geld overmaken
Moderator: Loempia
- v@go
- Volwaardig lid
Re: geld overmaken
ING heeft 2500€ overgemaakt en geen 6€ eraf gehouden. K-bank heeft 500thb ingehouden als kosten
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- RuudThai
- Expat
Betalingsgegevens
Land bank begunstigde
Thailand
Muntsoort
Euro
Bedrag
2500,00
Bereken kosten
Kosten voor deze Buitenlandbetaling
Non-EER country: all currencies
- Shared cost (SHA)
0,1% over het bedrag (min. € 6,00 en max. € 50,00)
- Our cost (OUR)
0,1% over het bedrag (min. € 6,00 en max. € 50,00) € 25,00
- Beneficiary cost (BEN)
De ING brengt 0,1% over het bedrag (minimaal € 6,00 en maximaal € 50,00) in mindering op het over te maken bedrag. Daarnaast brengt de bank van de begunstigde kosten bij de begunstigde in rekening.
------
Deze berekening kun je zelf doen op de site van de ING : https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... aling.aspx
Je wilt klaarblijkelijk weinig aannemen van iemand die dit al vele jaren doet....
Land bank begunstigde
Thailand
Muntsoort
Euro
Bedrag
2500,00
Bereken kosten
Kosten voor deze Buitenlandbetaling
Non-EER country: all currencies
- Shared cost (SHA)
0,1% over het bedrag (min. € 6,00 en max. € 50,00)
- Our cost (OUR)
0,1% over het bedrag (min. € 6,00 en max. € 50,00) € 25,00
- Beneficiary cost (BEN)
De ING brengt 0,1% over het bedrag (minimaal € 6,00 en maximaal € 50,00) in mindering op het over te maken bedrag. Daarnaast brengt de bank van de begunstigde kosten bij de begunstigde in rekening.
------
Deze berekening kun je zelf doen op de site van de ING : https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... aling.aspx
Je wilt klaarblijkelijk weinig aannemen van iemand die dit al vele jaren doet....

- v@go
- Volwaardig lid
Ik geloof je wel Ruud maar als ik ING bel en ze zeggen dat de 2500€ wordt overgemaakt vraag ik niet om leugens. Nogmaals gebeld en jou voorbeeld zoals hierboven aangehaald moesten ze zich verontschuldigen en inderdaad toegeven dat ik de eerste keer verkeerd ben voorgelicht door ING
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- RuudThai
- Expat
OK
.
Tja, die callcenters kletsen vaak maar wat aan
.

Tja, die callcenters kletsen vaak maar wat aan

-
- Volwaardig lid
"...Iets wilders fascisme is nog geen Hitlers nazisme...."
Ja, maar mag wilders met een hoofdletter svp ? Niet voor de man maar voor het taalkundig juist presenteren.
Ja, maar mag wilders met een hoofdletter svp ? Niet voor de man maar voor het taalkundig juist presenteren.
-
- Volwaardig lid
Taalfetisjistprajak schreef:"...Iets wilders fascisme is nog geen Hitlers nazisme...."

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- RuudThai
- Expat
Nee, geen hoofdletter want: fascisme? doe maar iets wilders! En dat is dan nog geen Hitlers nazisme!prajak schreef:"...Iets wilders fascisme is nog geen Hitlers nazisme...."
Woordspeling dus

-
- Expat
- Contacteer:
Rabo heeft de procedure veranderd. Een overboeking van Rabo naar Kasikorn duurt nu 1 uur ipv 2 dagen.
-
- Volwaardig lid
En ik maar denken dat de vertraging aan de Thaise kant van het circuit is..... Ben benieuwd of dat ook in het weekend geldt of op die tig feestdagen in dit land.
-
- Expat
- Contacteer:
Da's nog een goeie. Ik ben ervan uitgegaan dat het Rabo is die veranderd heeft, maar wie weet is het Kasikorn.prajak schreef:En ik maar denken dat de vertraging aan de Thaise kant van het circuit is..... Ben benieuwd of dat ook in het weekend geldt of op die tig feestdagen in dit land.
-
- Volwaardig lid
Denk dat je gewoon veel mazzel gehad heb of verkeerde knopje ingedrukt of natuurlijk zelf niet goed gekeken heb steven.
Uitvoeringstermijn
De snelheid waarmee de transactie bij de begunstigde wordt bijgeschreven, is afhankelijk van onder andere het vestigingsland van de bank van de begunstigde, de gekozen valuta, het correct en volledig invullen van de gegevens en of u heeft gekozen voor een spoedbetaling. Voor transacties binnen het SEPA-gebied is de termijn van bijschrijven maximaal vier werkdagen. Voor alle overige transacties staat gemiddeld vijf werkdagen.
Bron Rabobank
De vraag over het weekeind is bij mij door de RABO hulpdesk eens beantwoord met 'Wij kijken handmatig dit soort overboekingen na en in het weekeind werken we niet.'
Dus

