Ook Aeon rekent 150 Baht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Ook Aeon rekent 150 Baht

#1 Bericht door stevenl » dinsdag 11 februari 2014, 11:42

Aan alle goede dingen komt een einde: ook Aeon rekent nu 150 Baht kosten voor geldopname met een buitenlandse ATM kaart.

RuudThai
Expat
Expat

Re: Ook Aeon rekent 150 Baht

#2 Bericht door RuudThai » dinsdag 11 februari 2014, 12:36

Gisteren nog niet, toen pinde ik nog gratis :(

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 11 februari 2014, 14:35

Dan had je geluk Ruud. Volgens de berichten is die 150 baht vandaag ingegaan.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 11 februari 2014, 17:07

Goede zaak. Banken moeten ook de kosten dekken. Het is geen rijstprogramma. :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » dinsdag 11 februari 2014, 17:18

Welke kosten moeten gedekt worden? Zijn dat hogere kosten dan wanneer met een Thaise bankpas wordt gepind? En zijn die kosten per pinhandeling 150/180 baht?
Volgens mij is het gewoon pure geld-uit-de-zak-van-de-farang-klopperij. :evil:

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door stevenl » woensdag 12 februari 2014, 03:08

RuudThai schreef:Welke kosten moeten gedekt worden? Zijn dat hogere kosten dan wanneer met een Thaise bankpas wordt gepind? En zijn die kosten per pinhandeling 150/180 baht?
Volgens mij is het gewoon pure geld-uit-de-zak-van-de-farang-klopperij. :evil:
Dit heeft niets met je huidskleur te maken Ruud maar met de herkomst van je bankpas. Ook Jappanners, Koreanen en Chinezen betalen de toeslag.

RuudThai
Expat
Expat

#7 Bericht door RuudThai » woensdag 12 februari 2014, 03:55

Zijn in mijn ogen ook farang oftewel buitenlanders/allochtonen of hoe je ze ook wilt noemen.
Ik vind het in ieder geval een onvriendelijke actie naar buitenlanders toe, van elke bank.
En ik wil nog steeds graag van Henk Korat weten over die kosten!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » woensdag 12 februari 2014, 03:57

RuudThai schreef:Zijn in mijn ogen ook farang oftewel buitenlanders/allochtonen of hoe je ze ook wilt noemen.
Ik vind het in ieder geval een onvriendelijke actie naar buitenlanders toe, van elke bank.
Tja, easy pickings.

Nee Ruud, dat zijn geen farang. Als je 'buitenlanders' bedoelt, noem het dan gewoon 'buitenlanders'.

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » woensdag 12 februari 2014, 04:08

Dus Oost- en Zuidoost-Aziaten zijn geen farang. Bleekscheten zoals wij wel. Maar waar ligt de grens? Zijn Indiërs al farang? Iran? Turkije? Dubai?

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door stevenl » woensdag 12 februari 2014, 04:14

RuudThai schreef:Dus Oost- en Zuidoost-Aziaten zijn geen farang. Bleekscheten zoals wij wel. Maar waar ligt de grens? Zijn Indiërs al farang? Iran? Turkije? Dubai?
Farang zijn of niet heeft niets met nationaliteit te maken.

Maar waarom gebruik je niet gewoon een duidelijk woord. Je bedoelt 'buitenlander', schrijf dan ook 'buitenlander' en vermijd woorden die tot onduidelijkheden kunnen leiden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » woensdag 12 februari 2014, 04:15

Alles waar de Thai geen landsnaam voor gebruikt is een farang, een witneus, een sliep-uit.

Mensen uit buurlanden, China en Japan zijn dus geen farang want daar hebben ze woorden voor. En heb je een heel donker uiterlijk dan noemen ze je Nico.... Zal wel van neger komen of erger maar, en dat stelt gerust, het komt zeker niet van Zwarte Piet.....

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door mai mi tang » woensdag 12 februari 2014, 06:59

Misschien komt het wel van Nicobar islands? Farang betekent westerling of blanke.

Maar om die Russen hier nou westerlingen te noemen... :roll: :happyno:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door v@go » woensdag 12 februari 2014, 08:16

Russen worden ook niet farang genoemd maar Russian people en de Arabische medemens zijn Arab people.

Bij navraag wat farang zijn is het Europa, Australië en USA.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Henk Korat » woensdag 12 februari 2014, 08:54

RuudThai schreef:Zijn in mijn ogen ook farang oftewel buitenlanders/allochtonen of hoe je ze ook wilt noemen.
Ruud het enige dat ik aan je vraag is na te denken. Als jij pint, zet je een transactie in werking dat gedeeltelijk automatisch wordt uitgevoerd en summier mensenwerk vereist. Ook gebruik je een apparaat dat is aangeschaft en terugverdiend moet worden. En zo zijn er zeker nog meer kosten, zoals het bilaterale verkeer tussen banken en clearing instituten. Laten we de kosten voor het vullen van het apparaat en de verzekering ervan ook niet vergeten. Ik moet ook betalen voor een uittreksel uit het gemeentelijke register, terwijl ik al genoeg gemeentelijke belasting betaal..

Dat is de eerste fout die je maakt. De tweede fout is te denken dat alleen farang kosten betalen. Als een Thaise rekening houder van bijvoorbeeld de Bangkok Bank pint bij de Kasikorn, moet die Thai Bath 25 aan transactiekosten betalen.

Ruud, denk na eerst na voordat je begint te spuwen. Anders vraag het aan mij in een pb.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » woensdag 12 februari 2014, 09:45

"...Dat is de eerste fout die je maakt. De tweede fout is te denken dat alleen farang kosten betalen. Als een Thaise rekening houder van bijvoorbeeld de Bangkok Bank pint bij de Kasikorn, moet die Thai Bath 25 aan transactiekosten betalen...."

Een waar woord !

Als ik pin in 'mijn' Kasikorn Nongkhai dan kost dat niks. Pin ik Kasikorn Udon dan kost dat 10 baht. Pin ik A-bank in Thailand dan kost dat iets meer. Maak ik over aan iemand met een Kasikorn- of andere account dan kost dan via internet 25 baht en aan de balie kan dat oplopen tot 50. Betaal ik cash in de Siam C.B. op de rekening van iemand dan kost dat 35 baht.

V@go, als een Rus in Nongkhai loopt dan ie is een farang zelfs al komt de wodka zijn neus uit. Misschien verandert men dat in Rus als ze hem kennen ? Geen idee. Wij westerlingen worden Caucasian genoemd maar ik denk dat een Rus daar dichter in de buurt komt dan wij.... :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”