eerste maal thailand april 2014

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
antoinet
komt net kijken
komt net kijken

eerste maal thailand april 2014

#1 Bericht door antoinet » maandag 06 januari 2014, 14:36

In de periode 7 april tot 24 april willen mijn vriend en ik voor het eerst naar Thailand.
Al veel op dit forum gelezen, maar moeilijk kiezen hoor, wat te zien/doen.
Wij willen sowieso met rechtstreekse vlucht. Die heb ik gevonden bij WTC. China airlines voor 688 pp.
We willen eerst plm. 2/3 dagen Bangkok en dan verder trekken.( fietstocht doen) Het liefst zonder vooraf te boeken. Ik lees dat er daar ter plekke genoeg te vinden is. Maar is dat ook in de periode dat we daar zitten i.v.m. thais nieuwjaar? (wij willen geen luxe hotels)
Ook zoek ik nog een site of kaart waar de trein lijnen op te vinden zijn.
Het liefst ook nog een eiland om te snorkelen bezoeken ( welke?) en weer eindigen in Bangkok.

Nou...eerst nog maar meer inlezen
groeten antoinette

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: eerste maal thailand april 2014

#2 Bericht door Hua Thale » maandag 06 januari 2014, 15:06

Afbeelding

;)

Heb je via PB een adres opgestuurd antoinet TBF Timetables en zo.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » maandag 06 januari 2014, 15:12

Je komt niet bij mij in de buurt, denk ik, per fiets.... dus ik kan je niet adviseren met een route.

Maar als jullie zo dapper willen zijn met songkran te gaan fietsen langs Boeddha's wegen dan zou ik je adviseren dat vooral niet te doen.

Blijf die drie dagen ergens feestvieren, ga water gooien, maak lol met de Thais, maar ga niet de fiets op en helemaal niet de grote wegen. Grote wegen zijn sowieso al gevaarlijk voor tweewielers zonder motor (en met motor ook...) en met songkran helemaal. Dat is vragen om dood of erger. Blijf daar weg. Drie- tot vierhonderd doden en tweeduizend gewonden iedere songkran weer en je kunt er zo maar tussen zitten.

antoinet
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door antoinet » maandag 06 januari 2014, 15:22

Bedankt voor de kaart en de link. Daar kan ik zeker wat mee. :thumbsup:

Ben niet helemaal duidelijk geweest geloof ik. Ik bedoelde een fietstocht in Bangkok. Dus niet vanaf Bankok verder fietsen. Sorry.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 06 januari 2014, 15:59

Er zijn mogelijkheden in en rond Bangkok te fietsen volgens een route. Er zijn een paar ondernemers die dat aanbieden. Een bekende aanbieder is Co van Kessel; Co is niet meer onder ons maar zijn bedrijf bestaat nog wel. Een andere bekende aanbieder en sponsor van dit forum is http://bangkokbiking.com/bangkok/ (Andre Breuer).

Maar doe je dat met songkran dan word je echt wel nat hoor...... :giggle2:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jeanette » maandag 06 januari 2014, 18:10

Songkran (Thais nieuwjaar)
Datum: zondag 13, maandag 14 en dinsdag 15 april 2014
Land / gebied: Thailand
Drie daags festival wat het nieuwjaar in Thailand inluidt.
Als ik die data zo zie vlieg je dus maandag de 7de en kom je de 8ste aan in Bangkok.
Na 2 overnachtingen is het de donderdag de 10de.
Nu weet ik niet hoe druk de nachttrein dan is i.v.m. familiebezoek maar het lijkt mij dat je die van de 10de het beste kunt nemen, de volgende 2 lijken mij echt druk als er veel mensen van Bangkok naar huis gaan.

Ik raad je aan - als je keuze op Koh Tao valt - om al in Chumphon uit te stappen, je kunt dan op het perron combi-tickets kopen, de transfer naar de juiste pier zit er dan bij in en je krijgt een sticker op je t-shirt zodat iedere Thai je de juiste kant op stuurt en de juiste bus in. :mrgreen:

Rob - mijn man - heeft 2 maal een duikcursus gedaan op Koh Tao en misschien is dat wat voor jullie.
Er is daar een bleu- lagoon baai met hele eenvoudige huisjes op de rotsen - verbonden met een betonnen pad - van een duikschool en die zijn minder dan 500 baht en gratis bij de cursus. (Ook als een van jullie twee het alleen volgt.)

Bedenk ook dat volle maan op 15 april valt en zo'n fullmoonparty op Koh Panang is uitstekend te doen als tour vanaf Koh Tao.

Veel plezier.

[|)

Jos Flachs
Expat
Expat

#7 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 07 januari 2014, 01:35

Fietsen is goed te doen, maar doe dat vooral NIET gedurende Songkran.
Expats noemen het onbeleefd "het afschot seizoen van domme Thais", met hele goede redenen. Tijdens de paar dagen van Songkran vallen er meer verkeersdoden dan in Nederland in een jaar. Is een gezellig feest, dus vier het vrolijk mee.

