vijf weken thailand en midden in naar laos
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
vijf weken thailand en midden in naar laos
wij gaan vijf weken naar thailand, althans vliegen heen en terug via bangkok. de ambassades krijg ik maar niet te pakken.
welk visum heb ik nodig en klopt het dat als we via laos thailand weer in komen we dan nog maar 15 dagen thailand mogen doen? dan doen we er dus handig aan dit in het midden van onze reis te doen..
welk visum heb ik nodig en klopt het dat als we via laos thailand weer in komen we dan nog maar 15 dagen thailand mogen doen? dan doen we er dus handig aan dit in het midden van onze reis te doen..
-
- Volwaardig lid
Re: vijf weken thailand en midden in naar laos
Als je over land binnenkomt krijg je 15 dagen. Kom je door de lucht dan 30. Maar er zit een max aan van 90 als je zonder visum reist. Denk er aan, een visum voor Laos kost iets van 1.600 baht voor max 14 dagen. Nodig is een pasfoto en een formulier dat je aan de overkant van de grens haalt, en een entry card idem.
-
- Volwaardig lid
Schiet me net te binnen, volgens mij zijn T visums voor TH nu gratis. Dat is voor 60 dagen en dan hoef je niet het land uit. Maar woon je ver van Mokum dan ben je die dikke 30 euro aan de trein kwijt.
En Laos is zo slecht nog niet. Even de cultuur opsnuiven in Vientiane, dikke biefstukken eten (de filet mignon..... op de Franse manier bereid, ik droom er wel eens van.....) en als je naar Thailand teruggaat via Nongkhai 5 liter rode Californian wijn uit Laos tax free meenemen voor mij, ik betaal natuurlijk, dan bied ik je een lunsje aan.
Belangstelling ? Laat maar weten, dan krijg je mijn email en tel nummer. Ik woon 4 km van de brug af.
En Laos is zo slecht nog niet. Even de cultuur opsnuiven in Vientiane, dikke biefstukken eten (de filet mignon..... op de Franse manier bereid, ik droom er wel eens van.....) en als je naar Thailand teruggaat via Nongkhai 5 liter rode Californian wijn uit Laos tax free meenemen voor mij, ik betaal natuurlijk, dan bied ik je een lunsje aan.
Belangstelling ? Laat maar weten, dan krijg je mijn email en tel nummer. Ik woon 4 km van de brug af.
- RuudThai
- Expat
prajak schreef:en als je naar Thailand teruggaat via Nongkhai 5 liter rode Californian wijn uit Laos tax free meenemen voor mij, ik betaal natuurlijk.

-
- Volwaardig lid
Ocherm, dat ene glaassie rooie wijn....nondepie. Kaas is slechter voor de mens.
- joepattaya
- Expat
Da's nogal een behoorlijk glas............prajak schreef:Ocherm, dat ene glaassie rooie wijn....nondepie. Kaas is slechter voor de mens.

Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
Nee Joep, dat heet een EMMER..... In de middeleeuwen had men het over een ROEMER wijn...
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Visum voor Laos (on arrival) is 30 dagen geldig en kost 35 USD voor Nederlanders.
-
- Volwaardig lid
Laos 30 dagen ? Dat is nieuw voor me maar ik heb Thailand dan ook al sinds sept 04 niet meer verlaten.....
-
- komt net kijken
Hallo,
Ik ga eind juni naar Thailand voor +/- 5 weken, daarna wil ik via het noorden naar Laos om daar vervolgens zo'n 3 weken te verblijven. Daarna ga ik weer terug naar Bangkok voor de terugreis naar Amsterdam.
Klopt het dat je je visum voor Laos aan de grens kunt regelen voor max. 30 dagen?
En welk visum heb ik nodig voor Thailand. Ik dacht eerst de double entry, maar volgens mij red ik het met 1 entry.
Thanks!
Groetjes Simone
Ik ga eind juni naar Thailand voor +/- 5 weken, daarna wil ik via het noorden naar Laos om daar vervolgens zo'n 3 weken te verblijven. Daarna ga ik weer terug naar Bangkok voor de terugreis naar Amsterdam.
Klopt het dat je je visum voor Laos aan de grens kunt regelen voor max. 30 dagen?
En welk visum heb ik nodig voor Thailand. Ik dacht eerst de double entry, maar volgens mij red ik het met 1 entry.
Thanks!
Groetjes Simone
-
- Volwaardig lid
Eerst Laos. Kijk eens hier....
http://www.brotherlouis.nl/reistips-bac ... overgangen
30 Dagen krijg je als je Laos binnenkomt. Dat kan onder meer via Nongkhai. Fotootje meenemen, 1.600 baht en net over de grens een briefje invullen. Er is een regeling dat 30 of 40 US Dollar ook kan (is goedkoper) maar die info vind ik niet officieel. In genoemde site staat 35 us dollar.
In Laos betaal je met Thai Baht in de hoofdstad maar daarbuiten echt alleen met Lao kiep en de koers is tussen de 250 en 300 kiep in 1 baht. De kiep is geen .... waard !
Thailand. Als je komt zonder visum krijg je 30 dagen waarbij dag 'in' en dag 'uit' als dag tellen. Wil je 5 weken blijven dan moet je een toeristenvisum halen op het consulaat in Amsterdam of bij de Belgen of in Essen. Je kunt het het met 30 dagen doen en dan naar Laos gaan.
Kom je OVER LAND OF ZEE Thailand in dan krijg je max 15 dagen. Kom je binnenvliegen dan krijg je 30 dagen. Je kunt dus 30 dagen Thailand doen, 30 dagen Laos en 15 dagen Thailand en dat is in totaal, nu wordt het ingewikkeld, 30+28+15 is 73 dagen zonder een visum te halen in Nederland.
Dus neem jouw beslissing ! Ik wens je een goeie reis.
http://www.brotherlouis.nl/reistips-bac ... overgangen
30 Dagen krijg je als je Laos binnenkomt. Dat kan onder meer via Nongkhai. Fotootje meenemen, 1.600 baht en net over de grens een briefje invullen. Er is een regeling dat 30 of 40 US Dollar ook kan (is goedkoper) maar die info vind ik niet officieel. In genoemde site staat 35 us dollar.
In Laos betaal je met Thai Baht in de hoofdstad maar daarbuiten echt alleen met Lao kiep en de koers is tussen de 250 en 300 kiep in 1 baht. De kiep is geen .... waard !
Thailand. Als je komt zonder visum krijg je 30 dagen waarbij dag 'in' en dag 'uit' als dag tellen. Wil je 5 weken blijven dan moet je een toeristenvisum halen op het consulaat in Amsterdam of bij de Belgen of in Essen. Je kunt het het met 30 dagen doen en dan naar Laos gaan.
Kom je OVER LAND OF ZEE Thailand in dan krijg je max 15 dagen. Kom je binnenvliegen dan krijg je 30 dagen. Je kunt dus 30 dagen Thailand doen, 30 dagen Laos en 15 dagen Thailand en dat is in totaal, nu wordt het ingewikkeld, 30+28+15 is 73 dagen zonder een visum te halen in Nederland.
Dus neem jouw beslissing ! Ik wens je een goeie reis.