Ook Aeon rekent 150 Baht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ook Aeon rekent 150 Baht

#31 Bericht door Loe » donderdag 13 februari 2014, 07:17

Henk,
Daar zijn we het als oude bankmedewerkers het dan weer eens over eens :D
Maar ik blijf erbij dat in de tegenwoordige tijd ook banken een sociale functie hebben te vervullen en daarom ALLEEN kijken naar nog meer winst niet goed is voor de samenleving.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Henk Korat » donderdag 13 februari 2014, 09:41

Loe schreef:Henk,
Daar zijn we het als oude bankmedewerkers het dan weer eens over eens :D
Maar ik blijf erbij dat in de tegenwoordige tijd ook banken een sociale functie hebben te vervullen en daarom ALLEEN kijken naar nog meer winst niet goed is voor de samenleving.
Dank je Loe, daarom schreef ik ook, dat winst maken 1 van de doelstellingen is. Al sinds de jaren 70 hebben gelukkig vele banken de sociale functie voor medewerkers daaraan toegevoegd. De doelstellingen zijn steeds uitgebreider geworden en tegenwoordig hoor je veel over de bank doelstelling sustainability (duurzaamheid).
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Henk Korat » donderdag 13 februari 2014, 09:42

stevenl schreef:
Henk Korat schreef:Nee Steven, je had het over banklimieten en niet over toeslagen. Je kunt de banklimieten in Thailand en Nederland vaststellen zoals je wilt. Die 20 biljetten van jou gelden zeker alleen in Phuket.
Nee Henk, het gaat hier over maximaal op te nemen bedragen per transactie. In heel Thailand is bij de meeste ATM's een limiet van toepassing van maximaal 20 biljetten.

Jij begon over banklimieten, niet ik, en die banklimieten zijn niet van belang aangezien de opnamekosten worden berekend per transactie.
Je wilt weer gelijk krijgen he Steven. Nou nu niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#34 Bericht door stevenl » donderdag 13 februari 2014, 10:03

Henk Korat schreef:
stevenl schreef:
Henk Korat schreef:Nee Steven, je had het over banklimieten en niet over toeslagen. Je kunt de banklimieten in Thailand en Nederland vaststellen zoals je wilt. Die 20 biljetten van jou gelden zeker alleen in Phuket.
Nee Henk, het gaat hier over maximaal op te nemen bedragen per transactie. In heel Thailand is bij de meeste ATM's een limiet van toepassing van maximaal 20 biljetten.

Jij begon over banklimieten, niet ik, en die banklimieten zijn niet van belang aangezien de opnamekosten worden berekend per transactie.
Je wilt weer gelijk krijgen he Steven. Nou nu niet.
Whatever Henk.
Lees nou eens terug wat je schreef en wat ik schreef.

Jij schreef als reactie op Duncan dat door de limiet te verhogen de bank kosten bij opnames minder zouden worden. Ik schreef dat dat niet klopt aangezien deze bankkosten worden veroorzaakt door de opname bij de geldautomaat, waar meestal maximaal 20 biljetten kunnen worden opgenomen per transactie. Een verhoging van de limiet heeft daar geen effect op.

Ik gaf zelfs aan dat het niet gaat om banklimieten, waarop jij schreef, letterlijk: 'Nee Steven, je had het over banklimieten en niet over toeslagen.' Nee Henk, dit gaat alleen om de toeslag die de Thaise bank in rekening brengt voor een geldopname met buitenlandse pas of met Thaise pas buiten het disctrict.

Ik waardeer je kennis hier meestal Henk, maar dit keer [|(

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Duncan » donderdag 13 februari 2014, 10:07

stevenl schreef: Bij de meeste automaten is de limiet 20 biljetten per transactie, en de kosten worden per transactiew in rekening gebracht.
Dit was inderdaad mijn punt. Kijk, ik - en waarschijnlijk wij allemaal hier - hebben de mazzel dat wij een Thaise vrouw ( of partner ) hebben, dus wij zijn niet gebonden aan die 20K per keer ( of 19K, als de koers tegenzit ) + transactiekosten aan beide kanten ( NL en THld ), maar Jan de Toerist die met zijn wereldpasje voor 2 maanden Thailand bezoekt betaalt zich gedurende zijn verblijf zo ongeveer grijs aan kosten vanwege die pinlimiet.

