Wij willen dit jaar een rondreis maken door Thailand. Mijn vriend staat in het onderwijs, dus wij kunnen enkel in de zomermaanden gaan of in de kerstvakantie.
Plaatsen die we willen bezoeken: Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui, ...
Ik heb al verschillende meningen gehoord hier over het weer waardoor ik wat schrik heb gekregen om in juli te vertrekken (cfr. weerbericht 2013).
Ook heb ik al gelezen dat december ook niet de meest geschikte maand is om Koh Samui te bezoeken.
Vorig jaar hebben wij een weekje Khao Lak gedaan (last minute, veel te kort en onmiddellijk verliefd geworden op het land, de bevolking en het lekkere eten.
Graag jullie advies.
Juli/Augustus of December
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Farang Baa
- Volwaardig lid
Re: Juli/Augustus of December
Ik zou dan voor de zomermaanden gaan. Twee weken in de kerstvakantie zijn te kort voor een vakantie in Thailand.
Hoewel het in juli en augustus op de meeste plaatsen flink kan regenen, betekent dat niet dat het alléén maar regent. Het grootste deel van de dag zal het droog zijn.
Een voordeel van reizen in de zomer is dat het in Thailand het laagseizoen is. Dat betekent in de praktijk vaak lagere prijzen voor hotelkamers.
Hoewel het in juli en augustus op de meeste plaatsen flink kan regenen, betekent dat niet dat het alléén maar regent. Het grootste deel van de dag zal het droog zijn.
Een voordeel van reizen in de zomer is dat het in Thailand het laagseizoen is. Dat betekent in de praktijk vaak lagere prijzen voor hotelkamers.