Omgeving vliegveld Don Muang
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Omgeving vliegveld Don Muang
Met nog 1.5 dag te gaan toch een vraag :
Vliegveld Don Muang is me wel bekend de omgeving daar echter niet.
Mijn vraag is dan ook of we daar bijv ook winkelcentraas zoals in het grote centrum kunnen verwachten of is het daar alleen maar wat local gebeuren en dus weinig toeristen gedoe ?
We zijn nog wat aan het dimdammen of we van 10 t/m 12 Febr naar C.Bury gaan voordat ik naar CR vlieg vanaf DM of dat we in de buurt van DM een slaapplekje gaan zoeken.
gr driver
Mijn vraag is dan ook of we daar bijv ook winkelcentraas zoals in het grote centrum kunnen verwachten of is het daar alleen maar wat local gebeuren en dus weinig toeristen gedoe ?
We zijn nog wat aan het dimdammen of we van 10 t/m 12 Febr naar C.Bury gaan voordat ik naar CR vlieg vanaf DM of dat we in de buurt van DM een slaapplekje gaan zoeken.
gr driver
- Ben
- Expat
Re: Omgeving vliegveld Don Muang
http://www.agoda.com/nl-nl/tk-palace-ho ... id=1608669driver schreef:Met nog 1.5 dag te gaan toch een vraag :
gr driver
Als je van wat actie houd is dit een leuk stekkie

-
- Volwaardig lid
Actie of niet ik voel me al snel ergens thuis hoor en ben niet zo benauwd.
Maar ...wat valt er in de omgeving van het vliegveld behalve actie in dat hotel nog meer te beleven of moet ik daar gewoon een hele dag aan de Chang en Suk aan de cola ?
gr driver
Maar ...wat valt er in de omgeving van het vliegveld behalve actie in dat hotel nog meer te beleven of moet ik daar gewoon een hele dag aan de Chang en Suk aan de cola ?
gr driver
- Ben
- Expat
Grapje dat hotel ligt op Chang wattana Lak Si midden in de Demonstratie zonedriver schreef:Actie of niet ik voel me al snel ergens thuis hoor en ben niet zo benauwd.
gr driver

- Jos Flachs
- Expat
Je kunt vanuit TK naar het regeringscentrum lopen, en in de draaimolen stappen. Er staan wat kermisachtige activiteiten op het regeringsterrein. Ik vraag me af of dat daar staat om de agenten te vermaken of de demonstranten af te leiden.... 

-
- Volwaardig lid
Okee, dat wist ik niet Ben ik dacht meer aan lieve vrouwen edBen schreef:Grapje dat hotel ligt op Chang wattana Lak Si midden in de Demonstratie zonedriver schreef:Actie of niet ik voel me al snel ergens thuis hoor en ben niet zo benauwd.
gr driver

Maar....waar begint en eindigt die demonstratie zone dan zo,n beetje voordat we midden in het oorlogsgebied een hotel nemen eventueel ?
Waar blijven die BKK kenners nu ?

gr driver
-
- Volwaardig lid
Vraag het even aan een FTP driver daar zijn ze voor
.
Hier wat info.

Telephone Of Tourist Police In Thailand
With the growth of tourism over the last 30 years a special unit has been set up by the Royal Thai of tourists. The officers of the Tourist Police wear a distinctive badge on Police force to deal with the safety and well-being the their arm and speak English and some other European languages. They can be called upon in all kinds of situations, such as road traffic accidents, theft, disputes with hotels or shop keepers where a foreign tourist is involved. They will act as arbitrators on disputes, and in our experience they do so in an unbiased fashion.
The force has offices in the major tourist areas:
Bangkok
North Bangkok :Telephone Number 02-3080946-7
South Bangkok :Telephone Number 02-3080948-9
Thonburi bangkok :Telephone Number 02-3080950-1
Suwannaphum Airport :Telephone Number 02-1321155
Police Radio control :Telephone Number 02-3080333,02-3080865,02-3080867
Bron voor als je alle nummers graag wil hebben

Hier wat info.

