BVN ontvangst
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: BVN ontvangst
Bij mij ook. Bel/email me even als je het BVN forum inlicht. Dan doe ik een paar regels mee.
- brake034
- Expat
Vandaag een nieuwe PSI ontvanger gekocht, de PSI O2 HD, kost 1600 baht met inruil van onze oude analoge PSI ontvanger.
Er zijn twee extra pakketten mogelijk, het duurste pakket is 700 baht per maand.
We kijken voorlopig wat de voordelen zijn, voor we besluiten over een extra pakket.
Wel een beetje zoeken, alle kanalen staan door elkaar.
Alvast duidelijk is dat dit kastje een veel betere beeldkwaliteit levert.
BVN zit op kanaal 256, ziet er ook goed uit.
Er zijn twee extra pakketten mogelijk, het duurste pakket is 700 baht per maand.
We kijken voorlopig wat de voordelen zijn, voor we besluiten over een extra pakket.
Wel een beetje zoeken, alle kanalen staan door elkaar.
Alvast duidelijk is dat dit kastje een veel betere beeldkwaliteit levert.
BVN zit op kanaal 256, ziet er ook goed uit.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Brake034, wat kost het andere pakket en als het meer kost dan gratis, is BVN daar dan beter te ontvangen ? Dan kan ik een afweging maken. En niet ik alleen.....
- brake034
- Expat
Nee Prajak, BVN is gewoon te Free to Air te ontvangen met dit nieuwe PSI kistje net als met ons oude analoge kastje van PSI.
Echter gaan de meeste kanalen over op digitaal en HD, dus de beeldkwaliteit is aanmerkelijk beter met de HD kwaliteit van het nieuwe kastje. Ik noem met name CH5 en andere Thaise kanalen die nu aanmerkelijk beter zijn als met het oude kastje (waarop CH5 een aantal weken geleden verdwenen was, vandaar ons belletje naar de PSI meneer).
De pakketten zijn van de gebruikelijk Fox en Star sport en film kanalen plus National Geographic Wild en zo, daarin heb ik eigenlijk niet zoveel interesse.
Echter gaan de meeste kanalen over op digitaal en HD, dus de beeldkwaliteit is aanmerkelijk beter met de HD kwaliteit van het nieuwe kastje. Ik noem met name CH5 en andere Thaise kanalen die nu aanmerkelijk beter zijn als met het oude kastje (waarop CH5 een aantal weken geleden verdwenen was, vandaar ons belletje naar de PSI meneer).
De pakketten zijn van de gebruikelijk Fox en Star sport en film kanalen plus National Geographic Wild en zo, daarin heb ik eigenlijk niet zoveel interesse.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Ik heb wel belangstelling voor sport, film en NatGeoWild dus ga eens babbelen. Alleen de twee kastjes inwisselen, de schotel blijft staan neem ik aan, en BVN blijft binnen komen. Eens zien wat twee kastjes kosten per maand.......
- De Beweerder
- Expat
-
- Volwaardig lid
Wat ik al dacht, zowel bij 'free to air' als 'pay tv' komt BVN niet voor bij gmmz.tv. Dat betekent dus schakelen tussen kastjes, pennen oversteken, als ik BVN wil zien. En de tarieven zijn zoals ik dat lees per kastje per maand of in enkel geval per jaar.
Hoe is de kwaliteit ? Want hier hebben we een kabelbedrijf dat illegaal via kabel doorgeeft en dan heb je BBC en CNN zwart-wit met strepen.....
Hoe is de kwaliteit ? Want hier hebben we een kabelbedrijf dat illegaal via kabel doorgeeft en dan heb je BBC en CNN zwart-wit met strepen.....
- brake034
- Expat
Volgens de PSI meneer zijn de pakketten GMMZ en PSI hetzelfde (omdat ze van dezelfde satelliet gebruik maken) en PSI is per maand goedkoper? Ik had namelijk ook de folder van GMMZ klaar liggen.
Bijkomend voordeel van de PSI meneer is dat hij om de hoek woont en dus af en toe de ontvanger opnieuw programmeert, de schotel uitricht of andere service zaken voor niets, GMMZ ondersteunen de meeste schotelboeren hier niet.
