Zoon op komst -> Trouwen?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Zoon op komst -> Trouwen?
Mijn vriendin en ik verwachten onze eerste zoon in december. We zijn natuurlijk heel blij samen, maar we willen het voor onze zoon zo makkelijk mogelijk maken in de toekomst en zorgen dat hij bij geboorte direct een Nederlands paspoort krijgt.
Mijn vriendin en ik zijn nu 3 jaar samen en zijn verloofd. Als ik het goed heb begrepen krijgt een kind automatisch een Nederlands paspoort als de moeder is getrouwd met een Nederlander. Klopt dit? Voor ons is het dus een logische stap om officieel te gaan trouwen. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Voor een huwelijk in Thailand heb ik een bewijs van huwelijksbevoegdheid nodig. Vereiste is o.a. een bewijs van inkomen nu is het zo dat ik mijn inkomen geniet met pokeren via het internet. Nou lijkt het mij niet zo verstandig om dit te vermelden op de NL'se ambassade. Wat kan ik doen om toch een bewijs van inkomen te verkrijgen?
Mijn vriendin en ik zijn nu 3 jaar samen en zijn verloofd. Als ik het goed heb begrepen krijgt een kind automatisch een Nederlands paspoort als de moeder is getrouwd met een Nederlander. Klopt dit? Voor ons is het dus een logische stap om officieel te gaan trouwen. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Voor een huwelijk in Thailand heb ik een bewijs van huwelijksbevoegdheid nodig. Vereiste is o.a. een bewijs van inkomen nu is het zo dat ik mijn inkomen geniet met pokeren via het internet. Nou lijkt het mij niet zo verstandig om dit te vermelden op de NL'se ambassade. Wat kan ik doen om toch een bewijs van inkomen te verkrijgen?
-
- Expat
Re: Zoon op komst -> Trouwen?
Je krijgt een bewijs van inkomen, door je inkomen op te geven. Heb je geen inkomen, krijg je ook geen bewijs van inkomen. Zo simpel ligt het. Heb je legaal je inkomen verkregen, dan krijg je dat inkomensbewijs. Heb je illegaal dat inkomen verkregen, krijg je geen inkomensbewijs en een strafzaak aan je broek. Ook zo simpel als wat.
-
- Volwaardig lid
"...Je krijgt een bewijs van inkomen, door je inkomen op te geven...."
Zo simpel is het. De ambassade vraagt geen bewijsstukken MAAR die regeling is voor verlenging van verblijf, niet voor andere doeleinden. De Duitse ambassade geeft zo'n verklaring alleen af als er bewijsstukken uit Duitsland bij zitten. Maar dat geldt voor de Duitse ambassade....
Alleen: wie vraagt dat bewijs later op: een NL autoriteit of een TH autoriteit ? Een TH autoriteit zal mogelijk geen extra vragen stellen. Ik zou het wel in Thais vertaald laten certificeren op Chaeng Wattana.
Lees eens iets over 'erkenning ongeboren vrucht'. Daar hebben we het in dit forum over gehad. Kan dat nog op heden, die erkenning, dat weet ik niet. Maar als het kind eenmaal geboren is werkt dat zeker niet meer. Dat kan een methode zijn mocht sluiting van het huwelijk tijdelijk vastlopen op de papierwinkel.
Tenslotte, dat had ik bovenaan moeten zetten: proficiat.
Zo simpel is het. De ambassade vraagt geen bewijsstukken MAAR die regeling is voor verlenging van verblijf, niet voor andere doeleinden. De Duitse ambassade geeft zo'n verklaring alleen af als er bewijsstukken uit Duitsland bij zitten. Maar dat geldt voor de Duitse ambassade....
Alleen: wie vraagt dat bewijs later op: een NL autoriteit of een TH autoriteit ? Een TH autoriteit zal mogelijk geen extra vragen stellen. Ik zou het wel in Thais vertaald laten certificeren op Chaeng Wattana.
Lees eens iets over 'erkenning ongeboren vrucht'. Daar hebben we het in dit forum over gehad. Kan dat nog op heden, die erkenning, dat weet ik niet. Maar als het kind eenmaal geboren is werkt dat zeker niet meer. Dat kan een methode zijn mocht sluiting van het huwelijk tijdelijk vastlopen op de papierwinkel.
Tenslotte, dat had ik bovenaan moeten zetten: proficiat.
-
- Expat
- Contacteer:
Waarom niet? Het is dan wel illegaal in Thailand, maar daar heeft de Nederlandse ambassade niets mee te maken. En je kunt het wat neutraler omschrijven, bijvoorbeeld 'internet activiteiten' oid.Nou lijkt het mij niet zo verstandig om dit te vermelden op de NL'se ambassade.
Als je aan kunt tonen dat je een regelmatig inkomen hebt (bankboekjes) is dit geen probleem.
-
- Volwaardig lid
Ten eerste ligt het eraan waar Sicarius op het internet pokert. NL of Thailand. Wat betreft Thailand weet ik het niet, maar voor wat betreft Nederland zijn het inkomsten die je moet opgeven. Doe je dat niet, sja... Heb je een uitkering en poker je er zwart bij, dubbel sja...
Vervolgens, waar vestigt Sicarius zich. Wil hij in Thailand zijn/blijven, dan is een bepaald niveau van inkomsten nodig, maar als je getrouwd bent met een Thaise ligt dit aanzienlijk lager, en dat wordt nog eens minder als je een kind met die Thaise hebt.
Maar ik heb te weinig details om Sicarius van de juiste informatie te voorzien en ik raad hem aan om niet al te veel open en bloot op het internet te zetten. De belastingdienst en SVB-mannetjes lezen ook mee en wat niet weet, wat niet deert...
Vervolgens, waar vestigt Sicarius zich. Wil hij in Thailand zijn/blijven, dan is een bepaald niveau van inkomsten nodig, maar als je getrouwd bent met een Thaise ligt dit aanzienlijk lager, en dat wordt nog eens minder als je een kind met die Thaise hebt.
Maar ik heb te weinig details om Sicarius van de juiste informatie te voorzien en ik raad hem aan om niet al te veel open en bloot op het internet te zetten. De belastingdienst en SVB-mannetjes lezen ook mee en wat niet weet, wat niet deert...
-
- Volwaardig lid
Sicarius schreef:Mijn vriendin en ik verwachten onze eerste zoon in december. We zijn natuurlijk heel blij samen, maar we willen het voor onze zoon zo makkelijk mogelijk maken in de toekomst en zorgen dat hij bij geboorte direct een Nederlands paspoort krijgt.
Hallo Sicarus.
JE MOET GAAN TROUWEN!
Ik hoop dat je wel de ongeboren vrucht hebt aangegeven,stel je eens een vroegtijdige bevalling voor......
Dit zeg ik alleen omdat ik destijds niet met mijn vrouw getrouwd was,en heel veel problemen had toen onze zoon Kevin werd geboren.
De Surinaamse ambtenaar vertelde mij bij aangifte van de jongen,dat Kevin een Thais paspoort zou moeten krijgen en geen Nederlander was.
Mijn vrouw woonde destijds al 5 jaar in Nederland,maar was nog niet genaturialiseerd........
Kevin geboren in het OLVG in Amsterdam,ging 1 maand later met moeder Jeab op vakantie naar Thailand om de baby te laten zien aan de familie.
Alleen terug komen met de baby kon niet ,aangezien er een procedure moest worden gestart om Kevin een visa e.d. te laten krijgen voor Nederland.
Lang verhaal naar kort..........ben 3 keer heen en weer gevlogen om later met de nodige kosten na 3 maanden terug te vliegen met mijn gezin.
Na 3 jaar heeft Kevin eindelijk zijn Nederlands paspoort gekregen.
Dus.....trouwen met die hap.

