Thai's paspoort aangevraagd.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Thai's paspoort aangevraagd.
Verleden week Woensdag de 18de maart een Thai's paspoort aangevraagd voor m'n vrouw hier in Udon Thani en 5 dagen later de 23ste waarvan 2 dagen weekend door de post per EMS thuis bezorgd.
Toen we het aanvroegen hadden we nr.60 maar we waren toch met een uur weer weg,ondanks dat er veel gezeurd wordt op Thailand wat er volgens bepaalde figuren allemaal mis is verdiend dit net als het vernieuwen van het rijwijs een pluim.
Toen we het aanvroegen hadden we nr.60 maar we waren toch met een uur weer weg,ondanks dat er veel gezeurd wordt op Thailand wat er volgens bepaalde figuren allemaal mis is verdiend dit net als het vernieuwen van het rijwijs een pluim.
-
- Volwaardig lid
Re: Thai's paspoort aangevraagd.
En wat Thailand ook beter voor elkaar heeft is dat je geen pasfoto's hoeft mee te nemen.
Deze worden ter plekke gemaakt en kan het dus nooit fout gaan.
Helaas heb ik daar op de nederlandse ambassade 1 x problemen mee gehad.
Deze worden ter plekke gemaakt en kan het dus nooit fout gaan.
Helaas heb ik daar op de nederlandse ambassade 1 x problemen mee gehad.
-
- Volwaardig lid
Bij de Nederlandse Ambassade moet je pasfoto aan de rijbewijs eisen voldoen voor zover ik weet.
Thaise Ambassade maakt men echt geen foto van je voor zover ik weet.
Wel bij rijbewijs ID kaart en dus schijnbaar ook bij paspoort.
Officiële papieren dus.
Maakt men nog een foto bij binnenkomst op het vliegveld.
Ik ging jaren terug altijd naar een vakfotograaf in Nederland aangezien die de eisen weten.
Het hokje bij het station is voor de grap en de grol zonder advies.
Uiteraard is dit een goede regeling in Thailand maar maakt een zwaluw nog geen zomer met het verstrekken van officiële papieren.
Thaise Ambassade maakt men echt geen foto van je voor zover ik weet.
Wel bij rijbewijs ID kaart en dus schijnbaar ook bij paspoort.
Officiële papieren dus.
Maakt men nog een foto bij binnenkomst op het vliegveld.

Ik ging jaren terug altijd naar een vakfotograaf in Nederland aangezien die de eisen weten.
Het hokje bij het station is voor de grap en de grol zonder advies.
Uiteraard is dit een goede regeling in Thailand maar maakt een zwaluw nog geen zomer met het verstrekken van officiële papieren.
- foppo
- Volwaardig lid
Op 4 februari zijn we op de Haagse ambassade geweest voor de verlenging van het Thaise PP van m'n vrouw.nbreeker schreef:Verleden week Woensdag de 18de maart een Thai's paspoort aangevraagd voor m'n vrouw hier in Udon Thani en 5 dagen later de 23ste waarvan 2 dagen weekend door de post per EMS thuis bezorgd.
vandaag is het 25 maart en nog steeds geen taal of teken.
Wel werd er al gewaarschuwd dat het vanwege de onrust in Bangkok wat langer zou duren.......
-
- Volwaardig lid
Daar is nu in Nederland een geavanceerder hokje voor.
En het kan zelfs met internet.

En het kan zelfs met internet.