Bijkomend voordeel van de PSI meneer is dat hij om de hoek woont en dus af en toe de ontvanger opnieuw programmeert, de schotel uitricht of andere service zaken voor niets, GMMZ ondersteunen de meeste schotelboeren hier niet.
Marcel
- RuudThai
- Expat
Ik heb GMM-Z en ik heb PSI. Een gewoon GMM-Z kastje in de huiskamer, eenzelfde maar dan de mini-uitvoering (verschil zie ik niet maar het kostte slechts 490 baht) in de slaapkamer van Sjoerd en een PSI-kastje in onze slaapkamer.brake034 schreef:Volgens de PSI meneer zijn de pakketten GMMZ en PSI hetzelfde (omdat ze van dezelfde satelliet gebruik maken) en PSI is per maand goedkoper? Ik had namelijk ook de folder van GMMZ klaar liggen.
Bij beide ontvang je BVN, want die is Free to air. Bij GMM zit hij momenteel op kanaal 171, bij PSI op kanaal 242.
Vaste telefoon plus internet heb ik via TOT.
Maar ik denk aan overstappen op True voor vaste telefoon, internet (15 GB) en tv over de lijn. Maar dan ontvang je niet BVN, dus moet er naast een True-ontvanger in ieder geval nog een andere ontvanger staan. Ik hoef niet te rommelen met kabels verwisselen en zo, de tegenwoordige LED-tv's hebben meerdere aansluitingen.
PSI is voor mij geen optie meer want die kan geen GMM-Z kanalen ontvangen op een paar vrije na.
GMM-Z wil ik uitbreiden met een HD-ontvanger en mogelijk een abonnement op de HD- en sportzenders (Fox), waar je de Nederlandse eredivisiewedstrijden live kunt zien.
Maar ik vraag mij af waar de WK-voetbalwedstrijden uitgezonden gaan worden. Gewoon op de Thaise hoofdzenders (3, 5, 7, 9) of zijn ze verkocht aan GMM-Z, net als 2 jaar geleden bij het EK?
Als het op de gewone zenders wordt uitgezonden zal dat niet via hun satellietkanaal zijn, want dat wordt dan afgeschermd net zoals voorgaande WK's. Maar GMM-Z heeft die kanalen dan in een soort kopie op hun kastje zitten zodat je die wedstrijden dan toch via de satellietontvanger kunt bekijken en niet een buitenantenne nodig hebt. PSI heeft die voorziening niet.
Zowel bij GMM-Z als bij PSI hoef je niet iemand te laten komen om de ontvanger te programmeren, één druk op de OTA-knop bij GMM-Z of geheel uitschakelen en dan weer aanzetten bij PSI zorgt voor een automatische update.
Ik moet mijn vrouw deze toestand nog eens goed laten uitzoeken want het blijft een rommeltje!
- brake034
- Expat
Yep, Pun is ook tevreden met de beeldkwaliteit, ook van de analoge Thaise kanalen.
Zolang de 3 standaard Thaise kanalen op orde zijn is Pun tevreden en wie ben ik om daar anders over te denken?
De pakketten van gmmz en PSI zijn gelijk, dat kan ook niet anders want ze plukken allebei de signalen van Thaicom 5: http://www.lyngsat.com/Thaicom-5.html
Maak me om die pakketten niet zo druk aangezien ik voor mijzelf geen behoefte heb aan zo een pakket, ik hou niet van films of voetbal.
De lokale PSI service is erg handig als Pun alleen thuis is en ik toevallig in NL, vaak dan ontstaan er (handelings?) storingen die door de telefoon nauwelijks uit te leggen of te verhelpen zijn
Zolang de 3 standaard Thaise kanalen op orde zijn is Pun tevreden en wie ben ik om daar anders over te denken?

De pakketten van gmmz en PSI zijn gelijk, dat kan ook niet anders want ze plukken allebei de signalen van Thaicom 5: http://www.lyngsat.com/Thaicom-5.html
Maak me om die pakketten niet zo druk aangezien ik voor mijzelf geen behoefte heb aan zo een pakket, ik hou niet van films of voetbal.
