Zo, eerder deze week de problemen met de printer opgelost, die stond telkens offline en het kostte me steeds weer een hoop gezoek om hem weer online te krijgen. Ik wilde het al laten verhelpen door de winkel waar ik de printer had gekocht en die hem voor mij op m'n laptop had geïnstalleerd, maar toen heb ik het zelf nog eens geprobeerd door het installatieprogramma opnieuw in te laden.
En ja, dat werkte uitstekend, de oude (Engelstalige) versie werd verwijderd en ik kon zelf de instellingen aangeven waaronder de Nederlandse taal! En daarna is hij prima gaan werken en blijven werken.
Dus kon ik het stembiljet uitprinten, invullen, het eerder toegezonden briefstembewijs bijvoegen en gisteren is dat op de bus gedaan. Dus ruim op tijd zal het op de ambassade aankomen.
Ik had me zelfs kunnen laten beïnvloeden door het debat in Nieuwsuur tussen de Europese lijsttrekkers van de Nederlandse 8 grootste partijen. Maar dat was niet nodig, ik ben een zeer vaste stemmer....
Bovendien kon je merken dat het 2e-rangs politici waren, hetzij uitgerangeerd voor een functie in Den Haag (Van Baalen (VVD), De Lange (CDA), Tang (PvdA)), hetzij nog ergens een goed pensioen moesten opbouwen zoals de SP-man, of een aanstormend talent dat zich in Europa maar vast moest warmlopen zoals Eickhout van GroenLinks.
Het was allemaal wat tam waarbij ik de haperende en stotterende PVV-man het absolute dieptepunt vond, die kon totaal niet debatteren en ging zwaar af op het item van de Europese 'vrienden' van de PVV zoals het Front National uit Frankrijk en de FPÖ uit Oostenrijk.
Voor mij werden geen nieuwe gezichtspunten geopend in ieder geval. Nu maar hopen dat er wat meer belangstelling is gewekt voor deze verkiezingen, maar er hebben slechts een ruime 300.000 mensen naar gekeken en dat wekt weinig vertrouwen in een goede opkomst.
Eigenlijk moeten ze in Nederland maar hetzelfde doen als in België, daar worden de nationale parlementsverkiezingen aan de Europese gekoppeld en dan krijg je tenminste wel een fatsoenlijke opkomst.