Thailand in Maart
Moderator: Loempia
-
- kenner
Thailand in Maart
Volgende maand ga ik voor 3 weken naar Thailand. het wordt voor mij nu de 3e keer naar dit land
maar de afgelopen keren was allebei in September.
de bedoeling is om vanaf Bangkok naar Mae hon song te reizen en Tussen tijds Phitsanoluk, Sukothai en Chang mai aan te doen.
nu vraag ik me af is het in Maart een drukke periode, of eigenlijk moet ik evt. hotels van te voren reserven of kan dat rustig 1 of 2 dagen van te voren?
en wat voor soort weer is het dan?
mocht er ook iemand opmerkingen of suggesties over de route hebben lees ik het ook graag.
alvast vriendelijk bedankt.
maar de afgelopen keren was allebei in September.
de bedoeling is om vanaf Bangkok naar Mae hon song te reizen en Tussen tijds Phitsanoluk, Sukothai en Chang mai aan te doen.
nu vraag ik me af is het in Maart een drukke periode, of eigenlijk moet ik evt. hotels van te voren reserven of kan dat rustig 1 of 2 dagen van te voren?
en wat voor soort weer is het dan?
mocht er ook iemand opmerkingen of suggesties over de route hebben lees ik het ook graag.
alvast vriendelijk bedankt.
-
- Volwaardig lid
Re: Thailand in Maart
"...en wat voor soort weer is het dan? ..."
Loeiheet !
Hartje middag kan naar 45 C. Weinig kans op regen. Het is de heetste maand van het jaar. Ik ken jouw fysieke conditie niet maar ik zou ORS overwegen en dat kun je in dit land heel goedkoop kopen. (Oral Rehydration Solution voor een paar baht per zakje en dat los je op in een glas drinkwater; en bij reizen en beweging twee per dag.)
Maar niet boos worden als het wel regent...... Niets veranderlijker dan het weer, en bij die hitte is een buitje nooit weg !
Met jouw andere vragen kan ik je niet helpen.
Goeie reis gewenst.
Loeiheet !
Hartje middag kan naar 45 C. Weinig kans op regen. Het is de heetste maand van het jaar. Ik ken jouw fysieke conditie niet maar ik zou ORS overwegen en dat kun je in dit land heel goedkoop kopen. (Oral Rehydration Solution voor een paar baht per zakje en dat los je op in een glas drinkwater; en bij reizen en beweging twee per dag.)
Maar niet boos worden als het wel regent...... Niets veranderlijker dan het weer, en bij die hitte is een buitje nooit weg !
Goeie reis gewenst.
- trangerkuda
- Volwaardig lid
thaitaaipop, in aansluiting op het antwoord van prajak, zou ik zeggen, dat je vraag ´...vraag me af, is het in maart een drukke periode...´ volgens mij beantwoord kan worden als volgt, namelijk, dat het in die periode normaal gesproken in Thailand wat drukte ten gevolge van toerisme betreft, een rustige periode is. Ergo....., dat betekent dan, dat het antwoord op de vervolgvraag ´...of eigenlijk, moet ik eventueel hotels van tevoren reserveren... etc., etc.?...´ beantwoord kan worden als volgt.
Het is net waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Indien je vooraf zo groot mogelijke zekerheid wilt hebben, dat je bij aankomst op een locatie de beschikking hebt over hotelaccommodatie of iets dergelijks, dan is vooraf reserveren altijd aan te bevelen. Gezien de drukte wat toerisme betreft in die periode is de kans dat veel hotels zijn volgeboekt erg klein, dus strikt nodig is het niet.
Prettige vakantie in en reis door Thailand toegewenst verder.
Het is net waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Indien je vooraf zo groot mogelijke zekerheid wilt hebben, dat je bij aankomst op een locatie de beschikking hebt over hotelaccommodatie of iets dergelijks, dan is vooraf reserveren altijd aan te bevelen. Gezien de drukte wat toerisme betreft in die periode is de kans dat veel hotels zijn volgeboekt erg klein, dus strikt nodig is het niet.
Prettige vakantie in en reis door Thailand toegewenst verder.
- Farang Baa
- Volwaardig lid
September is ook niet echt de ideale periode om in Thailand te vertoeven, maar nu ik weer in Nederland zit (KOUD), besef ik dat het hele jaar daar feitelijk lekker is. Wat een pokkeweer hier! 

