even vast knoppen aan de pvc buis.
Voorbeeldje.

Slaap zacht.
Hoewel Dutch zijn methode natuurlijk de zaak wel afremt
Denk dat je met een tuin die weinig rotzooi heeft en dus veel kikkers [van die padden zijn het meer] meer effect heb.
Kort gras geen vuilhopen begroeing langs je buitenmuren kort houden aan beide zijde.
De katten niet overvoeren honden slaan toch wel aan.

Indien toch aanwezig en dan wat te doen gaat ik het hier niet over hebben dat ligt bij een aantal leden gevoelig.
Maar laat ik het zo zeggen ondergetekende en zijn familie met beestenboel zijn meer waard als een slang.
Als die beesten aan de wandel gaan noem ik het maar voor mijn gevoel vaak in november december is het toch een kwestie van opletten en goed 'luisteren' naar je beesten indien aanwezig
Heb zo ongeveer een slang per jaar binnen de muren tot nog toe.
Gevaarlijk

Mijn hekwerk is gewoon open nadat ik die methode van dutch ook een paar jaar had gedaan maar of alles dan wel 'dicht' zit gaat een obsessie worden en geef de indruk dat alles 'safe' is dus maar gewoon open hekwerk weer gedaan.
Ze zijn banger voor jou als jij voor hun.[meestal]

Een stok om ze te vangen kan je makkelijk maken van pvc waterleidingbuis met een touwtje erdoor zodat je een lus aan een kant krijgt die je aan kan trekken.
Moet je natuurlijk wel even een gaatje boren op het uiteinde en het draadje even vast knoppen aan de pvc buis.
Voorbeeldje.

Slaap zacht.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Foppo, zowel de jongen van de 'garden snake' (ik zal de Nederlandse vertaling niet plaatsen want dan begint iedereen te lachen) die niet gevaarlijk is voor mensen als het jong van de gifslangen is maar een paar mm dik. Die krijg je binnen door dat gaas heen. Een piepjonge cobra heeft genoeg gif om een dier te doden en ook een mens. Ik zou dat gaas dus maar heel dik maken. Maar dat gaat slijten.
Hou de katten -en honden als je die neemt- in de gaten. Die geven het eerste signaal af. Deze week zag ik twee katten van me spelen met een slang van 1 m lengte. Maar het was een dun dier. Een garden snake. Ze speelden er mee tot het dier dood was; een slangetje kan niet tegen katten. De bouwers zeiden dat het een ngoe zoveel was (ben de naam kwijt) en absoluut niet giftig. Het bekje was ook te klein om een mens te verwonden. Het is een insecteneter.
Maar eenmaal groot kunnen die slangen een mens wel bijten en je zult maar allergisch zijn.....dan is dood mogelijk als je niet snel medische hulp hebt. Net als bij de NL adder. Net als bij de horzel. De bij.
Katten zullen niet gaan spelen met een gifslang. Die blijven op afstand. Honden gaan blaffen. Daar heb je dan jouw signaal. Dan grijp je in.
De getoonde lus is een goeie optie. Mijn buren nemen dan de schep. En dat zijn Thais.
Kortom: je houdt ze niet buiten.
Ik heb aan mijn tuin voor een kwart muur, drie kwart is een groene muur. Ik heb er mee leren leven dat er af en toe een cobra in mijn tuin zit. De katten zien dat eerder dan ik. Die bevriezen en blijven staren naar dat dier. De cobra blijft ook op afstand. Dan roep ik buurman meneer Bang en die slaat de cobra dood. Daar geef ik geen opdracht voor; dat doet hij thuis ook.
Hou de katten -en honden als je die neemt- in de gaten. Die geven het eerste signaal af. Deze week zag ik twee katten van me spelen met een slang van 1 m lengte. Maar het was een dun dier. Een garden snake. Ze speelden er mee tot het dier dood was; een slangetje kan niet tegen katten. De bouwers zeiden dat het een ngoe zoveel was (ben de naam kwijt) en absoluut niet giftig. Het bekje was ook te klein om een mens te verwonden. Het is een insecteneter.
Maar eenmaal groot kunnen die slangen een mens wel bijten en je zult maar allergisch zijn.....dan is dood mogelijk als je niet snel medische hulp hebt. Net als bij de NL adder. Net als bij de horzel. De bij.
Katten zullen niet gaan spelen met een gifslang. Die blijven op afstand. Honden gaan blaffen. Daar heb je dan jouw signaal. Dan grijp je in.
De getoonde lus is een goeie optie. Mijn buren nemen dan de schep. En dat zijn Thais.
Kortom: je houdt ze niet buiten.
Ik heb aan mijn tuin voor een kwart muur, drie kwart is een groene muur. Ik heb er mee leren leven dat er af en toe een cobra in mijn tuin zit. De katten zien dat eerder dan ik. Die bevriezen en blijven staren naar dat dier. De cobra blijft ook op afstand. Dan roep ik buurman meneer Bang en die slaat de cobra dood. Daar geef ik geen opdracht voor; dat doet hij thuis ook.
-
- Expat
- Contacteer:
Muren houden inbrekers niet buiten, in tegendeel. Een muur maakt het inbrekers mogelijk om als ze eenmaal over de muur zijn ongezien hun gang te kunnen gaan.
-
- Volwaardig lid