Uitvoeringstermijn
De snelheid waarmee de transactie bij de begunstigde wordt bijgeschreven, is afhankelijk van onder andere het vestigingsland van de bank van de begunstigde, de gekozen valuta, het correct en volledig invullen van de gegevens en of u heeft gekozen voor een spoedbetaling. Voor transacties binnen het SEPA-gebied is de termijn van bijschrijven maximaal vier werkdagen. Voor alle overige transacties staat gemiddeld vijf werkdagen.
Bron Rabobank
De vraag over het weekeind is bij mij door de RABO hulpdesk eens beantwoord met 'Wij kijken handmatig dit soort overboekingen na en in het weekeind werken we niet.'
Dus

-
- Expat
- Contacteer:
Dacht ik eerst ook, maar heb afgelopen week 2x een overboeking gedaan, en beide keren was het er een uur later.Hua Thale schreef:Denk dat je gewoon veel mazzel gehad heb of verkeerde knopje ingedrukt of natuurlijk zelf niet goed gekeken heb steven.![]()
Uitvoeringstermijn
Bron Rabobank
Dus
-
- Volwaardig lid
Als dat klopt verbazing alom dan.
Verdiensten uit spoedoverboekingen weg de meerdere dagen dat geld 'onderweg' is heeft ook zo zijn voordelen voor de bank.
Een serieuze aanval op kantoren zoals het GWK en natuurlijk andere banken.
Je heb het toch wel over de ontvangende partij afschrijven doen ze wel in een minuut.
Verdiensten uit spoedoverboekingen weg de meerdere dagen dat geld 'onderweg' is heeft ook zo zijn voordelen voor de bank.
Een serieuze aanval op kantoren zoals het GWK en natuurlijk andere banken.
Je heb het toch wel over de ontvangende partij afschrijven doen ze wel in een minuut.

Vorige week met ING internetbankieren 240.- euro over gemaakt naar bangkok bank van vriendin.
Share kosten...Door ING overgemaakt 240.- en apart 6.- euro in rekening gebracht aan mijn kant.
Aan thaise kant 10.438 bath opgehaald.Geen kosten volgens de bangkokbank aan de ontvangerkant.
Als ik de koers dan bereken zit ik op 43.5......mischien zit hier de winst voor bangkokbank?
Volgens de koerswijzer staat de bath vandaag op 44,6..toch een bath per euro verschil en een winst van 240x 1 is 240 bath.
Kortom....bij ING is het verhaal duidelijk 0,1% met een minimum van 6 euro(apart in rekening gebracht.)
Bij Bangkok bank verstoppen ze het denk ik in de koerswinst (240 bath in dit geval)
Het overmaken van 240.- euro van ING naar Bangkok bank kost dus 6.- plus 5,40 (240 bath) is 11,40 euro.
Overigens denk ik dat als ik die 240.- meeneem in mn binnenzak en in LOS bij een wisselkantoor in batjes laat uitbetalen dat ik niet veel beter uit ben met de koers.
Share kosten...Door ING overgemaakt 240.- en apart 6.- euro in rekening gebracht aan mijn kant.
Aan thaise kant 10.438 bath opgehaald.Geen kosten volgens de bangkokbank aan de ontvangerkant.
Als ik de koers dan bereken zit ik op 43.5......mischien zit hier de winst voor bangkokbank?
Volgens de koerswijzer staat de bath vandaag op 44,6..toch een bath per euro verschil en een winst van 240x 1 is 240 bath.
Kortom....bij ING is het verhaal duidelijk 0,1% met een minimum van 6 euro(apart in rekening gebracht.)
Bij Bangkok bank verstoppen ze het denk ik in de koerswinst (240 bath in dit geval)
Het overmaken van 240.- euro van ING naar Bangkok bank kost dus 6.- plus 5,40 (240 bath) is 11,40 euro.
Overigens denk ik dat als ik die 240.- meeneem in mn binnenzak en in LOS bij een wisselkantoor in batjes laat uitbetalen dat ik niet veel beter uit ben met de koers.
-
- kenner
een dane vab de ing vertelde me dat er geen kosten hoeven te worden betaald als je een betaal paket hebt voor 9 euro per kwartaal. ook zijn er van ing kant dan geen pin kosten in het buitenland. Moet alleen nog even uitzoek of dit klopt.hHeb gelijk even gekeken op de ing website dat van de pinnen klopt maar geld overmaken wordt gewoon 6 euro of 0.1 % tot max 50 euro ingehouden bij shared betalen