Internationale overlijdensakte
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Internationale overlijdensakte
De overlijdensakte is indedaad afgegeven door de gemeente roermond en is ned,duits,frans en engels opgesteld.
Vervolgens zijn we naar de rechtbank gegaan voor stempel 2,
Stempel drie is van min buitenlandse zaken te den haag dit is voor legalisatie van de handtekening
Stempel vier is van de royal thai embassy in den haag.
Stempel drie is van min buitenlandse zaken te den haag dit is voor legalisatie van de handtekening
-
- Volwaardig lid
Duncan, ik schreef dat al, wij lopen daar ook een keer tegenaan. Die meneer is in de 90 en ik hoop dat ie gezond 100 wordt maar er komt ooit een dag dat ie gaat hemelen.....
- Ben
- Expat
met een power of attorney uit haar naam voor degene die het voor haar in Thailand kan regelen zou het moeten kunnen .Loe schreef:De overlijdensakte is indedaad afgegeven door de gemeente roermond en is ned,duits,frans en engels opgesteld.
Je zou er goed aan doen om de overlijdens akte en de power of attorney te laten vertalen!
-
- Volwaardig lid
Gisteren is haar zus met de internationale overlijdensakte naar de gemeente gegaan en zoals Ben al aangaf ze willen een vertaling in het thais hebben met de nodige stempels. Hiervoor moeten wij naar bangkok, maar daar wacht ik nog maar even mee, gezien de berichtten van vandaag.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
-
- Volwaardig lid
Het zou zo maar kunnen dat dat deel van de regeringsgebouwen langdurig geblokkeerd is. Bel de ambassade of ze wat meer weten.
- RuudThai
- Expat
Loe, je hoeft niet persoonlijk naar Bangkok. In Udon Thani zit een officieel erkend vertaalbureau (tevens geven ze cursussen Engels) en dat zorgt voor vertaling en legalisatie.Loe schreef:Gisteren is haar zus met de internationale overlijdensakte naar de gemeente gegaan en zoals Ben al aangaf ze willen een vertaling in het thais hebben met de nodige stempels. Hiervoor moeten wij naar bangkok, maar daar wacht ik nog maar even mee, gezien de berichtten van vandaag.
Wordt vervolgd
Je gaat er naar toe, ze berekenen het tarief en ze sturen zelf een koerier naar Bangkok die alles regelt daar. Ik heb het een aantal jaren geleden laten doen met onze huwelijksakte, de geboorteaktes van mij en onze in NL geboren zoon en mijn paspoort. Dat kostte wel enkele duizenden bahts maar was in ieder geval veel goedkoper dan dat je zelf naar Bangkok moet.
Als je wilt stuur dan een pb dan geef ik je wel de gegevens van dat bureau.
-
- Volwaardig lid
Dat soort werk doet voor mij een advocate in Bangkok (maar ik ga de volgende verlenging op bankgeld en heb die stempels niet meer nodig).
Overigens, als ze Bangkok platgooien komt die koerier ook niet binnen. Ze hebben al overheidsdiensten platgelegd zoals je in de BKK Post kunt lezen.
Overigens, als ze Bangkok platgooien komt die koerier ook niet binnen. Ze hebben al overheidsdiensten platgelegd zoals je in de BKK Post kunt lezen.
-
- Volwaardig lid
Ruud,
Ik ga niet speciaal naar bangkok hiervoor, na enkele weken Isaan is het weer tijd om een paar daagjes Pattaya te doen. Normaal pakken we dan ook een dagje Bangkok, maar of dit nu kan weet ik nog niet. Ik meld we wel als ik het adres nodig heb.
Groetjes Loe
Ik ga niet speciaal naar bangkok hiervoor, na enkele weken Isaan is het weer tijd om een paar daagjes Pattaya te doen. Normaal pakken we dan ook een dagje Bangkok, maar of dit nu kan weet ik nog niet. Ik meld we wel als ik het adres nodig heb.
