-

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
brake034
Expat
Expat

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#46 Bericht door brake034 » zaterdag 15 februari 2014, 03:51

Driver heeft geen laptop of mobieltje met internet mee, misschien onderweg wel internet in een hotel of internetcafé.
Marcel

brake034
Expat
Expat

#47 Bericht door brake034 » zondag 16 februari 2014, 13:38

Zo, vandaag zijn Driver en Simon in Fang beland waar ze overnachten en morgen de buurt onveilig blijven maken.
Gisteren overnacht in Doi Mae Salong, de wegen zijn daar bochtig, de hellingen enorm maar gelukkig erg rustig.

Overal waar gestopt wordt is de bevolking vriendelijk en wordt gezwaaid, getoeterd en gevraagd of ze de weg kwijt zijn :mrgreen:
Diverse grensovergangen met Burma bezien en gesproken met de BPPers aldaar, de Border Patrol Police.

Afgesproken overmorgen weer even te bellen waar ze nu weer uithangen, die twee Weltenbummlers.
Marcel

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door Jim » maandag 17 februari 2014, 10:23

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

brake034
Expat
Expat

#49 Bericht door brake034 » donderdag 20 februari 2014, 14:46

Gisteren Driver gesproken en alles gaat goed, ze hebben veel plezier in het rijden langs de grens met Burma.
Nu halverwege de huurperiode, dan zit het er al snel weer op......
Marcel

brake034
Expat
Expat

#50 Bericht door brake034 » zaterdag 22 februari 2014, 10:21

Zoeven Arie gesproken, ze waren in Hot beland.
Even wat wegeninfo doorgenomen en de komende planning.

Alles gaat goed en de heren hebben het prima naar de zin.
Driver heeft wel de ketting van de motor moeten spannen en zonder boordgereedschap was dat even listig :mrgreen:
Marcel

brake034
Expat
Expat

#51 Bericht door brake034 » maandag 24 februari 2014, 15:46

Arie is in de gouden driehoek en Simon terug naar huis.
Morgen komt Arie naar ons toe voor bijbieren en een goede nachtrust.
Ben benieuwd naar zijn omzwervingen en routes, dat gaat we morgenavond eens uitdiepen met de kaarten op tafel.
Marcel

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door mai mi tang » dinsdag 25 februari 2014, 12:51

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hier alvast wat om bij te bieren ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

brake034
Expat
Expat

#53 Bericht door brake034 » dinsdag 25 februari 2014, 13:04

Driver's planning is iets gewijzigd, hij is vandaag in CR stad en niet bij ons.
Qua schema kwam hem dat beter uit, hij klonk ook wat vermoeid vandaag toen ik hem sprak.
Marcel

raymey46
Erelid
Erelid

#54 Bericht door raymey46 » woensdag 26 februari 2014, 05:03

He,he....Driver zit nu in het huis van Raymond en is in de regio en door Thoeng doorgereden naar CRai,
Omdat Simon een paar dagen eerder bij Pitsanoluk ergens is teruggegaan naar Bandung en ik omhoog ben gegaan alleen kwam ik eergisteren in de buurt van Thoeng terecht en ben daar na contact gehad te hebben met Marcel nog een bergweggetje gaan rijden en daar ook overnacht.

