Bueng Kan de moeite waard?
Moderator: Loempia
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Bueng Kan de moeite waard?
Komend najaar zit ik twee maanden in Thailand. Ik zal me vooral ophouden in en om Pattaya, maar wil zeker nog een week, aan het eind van mijn trip, een beetje rondtrekken, liefst naar veel minder toeristische oorden. Ik zat te denken aan de provincie Bueng Kan, omdat ik nog niet in de Isaan geweest ben. Weet iemand of het daar enigszins toegankelijk is voor toeristen? Ik hou wel van een avontuur - ik zat vorige maand een paar dagen in Yala - maar het is wel prettig als men een woordje Engels spreekt en er redelijke tot goede hotels te vinden zijn.
-
- Volwaardig lid
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Bueng Kan de moeite waard?
je slaat een hoop isaan over op deze manier.Farang Baa schreef:Ik zat te denken aan de provincie Bueng Kan, omdat ik nog niet in de Isaan geweest ben.
in de toeristengebieden wordt al amper engels gesproken, laat staan in uithoeken als bueng kan.
je mag al blij zijn als ze daar nog thais spreken

ben bang dat het net zo'n teleurstelling voor je wordt als yala

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- v@go
- Volwaardig lid
Als je toch lang in Pattaya verblijft kun je daar wel een "gids" vinden die je begeleidt in de Isaan. Ze zal de taal ook wel spreken.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
"...Je slaat een hoop isaan over op deze manier...."
...slaat Jim de spijker op de kop. Het heeft iets van "Ik wil Nederlands Limburg zien en dus ga ik naar Roermond.
" De Isan is iets voor een maandenlange vakantie. En dan heb je nog niet alles gezien.
...slaat Jim de spijker op de kop. Het heeft iets van "Ik wil Nederlands Limburg zien en dus ga ik naar Roermond.

-
- Volwaardig lid
Wij zijn een paar weken terug door de Isaan gereden. In Nakhon Phanom besloten we via Bueng Kan naar Nong Khai te gaan. Een leuke weg langs de Mekong rivier. In Bueng Kan hebben we overnacht in het One Hotel. Als extra service konden we naar de boulevard worden gebracht met het golfwagentje. De boulevard is leuk met een aantal goede restaurants. Op de oever van de Mekong werd groente geteeld. Was aardig om te zien. De volgende dag zijn we naar Nong Khai gereden.
Natuurlijk mag je nooit vooraf een oordeel vellen over een plaats of route, maar achteraf hadden we beter van Nakhon Phanom direct naar Nong Khai kunnen gaan. Je mist niet zoveel.
Maar zoals de vorige schrijver schreef. De Isaan heeft veel aan mooie plekken te bieden. De provincie Bueng Kan is klein. Waarom dan niet dit uitbreiden met een aantal provincies in de Noord Isaan. Denk ook eens aan Loei. Prachtige omgeving met verrassende dorpen en mooie Nationale Parken, of Nakhon Phanom met prachtige wats. En vergeet vooral Nong Khai niet met een mooie boulevard, een aantal mooie wats en "SALA KAEW KOO" het beelden park.
Natuurlijk mag je nooit vooraf een oordeel vellen over een plaats of route, maar achteraf hadden we beter van Nakhon Phanom direct naar Nong Khai kunnen gaan. Je mist niet zoveel.
Maar zoals de vorige schrijver schreef. De Isaan heeft veel aan mooie plekken te bieden. De provincie Bueng Kan is klein. Waarom dan niet dit uitbreiden met een aantal provincies in de Noord Isaan. Denk ook eens aan Loei. Prachtige omgeving met verrassende dorpen en mooie Nationale Parken, of Nakhon Phanom met prachtige wats. En vergeet vooral Nong Khai niet met een mooie boulevard, een aantal mooie wats en "SALA KAEW KOO" het beelden park.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Ja, Loei daar heb ik wel veel over gehoord. Schijnt prachtig te zijn en de mensen raken steeds meer gewend aan toeristen, wat de toegankelijkheid voor een niet Thai sprekende farang wel vergroot.Henk Korat schreef:Waarom dan niet dit uitbreiden met een aantal provincies in de Noord Isaan. Denk ook eens aan Loei. Prachtige omgeving met verrassende dorpen en mooie Nationale Parken, of Nakhon Phanom met prachtige wats. En vergeet vooral Nong Khai niet met een mooie boulevard, een aantal mooie wats en "SALA KAEW KOO" het beelden park.
Ik heb nog ruimschoots de tijd om over de binnenlandse trips een beslissing te nemen, dus zal de brokken informatie goed tot me nemen. Waarschijnlijk beslis ik toch pas ter plaatse.
-
- Volwaardig lid
Loei staat ook bekend om zijn wijnen. Ik heb tenminste ooit een verhaal daaromtrent gehoord van een in Chiang Rai wonende Limburger. Men heeft ook wijn gemaakt van moerbeien.
Loei heeft verder hellingen van het kaliber dat men in de Tour de France wel beklimt. Als je daar dan toch bent doe dan ook de provincie Nong Bua Lamphu en heb je tijd zak zuidelijk af naar Chaiyaphum.
Over mijn woongebied Nongkhai heb je al gelezen; het is wat platter dan de provincies die ik net noem.
Net waar je zin in hebt; dit land biedt alles wat je maar wilt en dat trompetter ik al jaren rond maar 'men' bezoekt vaak alleen de gangbare en afgetrapte toeristencentra.
Loei heeft verder hellingen van het kaliber dat men in de Tour de France wel beklimt. Als je daar dan toch bent doe dan ook de provincie Nong Bua Lamphu en heb je tijd zak zuidelijk af naar Chaiyaphum.
Over mijn woongebied Nongkhai heb je al gelezen; het is wat platter dan de provincies die ik net noem.
Net waar je zin in hebt; dit land biedt alles wat je maar wilt en dat trompetter ik al jaren rond maar 'men' bezoekt vaak alleen de gangbare en afgetrapte toeristencentra.