Daar zijn we het als oude bankmedewerkers het dan weer eens over eens

Maar ik blijf erbij dat in de tegenwoordige tijd ook banken een sociale functie hebben te vervullen en daarom ALLEEN kijken naar nog meer winst niet goed is voor de samenleving.
Moderator: Loempia
Dank je Loe, daarom schreef ik ook, dat winst maken 1 van de doelstellingen is. Al sinds de jaren 70 hebben gelukkig vele banken de sociale functie voor medewerkers daaraan toegevoegd. De doelstellingen zijn steeds uitgebreider geworden en tegenwoordig hoor je veel over de bank doelstelling sustainability (duurzaamheid).Loe schreef:Henk,
Daar zijn we het als oude bankmedewerkers het dan weer eens over eens![]()
Maar ik blijf erbij dat in de tegenwoordige tijd ook banken een sociale functie hebben te vervullen en daarom ALLEEN kijken naar nog meer winst niet goed is voor de samenleving.
Je wilt weer gelijk krijgen he Steven. Nou nu niet.stevenl schreef:Nee Henk, het gaat hier over maximaal op te nemen bedragen per transactie. In heel Thailand is bij de meeste ATM's een limiet van toepassing van maximaal 20 biljetten.Henk Korat schreef:Nee Steven, je had het over banklimieten en niet over toeslagen. Je kunt de banklimieten in Thailand en Nederland vaststellen zoals je wilt. Die 20 biljetten van jou gelden zeker alleen in Phuket.
Jij begon over banklimieten, niet ik, en die banklimieten zijn niet van belang aangezien de opnamekosten worden berekend per transactie.
Whatever Henk.Henk Korat schreef:Je wilt weer gelijk krijgen he Steven. Nou nu niet.stevenl schreef:Nee Henk, het gaat hier over maximaal op te nemen bedragen per transactie. In heel Thailand is bij de meeste ATM's een limiet van toepassing van maximaal 20 biljetten.Henk Korat schreef:Nee Steven, je had het over banklimieten en niet over toeslagen. Je kunt de banklimieten in Thailand en Nederland vaststellen zoals je wilt. Die 20 biljetten van jou gelden zeker alleen in Phuket.
Jij begon over banklimieten, niet ik, en die banklimieten zijn niet van belang aangezien de opnamekosten worden berekend per transactie.
Dit was inderdaad mijn punt. Kijk, ik - en waarschijnlijk wij allemaal hier - hebben de mazzel dat wij een Thaise vrouw ( of partner ) hebben, dus wij zijn niet gebonden aan die 20K per keer ( of 19K, als de koers tegenzit ) + transactiekosten aan beide kanten ( NL en THld ), maar Jan de Toerist die met zijn wereldpasje voor 2 maanden Thailand bezoekt betaalt zich gedurende zijn verblijf zo ongeveer grijs aan kosten vanwege die pinlimiet.stevenl schreef: Bij de meeste automaten is de limiet 20 biljetten per transactie, en de kosten worden per transactiew in rekening gebracht.
Nergens vermoed ik zo Ruud maar je moet het halen waar het zit.Maar nog steeds zit ik met de vraag: waarom hoeft iemand met een Thaise bankpas slechts 0-25 baht te betalen bij het pinnen en iemand met een buitenlandse pas 150-180 baht? Wat is het kostenverschil?
Deden ze dat in Nederland maar, dan was alles vast en zeker modaal qua inkomen en waren de voedselbanken niet meer nodig en ook niet al die bezuinigingen en hervormingen die juist de minima treffen...Hua Thale schreef:Nergens vermoed ik zo Ruud maar je moet het halen waar het zit.Maar nog steeds zit ik met de vraag: waarom hoeft iemand met een Thaise bankpas slechts 0-25 baht te betalen bij het pinnen en iemand met een buitenlandse pas 150-180 baht? Wat is het kostenverschil?
Dat weet je toch al een hele lange tijd.
prajak schreef:"...Dat is de eerste fout die je maakt. De tweede fout is te denken dat alleen farang kosten betalen. Als een Thaise rekening houder van bijvoorbeeld de Bangkok Bank pint bij de Kasikorn, moet die Thai Bath 25 aan transactiekosten betalen...."
Een waar woord !
Als ik pin in 'mijn' Kasikorn Nongkhai dan kost dat niks. Pin ik Kasikorn Udon dan kost dat 10 baht. Pin ik A-bank in Thailand dan kost dat iets meer. Maak ik over aan iemand met een Kasikorn- of andere account dan kost dan via internet 25 baht en aan de balie kan dat oplopen tot 50. Betaal ik cash in de Siam C.B. op de rekening van iemand dan kost dat 35 baht.
V@go, als een Rus in Nongkhai loopt dan ie is een farang zelfs al komt de wodka zijn neus uit. Misschien verandert men dat in Rus als ze hem kennen ? Geen idee. Wij westerlingen worden Caucasian genoemd maar ik denk dat een Rus daar dichter in de buurt komt dan wij....