-
- Volwaardig lid
Voor het NL paspoort zijn die idiote eisen toch afgeschaft nu men met lichaamskenmerken werkt zoals vingerafdrukken ?
Straks volgt de irisscan, de bloedproef, de stoeltest en het noteren van brillen, hoorapparaten, neusvleugels, kunstheupen, insulinepompjes en hartkleppen.
Straks volgt de irisscan, de bloedproef, de stoeltest en het noteren van brillen, hoorapparaten, neusvleugels, kunstheupen, insulinepompjes en hartkleppen.
- Pieter
- Volwaardig lid
Ja en de oormerken, trouwens wat ik pas discriminerend vind is dat iemand die een Nederlandse nationaliteir heeft en een andere.prajak schreef:Voor het NL paspoort zijn die idiote eisen toch afgeschaft nu men met lichaamskenmerken werkt zoals vingerafdrukken ?
Het paspoort van die andere nationatiteit moet laten zien voor een Ned paspoort vernieuwing
(zou bea en maxima dat ook moeten doen?)
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
???Pieter schreef: Ja en de oormerken, trouwens wat ik pas discriminerend vind is dat iemand die een Nederlandse nationaliteir heeft en een andere.
Het paspoort van die andere nationatiteit moet laten zien voor een Ned paspoort vernieuwing
Pieter
Mijn Thaise vrouw heeft vorig jaar haar Nederlandse paspoort vernieuwd en aan haar werd NIET gevraagd haar Thaise paspoort te tonen.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Pieter
- Volwaardig lid
http://thailand.nlambassade.org/product ... iland.htmlGardensafari schreef:???Pieter schreef: Ja en de oormerken, trouwens wat ik pas discriminerend vind is dat iemand die een Nederlandse nationaliteir heeft en een andere.
Pieter
Mijn Thaise vrouw heeft vorig jaar haar Nederlandse paspoort vernieuwd en aan haar werd NIET gevraagd haar Thaise paspoort te tonen.
Kijk maar eens wat er bij punt 2 staat.
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik zie het staan.Pieter schreef:http://thailand.nlambassade.org/product ... iland.htmlGardensafari schreef:???Pieter schreef: Ja en de oormerken, trouwens wat ik pas discriminerend vind is dat iemand die een Nederlandse nationaliteir heeft en een andere.
Pieter
Kijk maar eens wat er bij punt 2 staat.
Pieter
Bij haar ging het om het paspoort vernieuwen in Nederland, maar eerlijk gezegd zie ik het verschil niet zo.
Er wordt door de ambassade wel erg veel gevraagd...
Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
De Thaise ambassade in Den Haag maakt wel degelijk zelf een digitale foto voor het Thaise paspoort.Hua Thale schreef: Thaise Ambassade maakt men echt geen foto van je voor zover ik weet.
Afgelopen jaar nog meegemaakt.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
- RuudThai
- Expat
Bij de invoering van het huidige model (rode) paspoort wilde men in Nederland ook apparatuur installeren om aan de balie van Burgerzaken meteen bij de aanvraag een foto te maken en die te integreren op het aanvraagformulier.
Helaas kermde de fotografievakhandel ach en wee want ze zouden allemaal failliet gaan als ze geen pasfoto's meer mochten maken voor rijbewijs en reispapieren. De regering heeft toen gehoor gegeven aan die lobby....
Maar in Thailand wordt het nu tenminste wel aan de balies van de rijbewijzen, de paspoorten en de id-kaarten geregeld. Ik moest overigens bij mijn rijbewijsverlenging voor die foto wel apart 100 baht betalen.
Helaas kermde de fotografievakhandel ach en wee want ze zouden allemaal failliet gaan als ze geen pasfoto's meer mochten maken voor rijbewijs en reispapieren. De regering heeft toen gehoor gegeven aan die lobby....

Maar in Thailand wordt het nu tenminste wel aan de balies van de rijbewijzen, de paspoorten en de id-kaarten geregeld. Ik moest overigens bij mijn rijbewijsverlenging voor die foto wel apart 100 baht betalen.
-
- Expat
Ruud, die mooie camera's stonden bij ons in het bedrijf helemaal klaar. Koste een bom duiten. Dat er zoveel eisen aan de foto werden gesteld, kwam omdat de oorspronkelijke bio-metrische gegevens in de chip, de gezichtsscan zou worden. Men koos later voor de vingerafdrukken. De apparatuur om de gezichtsscan af te lezen zou te duur zijn geweest om overal die apparatuur neer te zetten en vele landen hadden die apparatuur niet.
-
- Volwaardig lid
[quote="euromonkey"]En wat Thailand ook beter voor elkaar heeft is dat je geen pasfoto's hoeft mee te nemen.
quote]
Was tijdje terug ook een voorstel hier in NL-maar is afgestemd door goedbedoelende polietiesie die de kleine middenstander (fotograaf) in bescherming wilde nemen. Nu ben ik zelf deels opgegroeid naast een middenstandzaak en heb er vooral het gevoel van altijd afzetten aan overgehouden.
Kan overigens best zijn dat dit als vaste regel door de EU-die ook formaat en inhoud van Schengen-passen reguleert, ooit wordt ingevoerd.
Zijn die in TH niet ook met de hoogte-cm ernaast?
quote]
Was tijdje terug ook een voorstel hier in NL-maar is afgestemd door goedbedoelende polietiesie die de kleine middenstander (fotograaf) in bescherming wilde nemen. Nu ben ik zelf deels opgegroeid naast een middenstandzaak en heb er vooral het gevoel van altijd afzetten aan overgehouden.
Kan overigens best zijn dat dit als vaste regel door de EU-die ook formaat en inhoud van Schengen-passen reguleert, ooit wordt ingevoerd.
Zijn die in TH niet ook met de hoogte-cm ernaast?