-
- Volwaardig lid
"...September is ook niet echt de ideale periode om in Thailand te vertoeven,..."
Hangt er van af waar je zit. In het deel van de Isan waar ik woon is september de laatste regenmaand, twee keer per dag een vette bui en daarna fris en weer warm. Thailand is zo groot dat het geen 'het weer' heeft maar weertypes per regio met als gemene deler dat het tropisch is. NL is kouder, klopt, en daarom zul je mij daar niet meer zien.
Hangt er van af waar je zit. In het deel van de Isan waar ik woon is september de laatste regenmaand, twee keer per dag een vette bui en daarna fris en weer warm. Thailand is zo groot dat het geen 'het weer' heeft maar weertypes per regio met als gemene deler dat het tropisch is. NL is kouder, klopt, en daarom zul je mij daar niet meer zien.
-
- kenner
hartelijk dank voor de tip(s) ga in Nederland eens kijken voor 2 of 3 zakjes ORS zodat ik alvast wat heb als ik aankom.prajak schreef:"...en wat voor soort weer is het dan? ..."
Loeiheet !
Goeie reis gewenst.
Alleen heb ik nog een vraag over Bangkok. Nu het wat (politiek) onrustig is daar. Maakt het wat uit in Welke Wijk/district ik verblijf?
of kan ik gewoon gerust waar dan ook iets boeken?
-
- Volwaardig lid
ORS koop je hier ! Iedere Khaa Yaa, apotheek, heeft dat spul. 200 Baht voor 50 zakjes dus voor 50 dagen, in maart voor 25 dagen.
Bangkok moet je mijden. Je schrijft niet hoe je wilt reizen, lucht, weg, spoor en wanneer je aankomt. Zo kan ik geen data controleren op bijzondere feestdagen.
Hoe laat kom je in BKK aan ? Om 06 uur ? Ga met de taxi naar Hualamphong station en probeer een treinticket te boeken voor de avond, naar Chiangmai. De dag breng je in het station en de straten rondom door. Zoek een massagetent, neem 2 uur massage en ga pitten op die matras....
Ben je eenmaal in Chiang Mai maak dan jouw plan. De andere steden kun je ook doen op de weg terug.
Reserveren in maart ? Loeiheet schreef ik al. Er zijn dan weinig toeristen en veel reizen zijn geannnuleerd door de rommel in Bangkok.
Verlaat Bangkok op de dag zelf. Tenzij je in de late middag of avond aankomt. Zoek dan een hotel nabij de luchthaven. Onder 'sponsors' in dit forum vind je een website.
Bangkok moet je mijden. Je schrijft niet hoe je wilt reizen, lucht, weg, spoor en wanneer je aankomt. Zo kan ik geen data controleren op bijzondere feestdagen.
Hoe laat kom je in BKK aan ? Om 06 uur ? Ga met de taxi naar Hualamphong station en probeer een treinticket te boeken voor de avond, naar Chiangmai. De dag breng je in het station en de straten rondom door. Zoek een massagetent, neem 2 uur massage en ga pitten op die matras....
Ben je eenmaal in Chiang Mai maak dan jouw plan. De andere steden kun je ook doen op de weg terug.
Reserveren in maart ? Loeiheet schreef ik al. Er zijn dan weinig toeristen en veel reizen zijn geannnuleerd door de rommel in Bangkok.
Verlaat Bangkok op de dag zelf. Tenzij je in de late middag of avond aankomt. Zoek dan een hotel nabij de luchthaven. Onder 'sponsors' in dit forum vind je een website.
-
- kenner
Zal wat meer informatie geven, 5 maart is de aankomst om 14 30 thaise tijd, moet er wel bij vermelden dat ik vanaf Thailand niet meer alleen reis, als alles meezit wacht mn thaise vriendin op me op het vliegveld. heb haar nog net gesproken en zij vind ook dat Bangkok een slecht idee is dus slaan we die over. de bedoeling is om samen naar het noorden te gaan en als er tijd over is naar Hua hin of Cha am.
De manier van reizen maakt me verder niet zo veel uit. hoewel ik bij grote afstanden de Trein de voorkeur geef op de bus.
de terug reis is op 22 maart.
hopelijk is het nu wat duidelijker.
De manier van reizen maakt me verder niet zo veel uit. hoewel ik bij grote afstanden de Trein de voorkeur geef op de bus.
de terug reis is op 22 maart.
hopelijk is het nu wat duidelijker.