Paspoort 10 jaar geldig

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erik
Veel ervaring
Veel ervaring

Paspoort 10 jaar geldig

#1 Bericht door Erik » woensdag 12 februari 2014, 15:51

Ik lees net op de website van de gemeente:

Vanaf 9 maart 2014 paspoort en identiteitskaart 10 jaar geldig

Vanaf 9 maart 2014 worden paspoorten en Nederlandse identiteitskaarten met een geldigheidsduur van tien jaar ingevoerd. Dit geldt alleen voor personen van 18 jaar en ouder. Voor personen tot 18 jaar blijft de geldigheid van deze documenten vijf jaar.

Wijzigingen bij het opnemen van de vingerafdrukken

Met ingang van 20 januari 2014 worden er geen vingerafdrukken meer afgenomen bij de aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart. Nederlandse identiteitskaarten die op of na maandag 20 januari 2014 zijn aangevraagd, zijn officieel geen reisdocument meer. Hierdoor hoeven er geen vingerafdrukken in de identiteitskaarten worden opgenomen.

Met de Nederlandse identiteitskaart die officieel geen reisdocument meer is, kan worden gereisd. Dit omdat andere landen deze op grond van internationale regels of eigen regelgeving accepteren. U kunt kijken op www. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... teitskaart waar u naar toe kunt reizen met een Nederlandse identiteitskaart.

Voor paspoorten worden nog maar twee in plaats van vier vingerafdrukken opgenomen.

Wilt u meer weten? Kijk dan op www.paspoortinformatie.nl.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Paspoort 10 jaar geldig

#2 Bericht door Hua Thale » woensdag 12 februari 2014, 16:05

Dit is al eens besproken in dit onderwerp Erik.

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... t=paspoort

Het onderwerp was er niet helemaal duidelijk in dat dan weer wel. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » woensdag 12 februari 2014, 17:13

Zoals gezegd, tot negen jaar geldig voor ons in Thailand afhankelijk van de woonplaats.

En eigenlijk zou je voor mensen boven de 60 het paspoort levenslang geldig moeten maken. Dan verandert er echt niks meer aan het uiterlijk, het bekkie is al ingevallen door de Kukident tandjes, hoogstens wijzigt de haarkleur van goudblond naar zilvergrijs of vleespetgilmmend.... :giggle2:

Ik heb nog steeds jeugdig blond haar, voel me jeugdjong en heb wel rimpels voor een opknapbeurt .... :mrgreen: Hoort bij semi-oud worden hoor.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door mai mi tang » woensdag 12 februari 2014, 17:31

Pssst... Selfie? :lol:

Trust ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

raymey46
Erelid
Erelid

#5 Bericht door raymey46 » donderdag 03 april 2014, 13:49

Vandaag mijn paspoort binnen gekregen, 10 jaar geldig afgegeven op 14 maart.
Was niet veel meer werk dan het oude paspoort. Pasfoto en vingerafdruk.
Enveloppe met postzegels erop erbij en afgeven door de Minister van Buitenlandse zaken.
Er staat echter niet meer op het paspoort waar het is uitgegeven alleen dat Buitenlandse zaken dat gedaan heeft.
Nu ben ik ook met m'n jaarvisum bezig en daar vragen ze waar het paspoort is uitgegeven( issued at)
Ik ga morgen naar Immegration en dan hoor ik het wel.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » donderdag 03 april 2014, 15:54

Raymey46, als er alleen staat Buitenlandse Zaken dan schrijf je op Foreign Affairs, The Hague, Netherlands. En dan maar zien wat er van komt......

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door euromonkey » zaterdag 05 april 2014, 12:48

raymey46 schreef:Vandaag mijn paspoort binnen gekregen, 10 jaar geldig afgegeven op 14 maart.
Was niet veel meer werk dan het oude paspoort. Pasfoto en vingerafdruk.
Enveloppe met postzegels erop erbij en afgeven door de Minister van Buitenlandse zaken.
Er staat echter niet meer op het paspoort waar het is uitgegeven alleen dat Buitenlandse zaken dat gedaan heeft.
Nu ben ik ook met m'n jaarvisum bezig en daar vragen ze waar het paspoort is uitgegeven( issued at)
Ik ga morgen naar Immegration en dan hoor ik het wel.
Ik ben benieuwd naar wat de immigration te zeggen heeft.
Volgende week moet ik ook om de stempels te vervangen in mijn nieuwe pasport.

raymey46
Erelid
Erelid

#8 Bericht door raymey46 » zondag 06 april 2014, 01:24

Zoals jullie inmiddels wel weten is elk immigratie kantoor een beetje anders wat betreft het hanteren van de regels.
Hier in Chiangrai heb ik toch wel goede ervaringen. Waarschijnlijk komt dat door mijn charmante uitstraling.
Oke, Terug naar het onderwerp.
Dit keer totaal geen problemen gehad alhoewel mijn paspoort paspoort pas 4 weken na aanvraag binnen kwam en ik daardoor
een week te laat voor mijn melding voor mijn jaarvisum was,werd dat via het betaalbewijs van de ambassade netjes opgelost.
Ook het feit dat er niet in het paspoort staat waar het is uitgegeven was geen probleem.
In het nieuwe paspoort staan nu twee foto's ,een grote en een kleine en zo te zien verbergt de kleine wat informatie.
Ook werden er een aantal stempels ingezet van vorige visa's (2008, 2009, 2013, 2014) het ziet er indrukwekkend uit.
2010,2011,2012 zijn ze even vergeten,maar al met al een positieve ervaring hier in Chiangrai.
En ik ben weer voor een jaar onder de pannen.En wat mijn paspoort betreft voor 10 jaar. (2024).
Jeetje , dan ben ik 78, eng hoor.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door euromonkey » dinsdag 08 april 2014, 07:20

Ook vandaag in Udon Thani geen probleem.
Alleen weer moeten afdingen op het gevraagde bedrag, want het is volgens mij nog steeds gratis.
Ze vroegen 1000 bath na afdingen 500 betaalt en kreeg uiteraard geen recieve. T.I.T
Ook hebben ze in Udon Thani een volgnummer systeem maar deze word alleen gebruikt voor 90 dagen report.
Hierdoor wordt de corruptie weer aangemoedigd, zeker als je lang moet wachten.
Een slimme duitser gaf want handgeld en werd gelijk geholpen. Hier baal ik altijd stevig van.
Over 2 maanden mag ik weer terug voor een jaarvisa, kijken wat dat weer oplevert.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » dinsdag 08 april 2014, 09:54

In Nongkhai is dat overzetten gratis, euromonkey.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door euromonkey » dinsdag 08 april 2014, 12:57

Ik heb in Nong Khai ook goeie ervaringen.
Dit is mijn derde pasport en de eerste keer dat ik er niet onderuit kwam.
Het doet me ook pijn om hieraan mee te werken, maar je hebt geen keus.
Ik heb ook duidelijk aangeven dat ik een recieve wou, maar hij nam gelijk mijn pasport van het buro.
Ja wat is dan nog 500 bath? een schaar er in kost veel meer.
Helaas na 14 jaar goede ervaringen nu een slechte, we leren er hier ook wel weer mee leven.
Het is en blijft nou eenmaal Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”