RuudThai
Expat
Expat

#36 Bericht door RuudThai » donderdag 13 februari 2014, 12:47

Vroeger, toen de Thaise banken nog geen buitenlanderboete berekenden, kon ik bij mijn Bangkok Bank 25.000 baht pinnen. Maar als er geen duizendjes meer in het apparaat zaten, kreeg je 25 biljetten van 500 baht. En geen 50, want dan kon het apparaat vastlopen. Ik heb zelfs wel eens 25 biljetten van 100 gehad.
Dus het maximale aantal biljetten wat een ATM per keer kan uitspuwen is schijnbaar 25.

Maar bij de AEON zie ik het laatste halfjaar op het scherm verschijnen dat er maximaal 20.000 baht per keer kan worden gepind. Dus die houden een nog veiliger marge aan. Klopt ook wel want een enkele keer krijg je het stapeltje biljetten er scheef of verfrommeld uit. Ik tel ze dan extra goed na... :shock: .

Maar nog steeds zit ik met de vraag: waarom hoeft iemand met een Thaise bankpas slechts 0-25 baht te betalen bij het pinnen en iemand met een buitenlandse pas 150-180 baht? Wat is het kostenverschil?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Loe » donderdag 13 februari 2014, 14:34

Ruud,

Sinds wanneer probeer je thaise logica te begrijpen, verloren moeite denk ik.

RuudThai
Expat
Expat

#38 Bericht door RuudThai » donderdag 13 februari 2014, 14:37

:thumbsup: :giggle: :giggle2: :giggle3: :clap:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door Hua Thale » donderdag 13 februari 2014, 15:07

Maar nog steeds zit ik met de vraag: waarom hoeft iemand met een Thaise bankpas slechts 0-25 baht te betalen bij het pinnen en iemand met een buitenlandse pas 150-180 baht? Wat is het kostenverschil?
Nergens vermoed ik zo Ruud maar je moet het halen waar het zit.
Dat weet je toch al een hele lange tijd. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

RuudThai
Expat
Expat

#40 Bericht door RuudThai » donderdag 13 februari 2014, 15:49

Hua Thale schreef:
Nergens vermoed ik zo Ruud maar je moet het halen waar het zit.
Dat weet je toch al een hele lange tijd. :Whistle:
Deden ze dat in Nederland maar, dan was alles vast en zeker modaal qua inkomen en waren de voedselbanken niet meer nodig en ook niet al die bezuinigingen en hervormingen die juist de minima treffen... [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Hua Thale » donderdag 13 februari 2014, 16:26

Geheel off topic denk ik maar je weet toch ook dat men hier in Thailand regelmatig van mening is dat de farang best wel meer mag betalen.
Of dat nu de toegang tot een of ander park is of dierentuin of het verschil in betaling voor je bankpas maakt op dit moment even niet zo veel uit.

Trouwens hoe krijg je het toch weer voor elkaar om bij de voedselbanken terecht te komen met dit onderwerp.
Hebben ze jouw nou nooit eens in het kopieer hok opgesloten tijdens kantoor uren. :giggle:
Goh zat u daar meneer Ruud we miste u al een tijdje. :neus:
[Dit is een grapje]

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door prajak » donderdag 13 februari 2014, 16:47

Als Thailand eindelijk eens voedselbanken voor de armen organiseert zijn ze gelijk van die rottende rijst af. Goed idee, ik draag het op aan de heren Ruudthai en Hua Thale.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Hua Thale » donderdag 13 februari 2014, 17:11

