Paspoort word "korter" geldig

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Paspoort word "korter" geldig

#61 Bericht door dutch » zaterdag 11 januari 2014, 13:52

mai mi tang schreef:
dutch schreef:En Ruud gooit ons dood met officiële berichten en links.Vandaar.
Ja, hij gooit je dood met links en óók wel eens met linkjes. Linkjes vind ik dan weer niet erg ;)
Nou klinkt dat "gooit ons dood",wel wat onvriendelijker als bedoeld.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat

#62 Bericht door printen44 » zaterdag 11 januari 2014, 15:11

joeisan schreef:Elk forum, maakt niet uit waar en waarover, heeft "oude" leden en nieuwe leden, logisch.

Ook wanneer langer meelopende leden een persoon kennen, inclusief zijn manier van doen en/of zijn betrouwbaarheid, zijn er steeds nieuwere leden die de persoon niet kennen en al helemaal niet of hij betrouwbare info geeft of niet. Dat zou zo'n oude rot toch moeten weten.

Dus het is altijd een goede gewoonte om bronnen te vermelden, en al helemaal wanneer het om belangrijke zaken gaat. Een bron als De Telegraaf of Het Purmerendse Sufferdje zijn voor mij niet betrouwbaar, zelfs NOS is niet betrouwbaar, afhankelijk waar zij dan weer het verhaal vandaan hebben.

Zoals vermeld zijn er al langere tijd geruchten omtrent het paspoort, sommige waar, sommige niet waar, en een belangrijke funktie van een forum voor expats is goed en betrouwbare informatie!

Nou, dan is het een mooie gelegenheid om je te abonneren op Het Staatsblad en de Staatcourant. Dan ben je meteen op de hoogte van de officiele zaken in Nederland. Een betere bron is er niet.

Om helemaal op de hoogte te blijven zou je eigenlijk voor de parlementaire informatie moeten abonneren. Handelingen, Ontwerp van Wetten, Handelingen van de Commissievergaderingen, moties, vragen en de antwoorden van de bewindslieden, ratificeren van verdragen, Tractatenbladen etc. etc. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Je kunt ons dan altijd de officiele informatie verschaffen.

Dat je ongeveer 360 pagina's leesvoer per dag via internet binnenkrijgt, ach, tijd genoeg om te lezen, nietwaar.

Hier is de link waar je alles, maar dan ook alles kan lezen:

http://www.overheid.nl/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 15:44

Ik ben geabonneerd op 'regeringsnieuws' en dat komt een keer per dag in mijn mailbox. Groot nieuws staat daar niet in....

Het grote nieuws haal ik uit mijn abonnement op de NL krant met de V en de Thaise krant met de B..... En zo blijf ik op de hoogte en wil ik meer weten dan ga ik naar de zoeksite met de G......

Belastingnieuws krijg ik van mijn voormalige werkgever.

Zo simpel is het.

RuudThai
Expat
Expat

#64 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 januari 2014, 17:02

Nou nou, kom ik laat op de avond, pc al afgesloten, een belangrijk bericht tegen, denk ik, zal het toch even via mijn gsm (géén smartphone) op het forum plaatsen wat een hoop gepiel is, kan niet de link kopiëren en denk er niet aan om te vermelden waar ik dat bericht gevonden heb, komt er een één of andere nurkse dilettant mij parmantig de les lezen - en durft mij zelfs onbetrouwbaar te noemen! :evil: - over notabene bronvermelding, iets wat ik altijd doe!

In plaats van te gaan miezemausen had hij het ook gewoon even kunnen controleren op een Nederlandse nieuwssite, dan had hij niet zo'n lullig verhaal hoeven te houden.

Bedankt hoor, ik zal nog eens even haastig een berichtje plaatsen :happyno: !

joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring

#65 Bericht door joeisan » zondag 12 januari 2014, 01:56

RuudThai schreef:Nou nou, kom ik laat op de avond, pc al afgesloten, een belangrijk bericht tegen, denk ik, zal het toch even via mijn gsm (géén smartphone) op het forum plaatsen wat een hoop gepiel is, kan niet de link kopiëren en denk er niet aan om te vermelden waar ik dat bericht gevonden heb, komt er een één of andere nurkse dilettant mij parmantig de les lezen - en durft mij zelfs onbetrouwbaar te noemen! :evil: - over notabene bronvermelding, iets wat ik altijd doe!

In plaats van te gaan miezemausen had hij het ook gewoon even kunnen controleren op een Nederlandse nieuwssite, dan had hij niet zo'n lullig verhaal hoeven te houden.

Gekrenkte trots? Op de iets te lange tenen getrapt?
Mochten de kreten "nurkse dilettant", "parmantig" en "lullig" op mijn reactie slaan, denk hieraan:
Ik heb gereageerd op je post met de gewone vraag: "Uit betrouwbare bron?" Niets nurks, dilettanterig of lulligs, gewoon een vraag omdat vaak berichten worden/zijn verdraaid en/of niet helemaal waar. Als je post, moet je rekening houden met feedback, vragen zogezegd.
Je eerste "lollige" antwoord was: "Van de minister zelf". Heel "parmantig, lullig" en nietszeggend, anders dan dat je niet serieus wenste te zijn in je post. Mijn reactie: "Dus onbetrouwbaar" (je bericht).