Groetjes Loe
-
- Volwaardig lid
De internationale overlijdensakte moest van de amphur vertaald worden in het thais en voorzien worden van een stempel van min.van buitenlandse zaken.
De vertaling was geen probleem, maar die stempel krijg je alleen als je zelf komt. Anderen kunnen dus alleen die stempel krijgen met een getekende verklaring in het thais door de betrokkene. (Power of attorney)Maar deze verklaring moet dan ook weer gelegaliseerd worden bij de ambassade in den haag.
Dus al met al nog geen stap verder gekomen.
De vertaling was geen probleem, maar die stempel krijg je alleen als je zelf komt. Anderen kunnen dus alleen die stempel krijgen met een getekende verklaring in het thais door de betrokkene. (Power of attorney)Maar deze verklaring moet dan ook weer gelegaliseerd worden bij de ambassade in den haag.
Dus al met al nog geen stap verder gekomen.
-
- Volwaardig lid
As vrijdag komt de power of attorney aan in bangkok meegebracht door een vriendin.
Vorige keer moesten we voor de stempel van buitenlandse zaken van thailand naar central bangna gaan waar ze tijdelijk zaten. Weet iemand of er plannen zijn om weer naar chaeng wattana te verhuizen en zo ja wanneer?
Ik wil de 17 e proberen om de stempel op de vertaling te krijgen, dus wie weet weer een stapje verder
Wordt vervolgdt
Vorige keer moesten we voor de stempel van buitenlandse zaken van thailand naar central bangna gaan waar ze tijdelijk zaten. Weet iemand of er plannen zijn om weer naar chaeng wattana te verhuizen en zo ja wanneer?
Ik wil de 17 e proberen om de stempel op de vertaling te krijgen, dus wie weet weer een stapje verder
Wordt vervolgdt
-
- Volwaardig lid
Maandag 17 feb met de int.overlijdensakte en de vertaling in thais en de power of attorney naar central bang na gegaan en na uren wachtten eindelijk de stempel gekregen op de vertaling.
Nu dus naar de moobaan en proberen of daar het overlijden kan worden ingeschreven, zodat mijn vriendin weer single is. Dan krijg ik hopelijk hiervan een uittreksel en kan eindelijk na meer dan 4 maanden aan de formulieren(stempels) voor Nederland gaan werken
Wordt vervolgt
Nu dus naar de moobaan en proberen of daar het overlijden kan worden ingeschreven, zodat mijn vriendin weer single is. Dan krijg ik hopelijk hiervan een uittreksel en kan eindelijk na meer dan 4 maanden aan de formulieren(stempels) voor Nederland gaan werken
Wordt vervolgt
-
- Volwaardig lid
Helaas,
Aangekomen in het dorpje waar destijds het huwelijk was voltrokken konden we wel de vertaalde en gelegilaseerde internationale overlijdensakte laten inschrijven, maar een nieuw formulier dat ze nu ongehuwd was konden of wilden ze niet afgeven. De power od attorney was op mijn naam uitgeschreven( op aanraden van buitenlandse zaken van Thailand) maar die moest op een persoon zijn uitgeschreven met Thaise nationaliteit!!!
Niemand van de ambassade in nederland of van buitenlandse zaken die hier een woord over gerept heeft, maar ja dit is Thailand.
Voordat die ongehuwd verklaring kan worden afgegeven moeten eerst twee thaise getuigen meekomen naar het gemeentehuis om ondervraagd te worden of zij inderdaad ongehuwd is. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Ze staat in de gemeente als getrouwd met xxx. Ik breng een overlijdensakte van xxx. Op dat moment is ze toch weduwe en dus ongehuwd.

Aangekomen in het dorpje waar destijds het huwelijk was voltrokken konden we wel de vertaalde en gelegilaseerde internationale overlijdensakte laten inschrijven, maar een nieuw formulier dat ze nu ongehuwd was konden of wilden ze niet afgeven. De power od attorney was op mijn naam uitgeschreven( op aanraden van buitenlandse zaken van Thailand) maar die moest op een persoon zijn uitgeschreven met Thaise nationaliteit!!!