De lokale PSI service is erg handig als Pun alleen thuis is en ik toevallig in NL, vaak dan ontstaan er (handelings?) storingen die door de telefoon nauwelijks uit te leggen of te verhelpen zijn

Marcel
- RuudThai
- Expat
De pakketten van PSI en GMM-Z zijn echt niet gelijk en dat ze van dezelfde satelliet het signaal oppikken heeft daar niets mee te maken. De GMM-Z ontvanger geeft de kanalen van GMM-Z door wat de PSI-box niet kan. Zal wel door één of andere chip in de ontvanger zo geregeld zijn.
Beide ontvangers sluiten ook bepaalde zenders uit. Ga maar eens handmatig scannen op de TP van het door BVN gebruikte kanaal, dus 3640/H/28066. Dan komen er ineens een paar zenders bij, zoals Puntland en nog een paar uit die richting. Bij de eerstvolgende automatische update zijn die dan weer verdwenen, kennelijk worden die als niet belangrijk gezien.
Ik heb een PSI-schotel, een PSI-signaalverdeler en de bekabeling is door PSI aangelegd. Maar het maakt hen niet uit welke ontvanger dan aan het eind staat. Als je ze nodig hebt komen ze toch niet aan huis.... Thais gebruik bij serviceverlening
Beide ontvangers sluiten ook bepaalde zenders uit. Ga maar eens handmatig scannen op de TP van het door BVN gebruikte kanaal, dus 3640/H/28066. Dan komen er ineens een paar zenders bij, zoals Puntland en nog een paar uit die richting. Bij de eerstvolgende automatische update zijn die dan weer verdwenen, kennelijk worden die als niet belangrijk gezien.
Ik heb een PSI-schotel, een PSI-signaalverdeler en de bekabeling is door PSI aangelegd. Maar het maakt hen niet uit welke ontvanger dan aan het eind staat. Als je ze nodig hebt komen ze toch niet aan huis.... Thais gebruik bij serviceverlening

- brake034
- Expat
Het was even zoeken:
http://www.bangkokpost.com/print/390983/
Dus CTH +PSI > http://www.cth.co.th/cth-psi/
"PSI has a share of 14 million households from 22 million household across Thailand" dus lijkt mij dat PSI marktleider is?
Het zal wel, te ingewikkeld voor mij en ikzelf zal een aanvullend pakket alleen kopen als bij ons de behoefte ontstaat meer TV te gaan kijken.
Enne, onze PSI meneer komt gewoon aan huis, ook voor een klein klusje, misschien regio gebonden?
Hij is, denk ik, ook niet in loondienst van PSI maar een zelfstandig ondernemer die PSI services weder-verkoopt?!
http://www.bangkokpost.com/print/390983/
Dus CTH +PSI > http://www.cth.co.th/cth-psi/
"PSI has a share of 14 million households from 22 million household across Thailand" dus lijkt mij dat PSI marktleider is?
Het zal wel, te ingewikkeld voor mij en ikzelf zal een aanvullend pakket alleen kopen als bij ons de behoefte ontstaat meer TV te gaan kijken.
Enne, onze PSI meneer komt gewoon aan huis, ook voor een klein klusje, misschien regio gebonden?
Hij is, denk ik, ook niet in loondienst van PSI maar een zelfstandig ondernemer die PSI services weder-verkoopt?!
Marcel
- Herbergier
- Volwaardig lid
Mijn ontvangst van BVN via de PSI ontvanger in de woonkamer was de laatste tijd ook vrij zwak, maar in de slaapkamer gebruiken we True en ik wilde voor een van de andere slaapkamers een uitbreiding van True hebben, dus de plaatselijke schotelboer laten komen, die hebt een splitter achter de True-schotel geplaatst en een kabeltje naar die slaapkamer aangelegd, gelijk een kabeltje vanaf mijn internetontvanger laten aanleggen, voor een vaste pc zonder Wi-Fi, naar die slaapkamer.