Hoop dat alles goed voor julie komt met de aanstaande baby.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
Ambassade deed erbij mij niet moeilijk over.
Ik had geen inkomstenverklaring oid.
Ingevuld hoeveel ik per maand verdiende was genoeg.
Wel laten vertalen naar het Thais en niet vergeten legaliseren bij buitenlandse zaken.
Ik had geen inkomstenverklaring oid.
Ingevuld hoeveel ik per maand verdiende was genoeg.
Wel laten vertalen naar het Thais en niet vergeten legaliseren bij buitenlandse zaken.
-
- Volwaardig lid
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... n#p8201139
Bijdrage van Ruudthai, 14-8-2012 om 22.15 uur. Dan is dat al geregeld en kun je rustig de papieren verzamelen voor het huwelijk.
Bijdrage van Ruudthai, 14-8-2012 om 22.15 uur. Dan is dat al geregeld en kun je rustig de papieren verzamelen voor het huwelijk.
- RuudThai
- Expat
Allereerst gefeliciteerd met je aanstaande kleine! En ook gefeliciteerd dat je tenminste op tijd begint met het verwerven van informatie, want sommige domoren kunnen wel een kind maken maar verzuimen vervolgens om verder te handelen zodat ze na de geboorte in de problemen geraken. Maar wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten!prajak schreef:http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... n#p8201139
Mijn door Prajak aangegeven artikel verschaft al enige informatie en omdat hierboven de nodige foutieve, achterhaalde en onvolledige informatie staat zal ik nog wat aanvullen.
De inkomensverklaring die de ambassade in Bangkok uitgeeft is voor zowel het verlengen van een visum t.b.v. de Thaise immigratiedienst als voor andere doeleinden te gebruiken, hij is dus universeel.
Het betekent dat je zelf je inkomen mag invullen zonder bewijzen te hoeven overleggen.
Als je wilt gaan trouwen in Thailand vraag dan aan de betreffende amphur of je de papieren in het Engels mag aanleveren of dat alles in het Thais vertaald moet worden. Als het in het Engels mag (bij de grotere gemeenten is dat vaak het geval) dan bespaar je in ieder geval kosten en een hoop geloop.
Een kind erkennen waarbij je onmiddellijke ingang van de Nederlandse nationaliteit wenst kan tegenwoordig weer op verschillende momenten: zowel vóór als na de geboorte. Het is een tijdje niet mogelijk geweest om bij erkenning na de geboorte meteen de Nederlandse nationaliteit voor het kind te verkrijgen maar dat is teruggedraaid 1,5 (of is het alweer 2,5?) jaar geleden.
Zie: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/lok ... boorte.htm
EN:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/lok ... boorte.htm
Dat was ingesteld omdat er teveel schijnerkenningen kwamen waardoor meisjes van 17 werden erkend, Nederlands werden en vervolgens naar Nederland werden gehaald en de prostitutie ingingen.
Daar hebben ze nu wat andere regels op verzonnen: wil je een kind erkennen dat ouder is dan 7 jaar dan moet je via een DNA-test bewijzen dat je de biologische vader bent.
En een tweede regel is in jouw geval van belang: bij Nederlandse ambassades kunnen geen erkenningen meer plaatsvinden, die moeten voortaan in persoon in een Nederlandse gemeente gebeuren.
Dus als je niet wilt trouwen dan moet je de ingewikkelde procedure volgen van een erkenning in Nederland, voor of na de geboorte. Maar dat betekent weer de hele visumaanvraag kort verblijf voor zowel vrouw als kind.
Daarom is het nu eenvoudiger voor jullie om een huwelijk te sluiten in Thailand, dan is tenminste alles gedekt, ook in de toekomst bij eventuele volgende zwangerschap(pen).
Succes met het regelen! En laat hier nog eens het eindresultaat zien!

