politieboetes en swampy

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: politieboetes en swampy

#196 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 16:01

Genesis, je bent een westerling (denk ik) en jij hebt een 100% betere voertuigbeheersing dan de gemiddelde Thai. Die sukkelen al met een step. Jij kunt beter risico's inschatten en met snelheid omgaan. Bij jou kruip ik achterop (gaat ie gelijk een stuk minder snel :clap: ), bij een Thai niet.

JIJ zult het jezelf niet aandoen. Maar de anderen op de weg.

Stereo keihard; spiegels niet in de juiste stand of kapot; niet spiegelen want dat is nooit geleerd; hebben ze wel ooit geleerd te rijden ?; alcohol, drugs en slaap; kind niet in zitje en dat zit te fruttelen naast de bestuurder/bestuurster; telefoon of speel-tokkel-i-ding aan een oor; technische betrouwbaarheid van het voertuig zozo, de wegen vaak slecht; enfin, en jij komt daar aan met een loeisnelheid.

Nee, ik stap toch maar niet achterop. Ik stap wel op mijn 108 cc Honda.....

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#197 Bericht door genesis » dinsdag 18 februari 2014, 16:29

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#198 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 16:57

"...Net zoals een relatie van een westerling met een Thaise van een ander (lees lager) intellectueel & economisch niveau, om over de cultuur en traditiverschillen nog maar niet te spreken..... :roll: :mrgreen: .."

Dat vind je onacceptabel ?

Gedram. Sorry hoor. :crazy:

Een relatie met een MENS van lager intellectueel of economisch niveau....wat is dat voor geleuter ?

Dan weet je niks van de relaties die hier jarenlang in stand blijven.

Dan ga je af op de l@lverhalen van de mensen die hier teleur worden gesteld, die met een rotsmoes terug gaan naar NL, die beweren 'er ligt een vrouw in mijn bed en ik weet niet hoe' alsof het een pokergame is, dan loop je mee met de massa die Thailand een s@ksland vindt en de praat daaraan aanpast.

Gemeenplaatsen bij elkaar zoeken is wel erg simpel. De realiteit in dit land is totaal anders. Alleen springen de mislukkelingen in het oog, die schreeuwen het van de daken, en DAT wordt dan ineens standaard.

Ik woon iets te lang hier en ken dit land te lang om in gemeenplaatsen te trappen. Weet van de uitspattingen, weet van farang die alleen maar hun piemel achterna lopen, maar ken meer relaties die stand houden ondanks de vele verschillen.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#199 Bericht door genesis » dinsdag 18 februari 2014, 17:17

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 04:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#200 Bericht door Jeanette » dinsdag 18 februari 2014, 18:21

prajak schreef:Totdat er iemand met 200 km/h bij je in de achterbak knalt, Jeanette. Dan praat je wel anders met een schitterende en charmante whiplash en kun je met een nekkraag om de schitterende en charmante crematie van jouw kinderen bijwonen.
Hier vind ik jou bloemrijke manier van uitdrukken toch ietsje minder grappig.

Er overkomt je van alles in een lang leven - positief en negatief - en het stil blijven staan in woede bij de oorzaak of de daders of de gedachte "was ik maar 5 minuten eerder of later van huis gegaan" brengt je geen snars verder.

Rob gaat altijd uit van idioten in het verkeer, ook in Nederland en ik heb geen rijbewijs.
In Thailand heeft hij er voor gekozen niet achter het stuur te gaan en wel in die kleine busjes of in laadbakken kleine eindjes te mee te rijden.

Waarschijnlijk heb je nu - als wielganger - ook door dat leven altijd 100 % is of 0 %. ( net als zwanger zijn. ;) )
Veel mensen vinden dat gehandicapten maar voor de helft - of nog minder - leven.
Het kost veel meer energie om iets te ondernemen, dat dan weer wel.
En ook de vrijheid van de mensen in je omgeving staat onder druk.

Tja ....
Voor nu, welterusten iedereen en morgen gezond weer op.

RuudThai
Expat
Expat

#201 Bericht door RuudThai » vrijdag 28 februari 2014, 11:13

Opgepikt van een Sakon Nakhon blog, een staaltje van wegterrorisme:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 58xZWPhySI[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 58xZWPhySI

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#202 Bericht door prajak » vrijdag 28 februari 2014, 15:17

De idioot in de pickup gaat ook niet vrijuit met zijn getreiter op de rechterbaan. Maar wat de chauffeur van de combinatie er van bakt is schandalig.

