Van Bangkok naar Koh Tao?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marita
komt net kijken
komt net kijken

Van Bangkok naar Koh Tao?

#1 Bericht door Marita » dinsdag 04 maart 2014, 22:22

Wat is de beste en veiligste manier om van Bangkok naar Koh Tao te reizen?

Ik was van plan om de nachtbus te nemen en dan de boot.
Is dit wat?

Ik hoor over de nachttrein veel verhalen over hoe smerig de trein is, en dat er overal kakkerlakken in lopen, dus dat leek me niet zo'n plan.

En dan is er nog optie 3; Het vliegtuig van bangkok naar koh samui, en dan de boot naar koh tao.

Welk van de opties is het best en veiligste?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Van Bangkok naar Koh Tao?

#2 Bericht door elst99 » woensdag 05 maart 2014, 14:23

Er is een speciale bus, die je brengt naar de pier incl. Ticket voor de boot, is de beste optie!
' chompraya' zoiets is de naam van de bus. Op Banglamphu bij elk reisbureau te boeken.
Trein is te ver van de pier en bussen naar het zuiden zetten je midden in de nacht op een afgelegen plek af.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Marita
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Marita » woensdag 05 maart 2014, 15:00

En die bus/boot combi kan ik gewoon ter plaatse boeken? Of is het handiger om dat vtv te doen?

De Beweerder
Expat
Expat

#4 Bericht door De Beweerder » woensdag 05 maart 2014, 15:39

Je kan nu al boeken hier voor de bus/ferry:
http://www.lomprayah.com/E/route.htm
of op de site van nokair voor vlucht/bus/ferry :
http://www.nokair.com/contents/travel_i ... index.html

prettige vakantie!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Inge62 » woensdag 05 maart 2014, 19:38

Ik vond de trein niet zo vies hoor. Geen kakkerlak gezien.
Als je met de nachttrein vanuit BKK in Chumpon aankomt staan er mensen met flyers voor een hotel.
Je kiest er een, slaapt een nacht en de volgende ochtend brengen ze je naar de pier en kan je zo de ferry op naar Koh Tao.
Niks vies of moeilijks aan.

33333333
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door 33333333 » woensdag 05 maart 2014, 21:43

Het ligt er aan wat je budget is.. Vliegen is natuurlijk veel sneller, wat je veel tijd scheelt en je komt minder "gebroken" aan. Normaliter vlieg ik dan ook altijd (volgende maand ook als ik naar Koh Phangan/Koh Tao ga).

Vorig jaar ben ik voor het eerst met de boot en bus vanaf Koh Tao naar Bangkok gegaan, met de firma Lomprayah. Een paar berichten hiervoor heeft iemand anders al de link meegestuurd van Lomprayah (en van Nokair als je wilt vliegen). Ik moet zeggen dat de bussen van Lomprayah prima waren en best comfortabel. Hun boten zijn hoe dan ook super en de beste/snelste boten om de eilanden aan die zijde van Thailand te bereiken. Maar duurt de hele reis wel erg lang en duurt het altijd langer dan van tevoren wordt aangegeven. Ga maar uit van een reis van circa 12 uur.

Als je nu al de knoop gaat doorhakken hoe je wilt reizen, zou ik het nu al boeken/reserveren indien mogelijk.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door pong » donderdag 06 maart 2014, 08:10

Veilig naar NL opvattingen is niks.
Over elk vervoer kun je met wat zoeken wel enorme horrorstories vinden. Die zijn meest niet 100% waar voor alles-eerder uitzondering.
Wat je beter kan mijden is de zgn. Khao Sarn bekpek bus-die je op elk van die 100en reisburo's in Khaosarn krijgt aangeboden aan te lage prijs-dan zit je met een stel meest straalbezopen en half tot 90% nakende andere bekpekkers in een aftandse bus, waarbij gegearandeerd je bagage grondig wordt nageplozen en ontdaan van waardevvolle spullen. Teznij je hoofddoel van deze ozo spannende reis natuurlijk was de Thai te ontvluchten en wat aan te pappen met gelijkgestemden.
LOMPRaya is daarvan uitgezonderd. Er is ook Sea Tran discovery. En je hoeft je niet nu al voor pas over 2-3 mnd te reserveren-dag of 2-3 tevoren is zat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » donderdag 06 maart 2014, 09:46

En daarom, heer Pong, is het af en toe aan te bevelen gewoon de taxi te nemen, bijvoorbeeld van Pattaya naar de steiger Samet !

Bovendien, lees ik in dit forum, zijn die minibusjes vaak racemonsters en heb je bij taxivervoer dat in eigen hand. Racen ? Daar word ik misselijk van; heb je een kotszak, chauffeur ?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”