Als je niet het land verlaat kun je tot vervaldatum je non "O" verlenging behouden.
Dus dan geen negen maar tien jaar.
Nieuw paspoort aanvragen dag na je verlenging.
Paspoort word "korter" geldig
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Paspoort word "korter" geldig
pluk de dag (carpediem)
-
- Expat
Bij het verlengen van je visum, moet je paspoort nog minimaal een jaar geldig zijn. Dus als je op 1 maart je verlenging haalt en je paspoort is maar tot 28 februari geldig, moet je een nieuw paspoort aanvragen. Dus je kunt geluk op pech hebben. Voor de meeste van ons is het paspoort maar 9 jaar en een aantal maanden geldig. maanden geldig.
Mijn huidige paspoort is geldig t/m/ maart 2018, maar ik moet in maart 2017 een nieuw paspoort aanvragen, omdat bij verlenging van mijn visum, drie maanden later, mijn paspoort geen vol jaar meer geldig is. Ook al verlaat ik het land niet.
Mijn huidige paspoort is geldig t/m/ maart 2018, maar ik moet in maart 2017 een nieuw paspoort aanvragen, omdat bij verlenging van mijn visum, drie maanden later, mijn paspoort geen vol jaar meer geldig is. Ook al verlaat ik het land niet.
-
- Volwaardig lid
Printen44, zo werkt het in Nongkhai ook. Maar Carpediem bedoelt dat de Immigration bij hem soepeler is en dat komt ook voor, dat hebben we al vaker gehoord. Anderhalf jaar geldigheid nog, ook dat is al eens beschreven. Dat is de ware charme van dit land ! Men peutert maar aan.
-
- Expat
In Chiang Mai kreeg ik dat de vorige keer te horen. Ik vroeg erna, omdat ik via "visa.com" dat had gelezen. Als het goed is staat het ook op de site van Chiang Mai Immigration. Die heeft een eigen internetsite.
- joeisan
- Veel ervaring
Tijdens mijn 90 dagen bezoek aan Immigration Udonthani heb ik de officer over de regels van het huis gevraagd (we weten dat Immigration A is niet Immigration B en ieder kantoor kan zijn eigen regels hebben, hoewel één land
).
Mij werd het volgende medegedeeld:
1. Bij aanvraag verlenging moet het paspoort minimaal één jaar geldig zijn.
2. Verlenging voor minder dan een jaar wordt niet verstrekt.
3. Verlengings stempel voor 5 maanden in oude paspoort en 7 maanden in een nieuw paspoort is niet mogelijk.
Dus voor mij (paspoort tot Sept, verlenging in Mei) in April een nieuw paspoort, het oude heeft dan 4 jaar en 7 maanden dienst gedaan.
Maar goed, dan is het weer 9 jaar rustig op dat front.

Mij werd het volgende medegedeeld:
1. Bij aanvraag verlenging moet het paspoort minimaal één jaar geldig zijn.
2. Verlenging voor minder dan een jaar wordt niet verstrekt.
3. Verlengings stempel voor 5 maanden in oude paspoort en 7 maanden in een nieuw paspoort is niet mogelijk.
Dus voor mij (paspoort tot Sept, verlenging in Mei) in April een nieuw paspoort, het oude heeft dan 4 jaar en 7 maanden dienst gedaan.
Maar goed, dan is het weer 9 jaar rustig op dat front.
Een goed lid verslapt niet