Daarna mijn PSI-schotel een paar meter laten verplaatsen, omdat ik wat last van bomen kreeg die de ontvangst kunnen storen, de schotels weer eens goed laten richten, want door wind o.i.d. kunnen die wel eens een beetje uit de goede richting komen te staan en mijn BVN ontvangst is nu weer storingvrij.
Voor dit alles was ik nog geen 1000 bht kwijt, ik moet nog wel zelf een True ontvanger kopen.
Mijn advies is dan ook, dat wanneer je ontvangst van BVN ineens is verslechterd, laat de schotel weer eens opnieuw richten door zo'n schotelboer en kijk of er geen obstakels zijn, zoals bomen en electriciteitskabels, die de ontvangst kunnen storen, dat scheelt veel ergernis en kost bijna niets.
Het is ook mogelijk om achter de PSI-schotel een splitter te laten plaatsen, waardoor je zowel een PSI ontvanger als een GMM-Z ontvanger achter deze schotel kan gebruiken.
Daarna mijn PSI-schotel een paar meter laten verplaatsen, omdat ik wat last van bomen kreeg die de ontvangst kunnen storen, de schotels weer eens goed laten richten, want door wind o.i.d. kunnen die wel eens een beetje uit de goede richting komen te staan en mijn BVN ontvangst is nu weer storingvrij.
Voor dit alles was ik nog geen 1000 bht kwijt, ik moet nog wel zelf een True ontvanger kopen.
Mijn advies is dan ook, dat wanneer je ontvangst van BVN ineens is verslechterd, laat de schotel weer eens opnieuw richten door zo'n schotelboer en kijk of er geen obstakels zijn, zoals bomen en electriciteitskabels, die de ontvangst kunnen storen, dat scheelt veel ergernis en kost bijna niets.
Het is ook mogelijk om achter de PSI-schotel een splitter te laten plaatsen, waardoor je zowel een PSI ontvanger als een GMM-Z ontvanger achter deze schotel kan gebruiken.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Herbergier, ik heb bijna altijd nette ontvangst BVN alleen zit er enkele uren per dag storing in. Als mijn schotel verkeerd staat zou ik altijd een probleem hebben. Maar ik heb besloten een zwaardere lnb te plaatsen (dan kunnen de techneuten gelijk de stand even controleren). En dan zal ik wat laten horen hier.....
- RuudThai
- Expat
Schrijf ik gisteren net dat bij GMM-Z BVN op kanaal 171 zit, is er vannacht een update geweest waarbij de hele mikmak aan zenders door elkaar is gegooid en BVN nergens meer te vinden was. Ze zijn uit het standaardpakket samen met de meeste kerkzenders en Oost-Afrikaanse zenders.
Maar ik ben niet voor één gat te vangen dus ik heb via het handmatig scannen (op menu: Manu search) van de transponder 3640/H/28066 BVN weer kunnen toevoegen en ze zitten bij mij nu op kanaal 404. Je krijgt dan weer de stichtelijke Amerikaanse kerkzenders en de Somaliëzenders erbij, maar dat maakt niet uit.
Het lastige van zo'n handmatige installatie is dat bij de nieuwe update of bij stroomuitval je de hele procedure opnieuw kunt doen want de GMM-Z ontvanger heeft geen geheugen voor dit soort persoonlijke instellingen.
Maar ik zal BVN informeren dat zij bij GMM moeten proberen om BVN weer in het standaardpakket te krijgen.
Maar ik ben niet voor één gat te vangen dus ik heb via het handmatig scannen (op menu: Manu search) van de transponder 3640/H/28066 BVN weer kunnen toevoegen en ze zitten bij mij nu op kanaal 404. Je krijgt dan weer de stichtelijke Amerikaanse kerkzenders en de Somaliëzenders erbij, maar dat maakt niet uit.
Het lastige van zo'n handmatige installatie is dat bij de nieuwe update of bij stroomuitval je de hele procedure opnieuw kunt doen want de GMM-Z ontvanger heeft geen geheugen voor dit soort persoonlijke instellingen.
Maar ik zal BVN informeren dat zij bij GMM moeten proberen om BVN weer in het standaardpakket te krijgen.