De positivoos 2

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De positivoos 2

#241 Bericht door prajak » maandag 05 mei 2014, 16:33

Nou nou, meneer Vleespet !

Als ik zo eens naar die zalm kijk, die is nog rood van binnen hoor en lijkt me smakelijk. En Ruud en gezin hebben het overleefd !

Maar ik zal morgen eens een paar foto's plaatsen van de haring die ik in huis heb. Mooie foto's van mooie en lekkere haring ! Vangst 2013 en nog eet- en genietbaar ook. Kai lust het niet, hoera, maar Nongnaai wel potverdorie dus ik moet met hem delen !

Ik doe dat als volgt. Wil je haring of kroket ? Tja, wat wil een kind dan ? Kroket natuurlijk !

printen44
Expat
Expat

#242 Bericht door printen44 » maandag 05 mei 2014, 17:30

Prajak, dat deed ik met de oudste van Ellen, Vincent, ook. Wij hadden haring en Vincent vind dat ook lekker. Dus de keus, haring of kroket en Vincent nam de kroket. [$) [$)

brake034
Expat
Expat

#243 Bericht door brake034 » zaterdag 10 mei 2014, 16:17

Ik verneem via wat Angelsakische forums dat er een probleem schijnt te zijn met de verlenging van een 30 dagen visa exempt stempel?!

In het verleden was de weg (voor mensen die niet aan de visum regels voldeden) dat je binnenkwam met een 30 dagen visa exempt, binnen 30 dagen de grens over ging en een verlenging van 30 dagen via de lucht en 15 (of was het 14) dagen via land kreeg. Enige tijd geleden was er al sprake van dat dit ingedamd zou worden tot 4 keer zo een visum run.

Recent schijnt dat niet meer mogelijk te zijn en zitten menig van deze grijze stempelaars aan de verkeerde kant van de grens vast.

Gezien de discussies die in Europa gevoerd worden over mensen die wel of niet voldoen aan visa regels acht ik het een goede zaak dat Thailand een signaal afgeeft met het weigeren van verlengingen van het 30 dagen visum exempt stempel!
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#244 Bericht door prajak » zaterdag 10 mei 2014, 17:08

Brake034, heb je er een link van ?

Die mensen kunnen toch Thailand binnenVLIEGEN ?

Maar het kan zo maar zijn dat Thailand paal en perk gaat stellen aan de eeuwige visarunner en de eeuwige toerist.
Dan haal je maar een non im O of een non OA thuis en hier een extension.

Ben benieuwd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#245 Bericht door Gardensafari » zaterdag 10 mei 2014, 17:49

Als het waar is, open dan alsjeblieft een nieuw draadje.
Het is in de eerste plaats niet positovoïstisch en in de tweede plaats te belangrijk om in dit draadje te plaatsen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

brake034
Expat
Expat

#246 Bericht door brake034 » zondag 11 mei 2014, 03:37

Het is waar, zie visa sectie.

Overigens zie ik het wel positief, Thailand heeft geen nieuwe regels nodig maar een strengere navolging van de bestaande regels.
Nu nog de verkeersregels toepassen en Thailand wordt ook nog veiliger :mrgreen:
Marcel

brake034
Expat
Expat

#247 Bericht door brake034 » maandag 12 mei 2014, 16:32

Moest tijdens het lezen van de recente posts opeens denken aan "in hun kuif gepikt" van de heren Koot en Bie.
Wat deze heren in de afgelopen jaren aan de Nederlandse taal hebben toegevoegd is ongelooflijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _en_De_Bie
Marcel

brake034
Expat
Expat

#248 Bericht door brake034 » maandag 02 juni 2014, 16:04

Zo, vandaag de eerste airco in ons huis opgehangen, in mijn nieuwe "studeerkamer".
Op aanraden van de heren toch een Virusdoctor van Samsung gekocht, kost maar 2000 baht meer als een normale.....

Mooie technologie, het logt in op je wifi netwerk, je kunt het bedienen met Iphone of Android en zelfs het verbruik valt te analyseren.
Morgen naar Thaise les en overmorgen gordijnen ophangen.

Zodra het klaar is zal ik wat foto's posten van project beergarten.
Marcel

brake034
Expat
Expat

#249 Bericht door brake034 » woensdag 04 juni 2014, 15:28

Nou, de gordijnen van de Home Pro hangen, 3 ramen window dressing.........
Lekker koel in de studeerkamer met de airco aan, maar dan buiten een beetje zagen en vijlen.
Twee keer een droog T shirt en zweetdoek, ik verlies flink vocht maar voel me prima, zo actief als mijn gezondheid toelaat.
Marcel

brake034
Expat
Expat

#250 Bericht door brake034 » vrijdag 13 juni 2014, 16:20

Vandaag een mooie Mango Jam gemaakt, pakweg 10 kilo, erg lekker en zonder enige chemie (behalve de witte suiker) op vrucht of in de jam.
Morgen vertrek ik voor 2 weekjes werk naar China, de Zhejiang provincie, erg industrieel.

Zo langzamerhand raak ik ervan overtuigd dat internet forums een platform zijn waar ik me zeker niet met andermans ding maar vooral met mijn eigen ding moet bemoeien.
Ik zal hier voortaan mezelf alleen in eigen draadjes melden en/of posten, draadjes van anderen zal ik eventueel lezen maar me verder weerhouden van enige reactie.

Diegene die ik recent geschoffeerd heb, bied ik mijn verontschuldigingen aan.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#251 Bericht door prajak » vrijdag 13 juni 2014, 16:35

We zijn er samen al uitgekomen, Brake034. Dus dit boek kan dicht.

brake034
Expat
Expat

#252 Bericht door brake034 » vrijdag 20 juni 2014, 14:55

Nog een tijdje in Qingtian, in de Zhejiang provincie, China.
Woensdag vertrek ik naar Shanghai om verslag te doen op bij de klant en de verdere voortgang te bespreken. Dan de 28e terug naar de Rai.

Het is fijn om na een tijdje weer in mijn vak actief te zijn, geeft een gevoel van waarde....
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#253 Bericht door Henk Korat » vrijdag 20 juni 2014, 21:19

Marcel, je bent eerder terug in Azie dan ik. Kom je nog wel naar Nederland of heb je je container in Ouddorp al verkocht? Succes overigens met je missie in China. Je geniet daarvan en daar ben ik blij mee. :clap: :clap:

Het blijft toch net facebook. :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#254 Bericht door driver » vrijdag 20 juni 2014, 23:08

brake034 schreef:Nog een tijdje in Qingtian, in de Zhejiang provincie, China.
Woensdag vertrek ik naar Shanghai om verslag te doen op bij de klant en de verdere voortgang te bespreken. Dan de 28e terug naar de Rai.

Het is fijn om na een tijdje weer in mijn vak actief te zijn, geeft een gevoel van waarde....
Gevoel van waarde heb je altijd Marcel ook zonder werk ook al lijkt dat misschien nooit zo !!!!

Wat werk betreft is het uiteraard leuk dat je daar weer wat mee bezig kunt zijn.

gr driver

brake034
Expat
Expat

#255 Bericht door brake034 » zaterdag 21 juni 2014, 00:39

Henk, we waren van plan om de 14e juni naar NL te gaan maar hebben dat vanwege de klus in China uitgesteld tot begin augustus. Facebook ligt gevoelig in China.....

Arie, misschien moet je "waarde" lezen als nuttig zijn.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”