De positivoos 2

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
brake034
Expat
Expat

Re: De positivoos 2

#211 Bericht door brake034 » dinsdag 15 april 2014, 14:05

Reeds 6 dagen geleden dat ik iets bijdroeg aan dit forum en dat zwijgen veranderd niets aan dit forum.
Mooi is dat, te weten dat je kunt lxllxn als Brugman of gewoon niks zeggen, weten dat het resultaat hetzelfde is :shock:

Iedere dag zwijgen zou de teller met 1 punt naar beneden toe bijgesteld moeten worden, met als ultiem doel onder de nul te eindigen.
Zal Prajak nog een hele kluif aan hebben :mrgreen:

Jammer, met deze post is de teller +1!
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#212 Bericht door Hua Thale » dinsdag 15 april 2014, 14:21

Allemaal nog niet zo positief.
Ik dacht dat je aan je onderzoek naar de vrijwillige politie bezig was of dat onderzoek van nog veel eerder terug over de gouden driehoek van een maandje of wat daarvoor over het grijze en ruige verleden in die regio.
Ben de titel van het al reeds gestarte onderwerp kwijt.

Ik miste je echt wel een beetje.
Gelijk heb je wel een beetje er zijn veel mensen maar weinig meningen. :neus:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

brake034
Expat
Expat

#213 Bericht door brake034 » dinsdag 15 april 2014, 14:39

Persoonlijk:
Al 14 dagen voelen mijn longen als een ouwe fietspomp, net als vorig jaar rond Songkran.
De Toeristenpolitie heb ik even geparkeerd tot ik weer wat adem heb.
De geschiedschrijving rond de communistische invloeden in het noordelijkste puntje van de gouden driehoek pak ik vast weer een keer op, het ontbreekt aan inspiratie.

Over meningen:
Was het niet Freek de Jonge die sprak: "je hebt een mening, durf er maar eens voor uit te komen"??
Het hebben van geen mening, geen opinie, geen standpunt, dat past mij in Thailand veel beter.
Wees als bamboe, buigzaam in de wind maar sterk als staal.

Het ego zoekt de discussie, de mening of opinie, ego leeft van discussies, emoties en nog liever ruzies of een dispuut.
Degene zonder ego zijn als bamboe, buigzaam in de wind.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#214 Bericht door prajak » dinsdag 15 april 2014, 15:39

Goed dat je er weer bent, Brake034, ik begon me al ongerust te maken. Ik kijk dan of ik een laatste bericht kan vinden en dat stelt vaak gerust.

Ook Ruudthai mis ik al een paar dagen en Dutch en de weduwe van Mart bel ik al regelmatig. Maar het is niet mijn taak te controleren of mensen nog leven :giggle2: . Ik moet wat te doen hebben, de hele dag zinloos strompelen werkt niet echt. Ik werk wel aan een groot dossier 'belastingen na 64'. Veel leeswerk.

Printen44 komt deze week en we gaan er een samen een dagje tussenuit.

Morgen, als het droog is, stap ik weer op de Honda. De walker gaat achterop voor de zekerheid maar er zit enig schot in, niet in mijn longen maar in de beschadigde voet. Dus je ziet, er zijn meer mensen met pijn en klachten. That's life.

RuudThai
Expat
Expat

#215 Bericht door RuudThai » dinsdag 15 april 2014, 16:52

Ik leef hoor maar ik had even een songkranpauze. Druk met familiebezoek en visite bij ons thuis, een paar filmpjes kijken zoals de Hobbit, 12 years a slave enz. Lekker ontspannen uit eten gaan en, heel mooi, dit jaar geen enkel nat pak opgelopen. Maar ik heb het ook niet opgezocht. Alleen toen we naar het dorp gingen van mijn schoonfamilie was ik er op gekleed maar er werd niet met water gegooid want de leidingdruk was de hele dag weg... :lol:
Pech voor de feestvierders die toen maar naar een ander dorp gingen dus was het bij ons uitgestorven.
Morgen maar weer eens op de laptop en niet zoals nu via m'n gsm.

brake034
Expat
Expat

#216 Bericht door brake034 » donderdag 17 april 2014, 03:57

Langzaam krijg ik wat meer lucht, we overwegen om komend jaar twee maanden te gaan overzomeren aan de kust ergens.
Is de lucht daar schoner en frisser als in het hoge noorden gedurende maart/april?

Vandaag toch weer even de mannen van TOT gebeld, de router deed raar en het IP adres viel regelmatig weg.
Na een half uurtje komen ze aan met de oranje pickup, andere router in de aanslag en een test laptop.
Jongeman controleert eerst het bestaande kastje, niet goed! Sluit ander kastje aan, prima!

Hoeveel krijgt u van mij? "Ach dat laat ik aan u over" :neus:
Weet dat de kastjes gebruikt zijn, gezien de snelle service en altijd vriendelijk (altijd dezelfde contactpersoon) dus we geven hem 500 baht. Jongens blij en hoppa op weg naar het eigenlijke werk......
Marcel

brake034
Expat
Expat

#217 Bericht door brake034 » donderdag 17 april 2014, 11:58

Vanmiddag de oudste zus van mijn vrouw bezocht, voor de jaarlijkse Songkran zegening, Dam Hua heet dat in het noordelijk dialect.
Vandaar door naar de tempel, waar ik ooit monnik geweest ben, om de Abt te zegenen.