De huiseigenaren ook.

Die linkse doet het ook goed met het slangen probleem.

- De Beweerder
- Expat
Plaats gewoon een bord !

A millionaire in free time, can not save time only use 

-
- Expat
Een slang zal over het algemeen geen moeilijke klimpartijen ondernemen.Hij glijdt langs de grond tot hij/zij een opening(etje) vindt.
Zij zijn banger van ons als wij van hen
Zij zijn banger van ons als wij van hen

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Zo is dat Dutch hoewel er zijn er...................

In Azië vliegen de slangen je om de oren. Daar leven vliegende slangen, die wel 24 meter ver kunnen vliegen! ‘Hoe doen ze dat?’ vragen wetenschappers zich al jaren af. Ze zijn er nu achter! De Chrysopelea, zoals de vliegende slangensoort officieel heet, houdt zijn lichaam in een speciale j-vorm. Zo komt hij in een luchtstroom terecht, zodat hij erop blijft ‘drijven’. Omhoog fladderen kan de slang niet. Maar wel zweven als een parachutist!
Bron zozitdat.nl

In Azië vliegen de slangen je om de oren. Daar leven vliegende slangen, die wel 24 meter ver kunnen vliegen! ‘Hoe doen ze dat?’ vragen wetenschappers zich al jaren af. Ze zijn er nu achter! De Chrysopelea, zoals de vliegende slangensoort officieel heet, houdt zijn lichaam in een speciale j-vorm. Zo komt hij in een luchtstroom terecht, zodat hij erop blijft ‘drijven’. Omhoog fladderen kan de slang niet. Maar wel zweven als een parachutist!
Bron zozitdat.nl
- nbreeker
- Standaard Lid
foppo schreef:Ja hoor het is zover, de eerste schop gaat één dezer dagen de grond in.
Tja, het is wat!
En nu de vraag:
Een muur aan de buitenkant 3 meter hoog en van binnen 2 meter hoog,mogen ze je niet zien of zo.Nu als ze in willen breken houd een muur van 3 meter ze niet tegen,als ik jou was deed ik er prikkeldraad bovenop die muur en dan 220 volt er op,zoiets als de bijlemerbajes.En hoe vaak zie je hier slangen die zijn banger van jou dan jij van hun,kort gras en geen bergen rommel op je erf.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Inbrekers komen niet over die muur hoor. Die willen wat meepakken en zoeken de poort wel op. Beveilig die poort dan goed met licht met een 'oog', een vette halogeen op de ogen, of een alarminstallatie in jouw huis. Ik heb er een en die is in de nacht aan. Paniekknop, inschakelknop aan de deur, magneetcontacten, infrarood, zo duur is dat spul niet.
Een hond is ook een optie. 220 Is een optie maar gevaarlijk. Tegen een gek met een blaffer helpt dat allemaal niet die achter jou en auto/brommer aansluipt.
Overdag sociale controle van de straat, in de nacht een hond en elektronica. Ik heb er nog geen binnen gehad, nog niet in de tuin.
Een hond is ook een optie. 220 Is een optie maar gevaarlijk. Tegen een gek met een blaffer helpt dat allemaal niet die achter jou en auto/brommer aansluipt.
Overdag sociale controle van de straat, in de nacht een hond en elektronica. Ik heb er nog geen binnen gehad, nog niet in de tuin.