Laat ze eerst maar eens leren om alles op te eten :giggle:
De Dames en Heren die leiding aan dit land geven zouden natuurlijk wel een goede daad doen door de 65+ is wat beter te bedelen met een soort van [beter] pensioen.
Kunnen ze dat zelf kopen je moet ook een beetje om de eigenwaarde denken alles waar je nog wat voor gedaan heb smaakt beter.
Ruud wilde zijn vrouw niet naar voren schuiven met de verkiezingen dus mijn handen zijn helaas ook min of meer gebonden daarnaast heb ik niet zo veel met politiek meer nadat ze die ietsje kale meneer en daarna die dikkerd veel te grof aanpakte.
Kan verkeren.

Trouwens Topic toen ik nog op vakantie ging vulde ik mijn portemonnee toch ook altijd met flink wat cash geld.
Ging in die jaren niet echt om de kosten van het pinnen hoewel die er wel waren maar zo kan je het natuurlijk ook 'drukken'.
Ga al jaren niet op vakantie bestaat er niet een remigratie programma voor een week of drie langere tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door prajak » donderdag 13 februari 2014, 17:32

"...Ga al jaren niet op vakantie bestaat er niet een remigratie programma voor een week of drie langere tijd...."

Ja, iedere Thaise provincie heeft het CBGLWF, het comité ter bevordering van het geestelijke en lichamelijk welzijn van farang en ze hebben een uitkerings-pot. Mij is al aangeboden, als het gips er af is, een veertiendaags verblijf geheel verzorgd en gratis in een luxe spa in Bangkok waar ik en mijn poot worden vertroeteld vanwege de ontstane ontberingen. Pilsje, wijntje, baden, bed, allemaal gratis aangeboden door de Thaise overheid. Vakkundig samengesteld dieet op basis van zeewier en andere #$%^&* smakende producten. Maar wel goed je, Hua Thale. Je zult er van opknappen. Kilo's er af; eindelijk een postuur waarmee je voor de spiegel durft te staan en de plus 5 op durft te zetten... :giggle:

De enige voorwaarde is dat je terugkeert van een gebroken poot. Nou, voor een paar honderd baht vind je in jouw dorp vast wel iemand die dat voor je kan regelen. 't Is mij ook gelukt. Toch ?

Tja, en indien niet dok je toch zelf ? :giggle2:

Maar even serieus, als het gips er af is, hopelijk 10 maart, ga ik weer leren lopen en een weekje of zo even weg op de motor. Dan heb ik dan wel verdiend. Nu moet Kai dat nog willen inzien..... :mrgreen:

Monte
komt net kijken
komt net kijken

#45 Bericht door Monte » zaterdag 01 maart 2014, 07:10

prajak schreef:"...Dat is de eerste fout die je maakt. De tweede fout is te denken dat alleen farang kosten betalen. Als een Thaise rekening houder van bijvoorbeeld de Bangkok Bank pint bij de Kasikorn, moet die Thai Bath 25 aan transactiekosten betalen...."

Een waar woord !

Als ik pin in 'mijn' Kasikorn Nongkhai dan kost dat niks. Pin ik Kasikorn Udon dan kost dat 10 baht. Pin ik A-bank in Thailand dan kost dat iets meer. Maak ik over aan iemand met een Kasikorn- of andere account dan kost dan via internet 25 baht en aan de balie kan dat oplopen tot 50. Betaal ik cash in de Siam C.B. op de rekening van iemand dan kost dat 35 baht.

V@go, als een Rus in Nongkhai loopt dan ie is een farang zelfs al komt de wodka zijn neus uit. Misschien verandert men dat in Rus als ze hem kennen ? Geen idee. Wij westerlingen worden Caucasian genoemd maar ik denk dat een Rus daar dichter in de buurt komt dan wij.... :giggle2:

1e gaan ze met ons geld speculeren en veel winsten maken
2e En wat denk je van de winsten van de heren managers en banken..schandalig dat men 150 bath rekent
3e bkk bank rekent geen 25 bath bij een pin transactie

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”