Dat je daarop arrogant reageert met "Als IK dat zeg is het betrouwbaar" toont een eigendunk, die op mij geen indruk maakt, want ik ken je niet, noch je voorgeschiedenis. Uiteindelijk heeft iemand de link geplaatst en ik heb hem daarvoor bedankt.

Ik begrijp uit jouw en een enkele andere reaktie dat dit forum niet betrouwbaar is, tenzij bronvermelding plaatsvindt, daar ga ik dan maar vanuit en zulke berichten als door jou geplaatst zal ik voortaan ignoreren en bestempelen als BS.

Ik ben geabonneerd op mededelingen vanuit de overheid, krijg emails met de door mij gekozen onderwerpen, heb dan ook gelezen dat de wetswijziging omtrent paspoort door de Eerste Kamer is aangenomen, dat het nu ondertekend moet worden door de minister, geplaatst moet worden in de Staatscourant en dat het dan in werking kan treden. De vraag, ook hier op het forum, was natuurlijk wanneer het officieel in werking treedt, niemand kon daar iets van zeggen natuurlijk.
Nu schijnt het duidelijk te zijn.
Een goed lid verslapt niet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door prajak » zondag 12 januari 2014, 03:40

Als alles zonder bronvermelding BS is haal dan de helft van de berichten maar weg.

Er is ook nog zoiets als 'gelezen in de krant' en 'gezien op TV' waarvan je niet direct of nimmer een bron kunt plaatsen. Dan moet je gewoon even wachten, de bron komt dan uit andere hoek.

Overigens, over BS gesproken, bij de rijdende rechter was een kandidaat voor het woord van het jaar.

Assholelijer...... Doet het vast aardig bij klerelijer, teringlijer, kankerlijer, pleureslijer.... Stem des volks... :giggle2:

joeisan
Veel ervaring
Veel ervaring

#67 Bericht door joeisan » zondag 12 januari 2014, 03:50

prajak schreef:Als alles zonder bronvermelding BS is haal dan de helft van de berichten maar weg.

Er is ook nog zoiets als 'gelezen in de krant' en 'gezien op TV' waarvan je niet direct of nimmer een bron kunt plaatsen. Dan moet je gewoon even wachten, de bron komt dan uit andere hoek.

Overigens, over BS gesproken, bij de rijdende rechter was een kandidaat voor het woord van het jaar.

Assholelijer...... Doet het vast aardig bij klerelijer, teringlijer, kankerlijer, pleureslijer.... Stem des volks... :giggle2:

Helemaal mee eens Prajak. Er zijn berichten die behoren tot de categorie geruchten, sommige gezien op tv of in de krant zijn nog steeds geruchten, en dat wordt ook zo aangenomen.
Een kreet als bijv.: "volgende maand AOW 10% omlaag" kan gewoon niet zonder bronvermelding, het is te belangrijk om als een losse kreet door het leven te gaan. Dat bedoelde ik.
Een goed lid verslapt niet

printen44
Expat
Expat

#68 Bericht door printen44 » zondag 12 januari 2014, 04:17

Quote "Ik ben geabonneerd op mededelingen vanuit de overheid, krijg emails met de door mij gekozen onderwerpen, heb dan ook gelezen dat de wetswijziging omtrent paspoort door de Eerste Kamer is aangenomen, dat het nu ondertekend moet worden door de minister, geplaatst moet worden in de Staatscourant en dat het dan in werking kan treden. De vraag, ook hier op het forum, was natuurlijk wanneer het officieel in werking treedt, niemand kon daar iets van zeggen natuurlijk.
Nu schijnt het duidelijk te zijn." Quote

Joeisan, je bent niet helemaal op de hoogte van de gang van zaken i.v.m. wetten of wetswijzigingen die gepubliceerd worden. Een wet of wetswijzing is geldig een dag nadat het in het Staatsblad is verschenen of de datum van in werking word in de wet bekend gemaakt. En niet in de Staatscourant. De Staatscourant is een "gewone" krant met berichtgeving van de Overheid. Het Staatsblad is de officiele bekendmaking van wetten etc.

Een wet moet door en de minister of staatssecretaris en de Koning worden ondertekend. Niet alleen door de minister.

Ik schreef dat al eerder van het in werking treden van een wet via het Staatsblad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsblad ... ederlanden

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#69 Bericht door prajak » zondag 12 januari 2014, 05:02

Een beetje geduld is niet slecht. De betrouwbare bron komt vaak pas later. Dat hoeft het bericht nog niet onbetrouwbaar te maken....hoogstens zet ik daar een vraagteken bij en vraag dan naar de bron.

Dat wilde ik zeggen.

Printen44 heeft gelijk. En dan nog kan uitvoering van een wet langer duren dan de plaatsing in het Staatsblad. Er is altijd (ambtelijke) tijd nodig voor uitvoering van een nieuwe wet of regeling.