Niemand van de ambassade in nederland of van buitenlandse zaken die hier een woord over gerept heeft, maar ja dit is Thailand.
Voordat die ongehuwd verklaring kan worden afgegeven moeten eerst twee thaise getuigen meekomen naar het gemeentehuis om ondervraagd te worden of zij inderdaad ongehuwd is. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Ze staat in de gemeente als getrouwd met xxx. Ik breng een overlijdensakte van xxx. Op dat moment is ze toch weduwe en dus ongehuwd.

-
- Expat
-
- Volwaardig lid
Loe, dank voor jouw verslag al had ik je een voorspoediger procedure gewenst. Een overlijdensakte en toch vragen of 'zij' wel vrijgezel is. Tja, het zal in een boekje staan en je weet hoe ambtenaren zijn als er niet wat geduwd wordt.
Ik vraag me af of je nu niet meer geld kwijt bent en meer moeite en reizen dan wanneer je van begin af aan een Thaise jurist had ingeschakeld.
Kai gaat in maart bellen met haar Duitse echtgenoot die ze al een jaar of 15 niet heeft gezien en in de 90 is. Ik hoop dat de man in gezondheid 120 wordt maar als ie dood is lopen wij dus tegen jouw procedure aan en dat moet dan ook nog in het Duits allemaal en Duitsers zijn akelig gründlich. "Belegen, Belegen, wo sind die Belegen ! "
Als ie nog leeft schakelen we de advocate in. Je kunt in dit land scheiden zonder dat de partner wordt gevraagd na ...zoveel... jaar gescheiden leven. Begreep ik althans van een NL-er met verstand van zaken.
Nou, ik ben benieuwd naar de volgende chicane die wordt opgeworpen
.
Ik vraag me af of je nu niet meer geld kwijt bent en meer moeite en reizen dan wanneer je van begin af aan een Thaise jurist had ingeschakeld.
Kai gaat in maart bellen met haar Duitse echtgenoot die ze al een jaar of 15 niet heeft gezien en in de 90 is. Ik hoop dat de man in gezondheid 120 wordt maar als ie dood is lopen wij dus tegen jouw procedure aan en dat moet dan ook nog in het Duits allemaal en Duitsers zijn akelig gründlich. "Belegen, Belegen, wo sind die Belegen ! "
Als ie nog leeft schakelen we de advocate in. Je kunt in dit land scheiden zonder dat de partner wordt gevraagd na ...zoveel... jaar gescheiden leven. Begreep ik althans van een NL-er met verstand van zaken.
Nou, ik ben benieuwd naar de volgende chicane die wordt opgeworpen

- RuudThai
- Expat
Zo'n grote onzin is dit niet. Tussen de datum van overlijden en heden kan zij wel weer een nieuw huwelijk hebben gesloten in een land dat geen bewijs van ongehuwd zijn vraagt. Een beetje formeel misschien maar je moet de mogelijkheid afdekken. In Nederland wordt in bepaalde omstandigheden ook een onderzoek ingesteld of iemand na het overlijden van de partner wel huwelijksbevoegd, dus werkelijk ongehuwd is.Loe schreef:Helaas,
Voordat die ongehuwd verklaring kan worden afgegeven moeten eerst twee thaise getuigen meekomen naar het gemeentehuis om ondervraagd te worden of zij inderdaad ongehuwd is. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Ze staat in de gemeente als getrouwd met xxx. Ik breng een overlijdensakte van xxx. Op dat moment is ze toch weduwe en dus ongehuwd.![]()
![]()
En het is hier gewoon een standaardprocedure: wil je een bewijs van ongehuwd zijn verkrijgen dan moet je met (oudere) getuigen naar de amphur en die moeten verklaren dat je op dat moment ongehuwd bent. Je boft nog dat je maar 2 getuigen hoeft mee te nemen, ik moest er 4 laten opdraven....