RuudThai
Expat
Expat

#203 Bericht door RuudThai » vrijdag 28 februari 2014, 16:26

Dat er op de rechterbaan, de fast lane, zich regelmatig lui bevinden die daar echt niet thuishoren omdat ze bijv. 60 rijden, is een bekend feit in Thailand. Bij velen helpt knipperen met je licht niet, ze blijven ijzereheinig op die baan. En omdat er op de volgende rijbaan ook vaak een auto rijdt kun je er dus niet langs. Het bekende egoïsme van de Thai.
Maar om dat zó af te straffen als die vrachtwagenchauffeur doet gaat wel wat te ver.... :( :evil:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#204 Bericht door prajak » vrijdag 28 februari 2014, 16:39

Minder schandalig gedrag gebeurt in NL ook alleen daar hangen zoveel camera's tegenwoordig dat je wordt gepakt en dan zijn de boetes niet mis.

Hier kent men dat niet. Als ik de chauffeur van mijn taxi vertel dat 'aan het oor'bellen in de auto in NL 10 k baht kost (misschien wel meer, geen idee...) dan schudt men meewarig het hoofd over zoveel onbenul. Bellen moet toch kunnen ?

Je moet eens weten hoeveel er hier onderdoorgaan tijdens het bellen. VIER scholieres op een Waveje, daar horen hun tassen ook bij, NUL helmen want anders gaat het haar in de war (gossiemijne !), allemaal een rinkelding aan de oren ook de chauffeuse dus en die zou het liefst tegelijk ook haar haar doen.....

Ze vragen er om.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#205 Bericht door Hua Thale » vrijdag 28 februari 2014, 17:27

Bonus punten voor die meneer met die vrachtwagen.
Ettertjes moet je gewoon afstraffen :clap:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#206 Bericht door genesis » zaterdag 01 maart 2014, 07:30

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 04:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#207 Bericht door Hua Thale » zaterdag 01 maart 2014, 10:13

Ja zo daarrrrrrrrr Genesis.
Het rechts rijden en daar ook stug blijven rijden is bij de Thailandbewoner wel bekend.
Heb ik mij het links inhalen maar aangeleerd indien rechts niet mogelijk is net als de vele andere weggebruikers zie het begin van het de film.
Tot zover niks aan de hand je eigen aanpassen aan de cultuur hebben mensen hier op dit forum het wel eens over.
Ware het niet dat ik zelf ook eens anderhalf uur achter iemand gereden heb die het zelfde kunstje flikte.
Niet opzij gaan en als ik over links wilde gaan ging de persoon dat ook kortom spelletje egoïsme van de bovenste plank en daarnaast niet alleen een gevaar voor zichzelf maar ook voor andere weggebruikers.
Uiteindelijk nam de persoon een afslag en kon ik volgens Thaise 'normale' regels mijn weg vervolgen.
Uiteraard is die vrachtwagen chauffeur ook niet correct maar kan het goed begrijpen dat mensen die voor hun werk op de weg zitten door het lint gaan met zoiets als dit ego ettertje voor je.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#208 Bericht door prajak » zaterdag 01 maart 2014, 10:36

Je kunt natuurlijk ook paar minuutjes rusten bij een pompstation en een ijsje eten of een paffie of een plasje doen en dan is de galbak mijlenver verwijderd en gaat ie maar een ander pesten. Confrontatie zoeken met iemand die mogelijk stijf staat van de snoepjes en mogelijk een blaffer in de auto heeft is het slechtste wat je kunt doen. Ik laat zo'n gek maar aanrommelen en ben even weg. Liever blo Jan dan do Jan.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#209 Bericht door Duncan » zaterdag 01 maart 2014, 10:53

Een wonder dat die vrachtwagenchauffeur zelf niet omslaat bij dat blokkeren van die gast. :shock:

Verder wat Prajak zegt natuurlijk, al geldt dat niet voor beroepschauffeurs in Thailand, die nemen daar niet altijd de tijd voor.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#210 Bericht door Hua Thale » zaterdag 01 maart 2014, 10:59

:thumbsup:
Ben ook niet met anderhalf uur aan het proberen inhalen bezig geweest Prajak.
Als de man/ vrouw na een flink tijdje rechts rijden niet wijkt links inhalen blokkeert en na een tijdje dat zelfde kunstje weer doet begrijp je het punt wel.
Dat je gelijk halen van kwaad tot erger kan leiden is ook duidelijk dus beter niet doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”