Voor mij staat vast dat ik in 2016 een nieuw paspoort nodig heb en dat ik dat dan voor 10 jaar krijg als reisdocument en voor 9 jaar als verlengingsdocument als de regels in Nongkhai niet veranderen.

RuudThai
Expat
Expat

#70 Bericht door RuudThai » zondag 12 januari 2014, 10:25

joeisan schreef:
RuudThai schreef:Nou nou, kom ik laat op de avond, pc al afgesloten, een belangrijk bericht tegen, denk ik, zal het toch even via mijn gsm (géén smartphone) op het forum plaatsen wat een hoop gepiel is, kan niet de link kopiëren en denk er niet aan om te vermelden waar ik dat bericht gevonden heb, komt er een één of andere nurkse dilettant mij parmantig de les lezen - en durft mij zelfs onbetrouwbaar te noemen! :evil: - over notabene bronvermelding, iets wat ik altijd doe!

Mochten de kreten "nurkse dilettant", "parmantig" en "lullig" op mijn reactie slaan, denk hieraan:
Ik heb gereageerd op je post met de gewone vraag: "Uit betrouwbare bron?" Niets nurks, dilettanterig of lulligs, gewoon een vraag ............enz.
Ik zal er verder maar niet op ingaan, maar als je in plaats van die "gewone" vraag te stellen eens heel "gewoon" de slimheid had gehad om even zelf te checken op een Nederlandse nieuwssite, dan had deze hele zeurdiscussie niet hoeven plaatsvinden. Had vast minder tijd gekost...... :mrgreen:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#71 Bericht door Gardensafari » zondag 12 januari 2014, 15:54

RuudThai schreef:
joeisan schreef:

Ik heb gereageerd op je post met de gewone vraag: "Uit betrouwbare bron?" Niets nurks, dilettanterig of lulligs, gewoon een vraag ............enz.
Ik zal er verder maar niet op ingaan, maar als je in plaats van die "gewone" vraag te stellen eens heel "gewoon" de slimheid had gehad om even zelf te checken op een Nederlandse nieuwssite, dan had deze hele zeurdiscussie niet hoeven plaatsvinden. Had vast minder tijd gekost...... :mrgreen:
Helaas, helaas: ik moet het helemaal eens zijn met RuudThai.
Dit is niet mijn dag :o
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#72 Bericht door Duncan » zondag 12 januari 2014, 16:30

Vind ik een mooi gebaar van onze overheid. Scheelt een hoop geld, tijd en geregel. :thumbsup: .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Paspoort word "langer" geldig

#73 Bericht door Hua Thale » zaterdag 18 januari 2014, 08:21

De Nederlanse Ambassade

Wat zijn de nieuwe tarieven?
Deze tarieven zijn vastgesteld op een kostendekkend niveau. De prijs van een paspoort dat in het buitenland wordt aangevraagd bedraagt € 131,11 voor een volwassene. Nederlanders die in het buitenland wonen kunnen ook bij een aantal gemeenten in Nederland een reisdocument aanvragen. De tarieven liggen daar lager dan bij de Nederlandse vertegenwoordigingen in het buitenland. Bij deze gemeenten kost een paspoort voor een volwassene niet ingezetene € 101,75.

http://thailand.nlambassade.org/nieuws/ ... eldig.html

Wat zei je Duncan :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

RuudThai
Expat
Expat

#74 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 februari 2014, 05:21

Op de website van de Nederlandse ambassade in Bangkok staat de volgende mededeling:

Paspoortloket van 24 februari 2014 tot en met 10 maart 2014 gesloten

Nieuwsbericht | 12 februari 2014

Op zondag 9 maart 2014 wordt de geldigheidsduur van het Nederlands paspoort voor personen die 18 jaar en ouder zijn verlengd van vijf naar tien jaar. Daarom wordt een nieuw model van het reisdocument ingevoerd. Deze invoering maakt het noodzakelijk dat de producent de paspoort-systemen en personalisatiemachines aanpast om het nieuwe model te kunnen vervaardigen.

Naar aanleiding van deze invoering kunnen er tussen maandag 24 februari tot en met maandag 10 maart 2014 geen paspoort aanvragen in behandeling worden genomen. Dit betekent dat het paspoortloket van 24 februari tot en met 10 maart 2014 gesloten zal zijn.

Het aanvragen van nooddocumenten gedurende de sluitingsperiode van het paspoortloket blijft mogelijk.

Gedurende dezelfde periode zal het eveneens mogelijk zijn overige consulaire aanvragen in te dienen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 06:43

Dat is 14 dagen. Dat zal het niet kosten per vestiging. Maar ik denk dat er een reizend college techneuten aan komt die dit deel van de wereld gaat 'doen' en moeilijk vertragingen kan uitsluiten. Nu heeft de ambassade een voor- en een achterdeur gelukkig voor als een geel gekleurde horde de zaak zou blokkeren....

Goeie zaak, er komt schot in. Dan kunnen wij 9 jaar met een paspoort doen in plaats van 4.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”