Buitenafvoer is verstopt, wie kent een bedrijf in Pattaya ?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Buitenafvoer is verstopt, wie kent een bedrijf in Pattaya ?

#1 Bericht door sawadikrap » dinsdag 11 februari 2014, 14:08

Mijn naam is Robert en woon in Pattaya in het verleden zo goed als altijd oplossing gevonden door stukje te plaatsen in dit forum, veel dank voor al die hulp.
Echter nu afvoer buiten is verstopt, heb naast mij een buurman die een Thais restaurant heeft gemaakt van zijn huis.
Maar buiten heeft hij alles veranderd ook mijn afvoer, een veel kleinere plastic pijp.
Ik denk veel herkennen dit er word gewoon veranderd, het zei zo het is gebeurt.
Met al die verbouwingen was er ook veel zand gestort naast die kleine afvoer pijp van mijn huis, en dus inmiddels verstopt.

Dus bij sproeien loopt het water door naar mijn buren.

Wie kent een bedrijfje die de afvoer pijp kan leeg maken.

Vriendelijk dank

Robert. :)

joepattaya
Expat
Expat

Re: Buitenafvoer is verstopt, wie kent een bedrijf in Pattay

#2 Bericht door joepattaya » zaterdag 22 februari 2014, 04:05

Sawadikrap......is het probleem al opgelost, anders stuur ik wel iemand om ff te kijken en zonodig actie te ondernemen.
Het kijken kost niks...... :P

Geef anders per PM ff je locatie door en je telefoonnummer.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door sawadikrap » donderdag 27 februari 2014, 10:43

joepattaya schreef:Sawadikrap......is het probleem al opgelost, anders stuur ik wel iemand om ff te kijken en zonodig actie te ondernemen.
Het kijken kost niks...... :P

Geef anders per PM ff je locatie door en je telefoonnummer.

Dank je joepattaya :thumbsup:

Water loopt weg, dus probleem is niet meer zo extreem.
Dus bedankt, niet nodig op dit moment.
Maar probleem is buurman heeft mijn afvoer veranderd in een te smalle buis, om zijn voorkant van restaurant mooier te maken.
Mijn eigenaar ( Thai ) wil afvoer niet herstellen want vind dat mijn buurman het heeft veranderd en wil geen kosten dankzij hem maken.
Echter mijn buurman ( met restaurant ) is gestopt met zijn pas begonnen restaurant, waar totaal geen klanten kwamen.
Dus huis en restaurant woont al weer een periode niemand meer, alles is dicht.

Dus ik naar het punt van totaal geblokkeerde afvoer heeft de eigenaar het zelf weer kunnen laten werken.
Echter door smalle afvoer is het nu dat maximaal het water voor mijn buurman die het zelf veranderd heeft en er op dit moment niet meer woont.
Andere mensen hebben er gelukkig niet meer last van, dus vind het op dit moment prima.

Maar zeer vriendelijk dank voor reactie joepattaya, was enige tijd geleden echt zeer vervelend en kreeg last met de verdere buren.
Dat is nu opgelost dus is niet meer nodig meer te doen.

Hoop toch nog steeds een keer een leuk huis te vinden in Pattaya maar meestal zijn mijn honden het probleem, maar wie weet komt er toch iets op mijn pad.

Vriendelijke groet,

Robert. :)

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » vrijdag 28 februari 2014, 00:14

2 deuren bij mij vandaan staat een wat oudere woning met een redelijk stuk grond om het huis.
Veel van het grondstuk is overkapt en er is genoeg ruimte voor de honden.
De eigenaar van mijn woning is van plan het pand te kopen en eerst volledig op te knappen voor hij het gaat verhuren.
Volgens mij gaat hij THB 15,000 - THB 18,000 vragen.

Locatie is: Tussen Sukhumvit en de Pattaya Bypass ter hoogte van 73 Sukhumvit

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door sawadikrap » dinsdag 04 maart 2014, 17:43

joepattaya schreef:2 deuren bij mij vandaan staat een wat oudere woning met een redelijk stuk grond om het huis.
Veel van het grondstuk is overkapt en er is genoeg ruimte voor de honden.
De eigenaar van mijn woning is van plan het pand te kopen en eerst volledig op te knappen voor hij het gaat verhuren.
Volgens mij gaat hij THB 15,000 - THB 18,000 vragen.

Locatie is: Tussen Sukhumvit en de Pattaya Bypass ter hoogte van 73 Sukhumvit
Hoi joepattaya ;)

Weet niet waar het is precies is, maar als het niet zo ver zou zijn als waar ik nu woon in Nuenpubwahn van o.a. zuid of het centrum altijd benieuwd.
Maar jou eigenaar zal buiten het kopen dus zeker tijd nodig hebben met opknappen begrijp ik.
En dan is de prijs nog niet bekend, ja ten eerste zeer vriendelijk dank voor de tip.

Ik blijf altijd kijken tot op heden niet gelukt dus zou er ooit een huis met redelijke tuin en geen probleem met honden, en belangrijk dichter bij dan waar ik nu woon.
Altijd leuk om te horen, dus word het zeker dat aankoop doorgaat prijs bekend van huur ik hoor het heel graag joepattaya. :)

vriendelijke groet

Robert. :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”