Is over het algemeen de slappe periode voor hotels, behalve de dagen van Songkran zelf. Je kunt dus gemakkelijk lokaal boeken.

antoinet
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door antoinet » dinsdag 14 januari 2014, 17:03

Ben nu aan het lezen, lezen, lezen.... Als onze " planning" klaar is plaats ik hem op het forum

antoinet
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door antoinet » woensdag 22 januari 2014, 15:50

zo, inmiddels een boel gelezen en de planning is klaar! Of eigenlijk is er weinig planning ;)

Zoveel te zien en te doen ...en zo weinig tijd. We gaan gewoon genieten, want daar gaat het uiteindelijk om.
Op dinsdag ochtend 8 april komen we vroeg aan.
Ik wil in wijk Kao San road wel vast een hotelletje boeken zodat we vanaf vliegveld daar gelijk heen kunnen. In Bangkok zo'n 3/4 nachten blijven. De fietstocht van Co willen we zeker doen.
Is het aan te raden deze te reserveren?

Verder gewoon Bangkok wat verkennen. Lekker eten, tempels kijken, varen, fotograferen...
Misschien trip naar Ayuthaya? is dit aan te raden?
Zijn de Erawan watervallen ook makkelijk vanaf Bangkok als dagtrip te doen? En de moeite waard in april?
Voordat Songkram begint willen we dan weg uit Bangkok.
Vanaf Bangkok door naar Koh Tao. (dag of 3/4)Wil graag snorkelen en fietsend het eiland verkennen. Dit eiland spreekt me toch het meest aan.
(Jeanette, weet je naam van deze huisjes?)

Op zaterdagnacht 26 april vliegen we terug, op donderdag 24 proberen we dan weer in Bangkok te zijn.
Verder vraag ik me af of het vervoer nog wel te doen is met nieuwjaar. Of kunnen we deze dagen beter niet reizen met ov?
en slaapplek is er ook nog volop dan zonder vooraf vast te leggen?

De bedoeling is dus dat we uiteindelijk gewooon lekker met de rugzak "wel zien waar we terecht komen". Dagje ergens langer als t bevalt en vooral geen gestress met tijden van bussen en treinen e.d. Gewoon genieten :P

In het kort dus; 8,9,10,11 april Bangkok
11 april naar Koh Tao tot 15/16 april
16 april van Koh Tao naar??...dit ligt nog helemaal open. Tips zijn welkom.

Op- aanmerkingen en tips hoor ik graag. Bedankt.

antoinet
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door antoinet » dinsdag 11 maart 2014, 18:27

Niemand op- aanmerkingen/tips?

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Bean » dinsdag 11 maart 2014, 20:13

antoinet schreef:Niemand op- aanmerkingen/tips?
Ik zou toch aanraden met http://bangkokbiking.com/bangkok/ te gaan fietsen
die paar batjes maken wel het verschil .om maar met de fietsen te beginnen.

Probeer met songkran niet de grote wegen te reizen als het niet nodig is .er zijn erbij die knots gek zijn en straalbezopen en gewoon doorrijden tot het misgaat .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

antoinet
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door antoinet » woensdag 12 maart 2014, 07:29

Bean schreef:
antoinet schreef:Niemand op- aanmerkingen/tips?
Ik zou toch aanraden met http://bangkokbiking.com/bangkok/ te gaan fietsen
die paar batjes maken wel het verschil .om maar met de fietsen te beginnen.

Probeer met songkran niet de grote wegen te reizen als het niet nodig is .er zijn erbij die knots gek zijn en straalbezopen en gewoon doorrijden tot het misgaat .
Oh, dat zijn ook mooie ritten. Dankjewel!
Met songkran proberen we op Koh Tao te zijn. Ook omdat ik begreep dat het openbaar vervoer dan wat lastiger is.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Pieter » woensdag 12 maart 2014, 09:47

Je kan ookfietsen en een fotografische excursie maken bij http://www.bkktours.com

Ook leuk.. pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » woensdag 12 maart 2014, 10:28

antoinet schreef: Voordat Songkram begint willen we dan weg uit Bangkok.
leuke typfout :P
als de songkram begint wil iedereen wel weg uit bangkok (en thailand) ;)
antoinet schreef:Misschien trip naar Ayuthaya? is dit aan te raden?
als je er toch bent, waarom niet.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Marita
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door Marita » woensdag 12 maart 2014, 20:12

hoi!

Ik ga precies tegelijk met jullie naar Thailand;
Ook ik ga 7 April heen en de 24e terug, vlieg met KLM.

Zelf blijf ik 1 nacht in Bangkok, om de nacht erna met de nachtbus door te gaan naar Koh Tao.
In bangkok ga ik fietsen via Co van Kessel, ik heb dit voor de zekerheid wel gereserveerd via internet.

Ik blijf 3 nachten in Koh Tao en ga daarna door naar Koh Phangan voor 3 nachten.
Ik heb dit al vastgelegd ondat het inderdaad thais nieuwjaar is en full moon party.

Vanuit Phangan ga ik naar Khao Sok voor een jungke trekking, 2 nachten en vervolgens nog 4 nachten Krabi voordat ik met een binnenlandse vlucht terug ga naar Bangkok, waar ik dan nog 1 nacht blijf.

Ik heb er zelf voor gekozen om alleen het zuiden aan te doen, omdat ik 16 dagen te kort vond om noord en zuid aan te doen, en ik niet alleen maar wilde reizen, maar ook wil genieten.
Heel veel plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”