Van daar uit met de auto van de tempel naar mijn geestelijk vader, de Chao Kranaa van ons district.
Hij is de monnik die mij ingewijd heeft, een man waar ik veel respect voor heb.
Daar waren diverse groepen om hem te zegenen, vanuit het hele gebied rondom Chiang Rai.
Jonge en senior monniken, oude dames in het wit en leken, het was een komen en gaan.

Vandaag was zo'n goed gevoel dag!
Marcel

brake034
Expat
Expat

#218 Bericht door brake034 » woensdag 23 april 2014, 15:18

Misschien toch een goed idee om eens te gaan denken over een airco op de slaapkamer?

Pfff, zweet me een deuk in me hoofd........ 8-)
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#219 Bericht door prajak » woensdag 23 april 2014, 16:00

Zo duur zijn die dingen toch niet ?

Meet de vloeroppervlakte en de inhoud van de kamer op en ga een techneut zoeken. De kleinere apparaten vragen een 220 voeding IN de slaapkamer en de buitenunits maken tegenwoordig nauwelijks nog geluid. Jouw huis lijkt me een goede isolatie te hebben dus je hebt geen extra zwaar ding nodig.

Zeg eens: 12 tot 14 k baht en je bent helemaal klaar.

Maar....

Ik lees wat jouw medisch probleem is. Ik weet niet of droge lucht voor jou tot die problemen hoort maar het wisselen van de filters op kortere termijn dan voorgeschreven lijkt me voor jou een verstandige optie. En dat zijn echt de kosten niet. En na een keer toekijken kun je het zelf.

brake034
Expat
Expat

#220 Bericht door brake034 » woensdag 23 april 2014, 16:06

Klopt Prajak, niet duur maar een bron van in de lucht zwevende bacteriën, daar helpt geen filter tegen.
Ga het nog een seizoen uitzingen (en uitzweten :mrgreen: )!
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#221 Bericht door prajak » woensdag 23 april 2014, 16:14

Die bacteriën zweven daar ook als je geen airco hebt.

Als het zo erg met je is moet je aan een zuurstoftent. En ga je steriel dood aan chagrijn. Nou, dan maar in het harnas !

Maar ik heb gemakkelijk praten, ik mankeer niet meer dan een kaloten sinus, slechte ogen, kaal worden, een kunstheup, twee horrelvoeten, artrose, hoge bloeddruk, en zelf ben ik ook niet goed. :giggle2:

Dus waar heb ik het over..... Blijf lachen, Brake034 ! We gaan er allemaal aan en de olifdant heeft toch de dikste dus waar gaat dit om :?: :?: .....

Ik profiteer van de jaren die ik nog heb, heb een goeie vrouw die voor me zorgt en na mij de zondvloed hoor !

Zit nu aan het extra wijntje dat Henk Korat me adviseerde. Kkann er choed tegen hoorr, merck noch helegaar nix.....

RuudThai
Expat
Expat

#222 Bericht door RuudThai » woensdag 23 april 2014, 16:19

brake034 schreef:Klopt Prajak, niet duur maar een bron van in de lucht zwevende bacteriën, daar helpt geen filter tegen.
Ga het nog een seizoen uitzingen (en uitzweten :mrgreen: )!
Er zijn van de betere merken airco's ook uitvoeringen die bacteriëndodend zijn en ook nog andere ongerechtigheden uitfilteren. Merken als Mitsubishi, Daikin en nog een paar, maar dan ben je wel wat meer kwijt, zeker 25.000 baht.

brake034
Expat
Expat

#223 Bericht door brake034 » woensdag 23 april 2014, 16:22

Prajak, ik ga er nog een seizoen over nadenken, dit jaar zweet ik het zonder uit.
Praat me niet over zuurstof, zodra je daaraan begint kom je er niet meer van af.
Marcel

brake034
Expat
Expat

#224 Bericht door brake034 » woensdag 23 april 2014, 16:26

Ruud, de reclames voor de bacterie/virus filterende airco units zijn me bekend.
Ik twijfel hoe realistisch die claims zijn, weet jij hoe fijn het filter moet zijn om er een bacterie uit te filteren?
En dan te bedenken dat een virus cel veeeeeel kleiner is als een bacterie cel........
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#225 Bericht door prajak » woensdag 23 april 2014, 16:27

OK, Ruudthai, maar een vette anti-biotica (AB) kuur kost ook geld en kost een stuk van de gezondheid. 10 K Baht meer dokken voor een AB airco betaalt zich dus terug.

Van belang is het schema waarin je de filters vervangt. Brake034 is gewend aan het nemen van medische maatregelen en kan dit goed inplannen.

Ik heb geen last van die hitte en niet van bacteriën. Ik ben bevoorrecht en moet dat koesteren.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”