Gisterenochtend 8.00 reedt ik daar weg en de mooie stuur weg stopte na 30 min, en toen ben ik boven Thoeng wat gaan rijden wat ik niet veel aan vondt ,veel wegwerkzaamheden vrij vlak en terug de bergjes in had ik ook geen zin meer in en ik zou dan rond 16.00 uur naar Marcel gaan maar rond 14.15 had ik het zo warm en begon mijn kond zeer te doen dat ik dacht....nog 60 km oid ri CRai en ik lever de motor in en ik heb het gehad en ik was ook moe en dan een combinatie van alles samen dus Marcel gebeld dat ik toch doorging naar CR.
bij de mekong rijden was overigens wel aardig .
Achteraf toch wat l.llig misschien maar ik was gisteren ook wat met mezelf bezig onderweg wat betrof doorgaan met huren, Naar BKK, Suk hierheen ? maar die is al ruim 1 week wat ziek dus wat is dan wijsheid of ..of......en nu zit ik even bij Raymond thuis omdat ik om 13.00 uur met Nokkie Air weer naar BKK vlieg.Daarna bus ri Swampie waar Suk ook heen gaat en dan saampies naar Chon Bury..Henk177 ..ik bel je nog.
Jullie huis staan tenslotte kort bij de huizen waar wij gaan vertoeven voordat we weer ri Pretchabury en Rayon gaan.

Gisteravond even met Raymond wat wezen drinken en niet al te laat mijn resortje opgezocht .
Net met Raymon bij vliegveld CR geweest en ter plekke ticket gekocht wat m.i toch wat duurder is dan zoeken via internet.

Internet....zit ik nu voor het eerst na 2 weken weer op omdat ik onderweg geen zin had daarin, Motorvakantie is voor mij alleen motor en geen dingen eromheen indien haalbaar uiteraard.
k,heb een thai telefoon met wat nummers erin die ik kan bellen dus communicatie via de phone tot aan vandaag.
Gelukkig hadden we Marcel als internet vertolker en zodra Suk en ik weer in Nederland zijn zal ik hier wat gaan neerzetten incl pics.

Bij deze wil ik wel Marcel en Raymond bedanken voor de hulp en opvang de afgelopen 2 weken en Marcel, nogmaals sorry dat ik niet bij jullie ben geweest maar soms het ik van ie momenten.... :cry:
Krijg net een bak koffie en broodje hamburger geserveerd dus ..gin :clap: en ik kap ermee .

tot laterszzz ..gr Arie/driver

GREENTHAIWAY : de groeten van Raymond want die ken ik nu ook :thumbsup:

brake034
Expat
Expat

#55 Bericht door brake034 » woensdag 26 februari 2014, 09:16

Geen problem Driver, ik vond het heel leuk jou en Simon te hebben ontmoet op de eerste dag van jullie reis.
Dat bijbieren komt vast wel een keer, veel plezier de rest van je vakantie en beterschap voor Suk.
Marcel

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken

#56 Bericht door siempiedee » donderdag 27 februari 2014, 07:10

Arie bedankt voor het idee om met demotor door het noorden in de bergen tegaan rijden.Ik vond het erg mooi. En dank jou voor de rijlessen indebergen.Zoals je weet heb ik nooit 1 rijlesgehad op de motor heb mijn motorrijbewijs met geluk gekregen en geen steekpenningen betaald.AmazingThailand. Ik wil Marcel en Raymond ook bedanken voor hun diensten die zij voor ons hebben gedaan. vrg simon

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door driver » donderdag 27 februari 2014, 08:07

Ben nu in C.Bury nadat ik via een tip van Raymond met een gratis shutlebus op vertoon van vliegticket van D.Muang naar Swampie ben gegaan.
Daar ben ik opgehaald door een zus en man van Suk en Suk was er ook zowaar :mrgreen: .
Ze was nog steeds wat gammel maar na een nachtje met mij en wat gezondheids oefeningen wederzijds :angel: gaat het nu misschien weer wat beter .
Siempie heeft ook het forum gevonden zie ik dus met 2 posts kan dat alleen maar meer worden ha,ha.