-
- Volwaardig lid
Ruudthai, goed dat je ingrijpt.
Ik begrijp dus dat erkenning ongeboren vrucht NIET meer op de ambassade kan. Tja, dan is tijdig het huwelijk voltrekken een logische en noodzakelijke stap.
Is het nuttig een PM te plaatsen in het door mij aangehaalde artikel van jou? Wij zijn niet allemaal een deskundige schout, vakbekwame schepen of topambtenaar (geweest) zoals jij....

Ik begrijp dus dat erkenning ongeboren vrucht NIET meer op de ambassade kan. Tja, dan is tijdig het huwelijk voltrekken een logische en noodzakelijke stap.
Is het nuttig een PM te plaatsen in het door mij aangehaalde artikel van jou? Wij zijn niet allemaal een deskundige schout, vakbekwame schepen of topambtenaar (geweest) zoals jij....
- RuudThai
- Expat
Nou, een PM plaatsen bij het andere artikel is niet zo nodig lijkt me. Er staat daar geen informatie in over de mogelijkheden om bij de ambassade in Bangkok een kind te erkennen dus staat er ook niets fout.
Overigens, ter aanvulling: je kunt bij de NL ambassade in Bangkok ook niet meer de geboorte van je Nederlandse kind aangeven zoals vroeger. In enkele landen is dat nog wel mogelijk, maar hier moet je het op het gemeentehuis doen van de gemeente waar de geboorte heeft plaatsgevonden.
Overigens, ter aanvulling: je kunt bij de NL ambassade in Bangkok ook niet meer de geboorte van je Nederlandse kind aangeven zoals vroeger. In enkele landen is dat nog wel mogelijk, maar hier moet je het op het gemeentehuis doen van de gemeente waar de geboorte heeft plaatsgevonden.
-
- komt net kijken
Alsnog bedankt voor de reacties. We zijn in oktober getrouwd. Onze kleine is 28 november geboren.

-
- Volwaardig lid
Een beetje laat maar alsnog: proficiat met de kleine
. Je probeerde een foto te plaatsen maar die komt helaas niet door.

- serpay
- Volwaardig lid
proficiat met de kleine
ik denk dat ze in het ven ook erg trots zijn
ik denk dat ze in het ven ook erg trots zijn

Alfisti rebeli