- foppo
- Volwaardig lid
Sociale controle van de straat is er niet.
Het landje ligt aan een zandpad, schuin er tegenover ligt een huis met heel veel honden.
Zodra er iets of iemand nadert gaan die beesten blaffen, dat dan weer wel.
En verder is er in de directe omgeving niks.
Met alarminstallaties heb ik wel ervaring, we hebben er hier nu eentje met verschillende zones, vooral in het weekend moet ik altijd nadenken voordat ik een ruimte binnen ga of het alarm wel uitstaat.
Ik zit er over te denken, omdat de carport vrij dicht achter het schuifhek staat, om een soort sluis van fijn gaas te maken met een loopdeur, dan hou ik de kat binnen en de rest buiten, in iedergeval zal het wel vertragend werken om er in- of eruit te gaan.
Zelf ben ik niet zo van de honden maar mijn vrouw zeurt al twee jaar: als we daar wonen wil ik een hond!
Zucht......
Het landje ligt aan een zandpad, schuin er tegenover ligt een huis met heel veel honden.
Met alarminstallaties heb ik wel ervaring, we hebben er hier nu eentje met verschillende zones, vooral in het weekend moet ik altijd nadenken voordat ik een ruimte binnen ga of het alarm wel uitstaat.
Ik zit er over te denken, omdat de carport vrij dicht achter het schuifhek staat, om een soort sluis van fijn gaas te maken met een loopdeur, dan hou ik de kat binnen en de rest buiten, in iedergeval zal het wel vertragend werken om er in- of eruit te gaan.
Zelf ben ik niet zo van de honden maar mijn vrouw zeurt al twee jaar: als we daar wonen wil ik een hond!
Zucht......
- nbreeker
- Standaard Lid
En dan een wachttoren naast het schuifhek dan kan je de slangen en ongedierte al vanaf een afstand aanzien komen.foppo schreef:Sociale controle van de straat is er niet.
Zucht......
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- RuudThai
- Expat
Nou, als je zoals sommigen hier een 'IJzeren Gordijn' of 'De Muur' rond je territorium bouwt, dan zet je bij je toegangspoort gewoon een bordje "Checkpoint Charlie" neer, dan komt er niets ongewenst meer binnen....nbreeker schreef: En dan een wachttoren naast het schuifhek dan kan je de slangen en ongedierte al vanaf een afstand aanzien komen.

-
- Volwaardig lid
Het fijne van een goede afsluiting, heer Ruudthai, is dat dan geen schoonfamilie om 07 uur in de morgen in jouw slaapkamer staat om te vragen of ze wat uit de koelkast mogen halen.....
Ik herinner me een verhaal terzake van een forumlid maar weet echt niet meer wie dat was....
Mijn muur is gereed, vandaag. Niet om het muur-zijn staat ie daar maar omwille van een dronken @#$%& van een buurman. En hij is mooi hoor, die muur ! Morgen komen foto's in mijn blog.

Ik herinner me een verhaal terzake van een forumlid maar weet echt niet meer wie dat was....

Mijn muur is gereed, vandaag. Niet om het muur-zijn staat ie daar maar omwille van een dronken @#$%& van een buurman. En hij is mooi hoor, die muur ! Morgen komen foto's in mijn blog.