Motorrijles...de rek. krijg je binnenkort wel in Rayong mannetje.
Dat worden wel wat Changetjes Classic dat beloof ik je alvast :clap:
Beetje uitgepraat hier voorlopig , Het reisje zit erop met voor Siemie mede door de aanrij kms vanuit Bandung een fiks antal kms maar daarover later meer incl wat fotooszzz.
Marcel...ri CR gaan we zeker nog wel in de toekomst dus komt wel goed .

gr Arie

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door Jim » donderdag 27 februari 2014, 08:47

het wordt er allemaal niet eenvoudiger op met al die onbekende namen die over het scherm vliegen.
ik voel me een beetje een voyeur die stiekem een onderschepte pb zit te lezen :oops:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#59 Bericht door greenthaiway » donderdag 27 februari 2014, 11:20

raymey46 schreef:He,he....Driver zit nu in het huis van Raymond en is in de regio en door Thoeng doorgereden naar CRai,
Omdat Simon een paar dagen eerder bij Pitsanoluk ergens is teruggegaan naar Bandung en ik omhoog ben gegaan alleen kwam ik eergisteren in de buurt van Thoeng terecht en ben daar na contact gehad te hebben met Marcel nog een bergweggetje gaan rijden en daar ook overnacht.

Gisterenochtend 8.00 reedt ik daar weg en de mooie stuur weg stopte na 30 min, en toen ben ik boven Thoeng wat gaan rijden wat ik niet veel aan vondt ,veel wegwerkzaamheden vrij vlak en terug de bergjes in had ik ook geen zin meer in en ik zou dan rond 16.00 uur naar Marcel gaan maar rond 14.15 had ik het zo warm en begon mijn kond zeer te doen dat ik dacht....nog 60 km oid ri CRai en ik lever de motor in en ik heb het gehad en ik was ook moe en dan een combinatie van alles samen dus Marcel gebeld dat ik toch doorging naar CR.
bij de mekong rijden was overigens wel aardig .
Achteraf toch wat l.llig misschien maar ik was gisteren ook wat met mezelf bezig onderweg wat betrof doorgaan met huren, Naar BKK, Suk hierheen ? maar die is al ruim 1 week wat ziek dus wat is dan wijsheid of ..of......en nu zit ik even bij Raymond thuis omdat ik om 13.00 uur met Nokkie Air weer naar BKK vlieg.Daarna bus ri Swampie waar Suk ook heen gaat en dan saampies naar Chon Bury..Henk177 ..ik bel je nog.
Jullie huis staan tenslotte kort bij de huizen waar wij gaan vertoeven voordat we weer ri Pretchabury en Rayon gaan.

Gisteravond even met Raymond wat wezen drinken en niet al te laat mijn resortje opgezocht .
Net met Raymon bij vliegveld CR geweest en ter plekke ticket gekocht wat m.i toch wat duurder is dan zoeken via internet.

Internet....zit ik nu voor het eerst na 2 weken weer op omdat ik onderweg geen zin had daarin, Motorvakantie is voor mij alleen motor en geen dingen eromheen indien haalbaar uiteraard.
k,heb een thai telefoon met wat nummers erin die ik kan bellen dus communicatie via de phone tot aan vandaag.
Gelukkig hadden we Marcel als internet vertolker en zodra Suk en ik weer in Nederland zijn zal ik hier wat gaan neerzetten incl pics.

Bij deze wil ik wel Marcel en Raymond bedanken voor de hulp en opvang de afgelopen 2 weken en Marcel, nogmaals sorry dat ik niet bij jullie ben geweest maar soms het ik van ie momenten.... :cry:
Krijg net een bak koffie en broodje hamburger geserveerd dus ..gin :clap: en ik kap ermee .

tot laterszzz ..gr Arie/driver

GREENTHAIWAY : de groeten van Raymond want die ken ik nu ook :thumbsup:
Bedankt Motorbike Arie, leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet.
Vanuit hier groeten terug aan jou en Nong :mrgreen: 8-)
Trompetter had het zeker te druk met wat anders, LOL

brake034
Expat
Expat

#60 Bericht door brake034 » donderdag 27 februari 2014, 13:12

siempiedee schreef:Ik wil Marcel en Raymond ook bedanken voor hun diensten die zij voor ons hebben gedaan. vrg simon
Geen probleem Simon, ook ik vond het erg leuk, dus graag gedaan.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”