Air Asia en mijn reisbescheiden

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Air Asia en mijn reisbescheiden

#31 Bericht door driver » dinsdag 04 februari 2014, 18:57

Farang Baa schreef:Air Asia... blehhh!! Ik kocht een retourticket BKK- Chiang Mai voor 3840 baht en kreeg bij het inchecken op Don Muang Airport het verzoek om 900 baht bij te betalen voor mijn koffer.
Bleek normaal te zijn bij die lui, betalen voor je ruimbagage! Had ik dat vooraf geweten dan had het me 600 baht bespaard, of ik had met Nok Air gevlogen.

Afzetters. *kots*
Dat werdt mij op hun website keurig gevraagt of ik meer dan handbagage van ik dacht 7 kilo bij me heb binnenkort.
Ik heb nee ingevuldt maar mocht ik toch meer bij me hebben dan betaal ik gewoon bij want ik weet dat dus van te voren.
Op hun website staan vlgs mij ook de prijzen vermeldt en als je bij het boeken betaalt kost het wat minder dan aan de balie als ik het goed las althans.
Binnenkort weet ik het als ik van BKK naar CR vlieg maar dat hangt ervanaf of ik as Zaterdag wel of niet naar Thailand ga.

gr driver

Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Farang Baa » donderdag 27 februari 2014, 02:37

Inmiddels toch weer tickets bij AA gekocht: enkele reizen BKK-Hat Yai en Narathiwat-BKK en een retour BKK-Udon. Dit alles voor ruim 2800 baht. De boekingsperiode voor zeer goedkope tickets bij AA loopt nog tot 2 maart. Wees er dus snel bij!

Mijn reisperiode is pas in januari 2015. Vroeg boeken loont echt!

Nu heb ik wél vooraf de ruimbagage bijgeboekt, kosten: bij elkaar 1290 baht. AA verdient blijkbaar flink aan het vervoeren van bagage. :roll:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door driver » donderdag 27 februari 2014, 08:17

Farang Baa schreef:Inmiddels toch weer tickets bij AA gekocht: enkele reizen BKK-Hat Yai en Narathiwat-BKK en een retour BKK-Udon. Dit alles voor ruim 2800 baht. De boekingsperiode voor zeer goedkope tickets bij AA loopt nog tot 2 maart. Wees er dus snel bij!

Mijn reisperiode is pas in januari 2015. Vroeg boeken loont echt!

Nu heb ik wél vooraf de ruimbagage bijgeboekt, kosten: bij elkaar 1290 baht. AA verdient blijkbaar flink aan het vervoeren van bagage. :roll:
vroeg boeken via internet loont zeker.
Betaalde ik 2 weken geleden via internet zo,n 1060 enkele reis BKK-CRay via AA waar overigens niks ter controle werdt gevraagt behalve paspoort en eticket toen ik in checkte betaalde ik gisteren op vliegveld CR bijna 1800 thb tegen koers van bijna 43 bij Nok Air.
15 kilo bagage vrij.
AA vroeg nog wat meer en over bagage werdt me niets duidelijk gemaakt ter plekke , de dame in kwestie was ardig ongeinteresseerd om het uit te leggen vondt ik.

Bij Nok ging het verder probleemloos.

Totaal betaald zo,n 2900 thb voor 2 vluchten .
Gezien de vroegboek prijzen van de poster hiervoor nog aardig an de prijs misschien maar ik had geen schema dus ben met deze prijs uiteindelijk wel content.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”