Veiligheid Bangkok

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mambo
komt net kijken
komt net kijken

Veiligheid Bangkok

#1 Bericht door Mambo » woensdag 05 maart 2014, 22:38

ik wil heel graag voor het eerst naar Azië met man en kind van 11. Mij lijkt Thailand bij uitstek een geschikt land (goede gezondheidszorg, goed te bereizen en je kan je nog redelijk redden met Engels).
Echter... Mijn man is als de dood voor 'vlam in de pan', dus wil al liever niet op Bangkok vliegen en zeker niet in Bangkok op de nachttrein stappen....

Ik heb een vraag over dat laatste: in mijn reisplan staat de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani en als ik het goed heb ligt het station vlakbij het park waar de demonstranten hun tenten hebben opgeslapen. Moet nog uitzoeken hoe je vanuit Bangkok naar Ayutthaya kan.

Ministerie BuZa geeft geen negatief reisadvies, maar wel waarschuwingen.
Hoe is de situatie daar nu echt voor toeristen? Is er een risico dat internationaal vliegvelden bezet gaan worden? Of is er niks aan het handje als je met een grote boog om Bangkok gaat?

Ik hoor het graag van insiders [|)
Maria

Reischema
Bangkok, Ko Samet (5 nachten), Bangkok (dag Ayutthaya), Bangkok (2 nachten), nachttrein naar Surat Thani, door naar Khao Sok (3 nachten incl. jungletrekking), Krabi (4 nachten), Ko Phangan (5 nachten incl. seatrekking), Ko Phangan (4 nachten)

Jos Flachs
Expat
Expat

Re: Veiligheid Bangkok

#2 Bericht door Jos Flachs » donderdag 06 maart 2014, 01:23

Maria, ik woon hier 20 jaar. Geen centje problemen. Ook niet toen de Rode Shirtjes de hele wijk (waarin ik woon) ECHT bezet hadden. Op dit moment is de situatie rustig. Alleen Lumpini park is nog bezet. Dat mag (van Ms. Gucci Yingluck). Da's een flink eind lopen van het Hoofd-Luidspreker station (Hua = hoofd; Lampong = luidspreker).

Zeg tegen je man dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. Op dit moment is alles okay.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 06 maart 2014, 01:30

De kans dat je een ziekte oploopt door de steken van een mug of buikloop door verkeerd eten is duizend maal groter dan de kans te worden lastig gevallen door demonstranten. Vergeet het verkeer niet, een jungle. De demonstraties zijn niet tegen toeristen gericht.

Je moet de hete plekken niet bewust opzoeken. En slaat de vlam weer in de pan dan vertrek je gewoon uit Bangkok (hartje metropool). Ik woon 12 jaar in de isan en heb nog nooit rode of gele agressie gezien.

Gewoon komen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Pieter » donderdag 06 maart 2014, 03:09

Als ik je man was zou ik me vooral druk maken over die treinreis naar surat thani

Zelfs als de vlam in de pan is is dat tot nu toe altijd lokaal en meestal op plaatsen waar je niet hoeft te zijn

Ik heb hier staatsgrepen gele opstanden rode opstanden nu weer. Geel ... ik denk dat bangkok nog steeds voor

Bv vrouwen de veiligste miljoenen stad ter wereld is waarbij je s nachts gewoon alleen op straat kan gaan

Rondbanjeren zonder dat er iets gebeurd

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » donderdag 06 maart 2014, 03:54

Was er maar eens een keer een vlam in de pan begint een beetje saai te worden in Bangkok :giggle:
op een paar soi's na dan ,voor de rest is Bangkok erg sappig :P

Als je met een grote boog om Bangkok heen gaat kan je ook naar cadzand gaan :Whistle:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » donderdag 06 maart 2014, 05:16

Jos Flachs schreef:Maria, ik woon hier 20 jaar. Geen centje problemen. Ook niet toen de Rode Shirtjes de hele wijk (waarin ik woon) ECHT bezet hadden. Op dit moment is de situatie rustig. Alleen Lumpini park is nog bezet. Dat mag (van Ms. Gucci Yingluck). Da's een flink eind lopen van het Hoofd-Luidspreker station (Hua = hoofd; Lampong = luidspreker).

Zeg tegen je man dat hij zich geen zorgen hoeft te maken. Op dit moment is alles okay.
Goed te horen Jos. In het weekend van 22 maart en de maandag daarop zit ik in Bangkok in een hotel vlak bij de Nederlandse Ambassade. Even een visum voor mijn (stief) dochter regelen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door pong » donderdag 06 maart 2014, 08:16

Als iemand die heel lang ook de statistiek voor reisverzekering (claims e.d.) heb bijgehouden, kan ik je melden, dat al dit soort waanideejen WAAN zijn en niet kloppen met de werkelijkheid. Die is dat het verkeer (traffic) DE grote boosdoener is-en dat is geheel niet veranderd.
Het park waar momenteel de mob zit, zit 2 metrohaltes of zo'n 3 km veraf van het station. EN; wat haast niemand weet, je hoeft helemaal niet perse naar dat hoofdstation-elke trein stopt ook nog 2x in andere BKk staties-veel rustiger, veel minder afzetterij qua prijs, meest ook nog veel meer easy per teksi te bereiken.

Jos Flachs
Expat
Expat

#8 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 07 maart 2014, 01:48

Dat laatste klopt, maar is een hele uitzoekerij. Thaise treinen zijn net Nederlandse treinen. Op tijd rijden is er niet bij. De Thaise Mussolini wil dolgraag terugkomen, maar ook dan blijven die krengen niet op tijd rijden.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#9 Bericht door marceziani » vrijdag 07 maart 2014, 10:34

http://www.stickmanbangkok.com/Bangkok- ... 013-23.htm
Zie de Engelstalige info over de protesten op deze website van Stickman.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Mambo
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Mambo » vrijdag 07 maart 2014, 15:48

Dank allemaal voor jullie reacties.
Ik heb hartelijk gelachen :giggle2:
Dit weekend maar eens knopen doorhakken.

Vriendelijke groeten vanuit een grijs Nederland,
Maria

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”