Telephone Of Tourist Police In Thailand
With the growth of tourism over the last 30 years a special unit has been set up by the Royal Thai of tourists. The officers of the Tourist Police wear a distinctive badge on Police force to deal with the safety and well-being the their arm and speak English and some other European languages. They can be called upon in all kinds of situations, such as road traffic accidents, theft, disputes with hotels or shop keepers where a foreign tourist is involved. They will act as arbitrators on disputes, and in our experience they do so in an unbiased fashion.
The force has offices in the major tourist areas:
Bangkok
North Bangkok :Telephone Number 02-3080946-7
South Bangkok :Telephone Number 02-3080948-9
Thonburi bangkok :Telephone Number 02-3080950-1
Suwannaphum Airport :Telephone Number 02-1321155
Police Radio control :Telephone Number 02-3080333,02-3080865,02-3080867
Bron voor als je alle nummers graag wil hebben
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Nee ik gaat ze niet bellen om vervolgens moeilijke antwoorden te krijgen ,Ter plekke wat info inwinnen okee maar niet vanuit Nederland nu
, Ik vraag het hier daar waar zoveel mensen altijd alles (denken) te weten en waarvan er sommigen ook in BKK bekend zijn zeggen ze of zeiden ze dat kan ook natuurlijk of er zelfs wonen dus...ik wacht op alle reacties tot morgenmiddag een uurtje of 4
gr driver

gr driver
-
- Volwaardig lid
Je heb toch wel de 15 geboden even uit het hoofd geleerd Arie ?
Er staan voor jou wel wat bruikbare punten in.
Een hoop zaken zijn zo makkelijk echt waar.
Safety in Thailand
Thailand is a very safe country to visit, but it is always wise to take some precautions to ensure you have a trouble free holiday:
Make sure your room is locked and bolted at night.
Always leave valuables, airline tickets and passports in the hotel safety deposit box.
Carry a photocopy of the id page of you passport. The police can demand to see it, but rarely do.
If you take a taxi, be clear about where you want to go. (See Scams)
In Bangkok taxis have meters, but in provincial areas you will need to bargain the price.
When travelling by train or bus don't leave valuables in you baggage, and be cautious of strangers offering free food or drink. Thai's can be very hospitable, but it also has been known for food and drink to be drugged. When you awake your valuables have gone.
If you hire a vehicle read the terms carefully, and make sure you get proper insurance cover, otherwise you may have to pay for any damage or repairs.
Wear reasonable clothing if you ride a motorcycle. A minor spill when wearing shorts can ruin your holiday. The law requires you to wear a crash helmet.
The law requires front seat passengers in cars to wear a seat belt.
Driving standards in Thailand leave a lot to be desired so take extra care.
If you hire a water scooter or jet ski wear a life jacket and keep away from areas where people are swimming.
You require a Thai driving licence or and International driving permit to ride a motorcycle or drive a car. Your licence from home is not sufficient. When driving without a licence you also invalidate your insurance cover.
Take out travel insurance. If you are involved in a road traffic accident the maximum amount of compensation guaranteed by law is only US$2,000. For anything more you will have to go to court, possibly waiting years and still never see a penny.
Since 2003 there has been a crack down on drugs, and the penalties for possession and trafficking have been enforced with extreme severity.
Thailand has a special Tourist Police force which was founded to assist visitors. The officers are multilingual and will help deal with theft, accidents and disputes.
Bron voor als je 'alles' graag wil weten
Er staan voor jou wel wat bruikbare punten in.
Een hoop zaken zijn zo makkelijk echt waar.

Safety in Thailand
Thailand is a very safe country to visit, but it is always wise to take some precautions to ensure you have a trouble free holiday:
Make sure your room is locked and bolted at night.
Always leave valuables, airline tickets and passports in the hotel safety deposit box.
Carry a photocopy of the id page of you passport. The police can demand to see it, but rarely do.
If you take a taxi, be clear about where you want to go. (See Scams)
In Bangkok taxis have meters, but in provincial areas you will need to bargain the price.
When travelling by train or bus don't leave valuables in you baggage, and be cautious of strangers offering free food or drink. Thai's can be very hospitable, but it also has been known for food and drink to be drugged. When you awake your valuables have gone.
If you hire a vehicle read the terms carefully, and make sure you get proper insurance cover, otherwise you may have to pay for any damage or repairs.
Wear reasonable clothing if you ride a motorcycle. A minor spill when wearing shorts can ruin your holiday. The law requires you to wear a crash helmet.
The law requires front seat passengers in cars to wear a seat belt.
Driving standards in Thailand leave a lot to be desired so take extra care.
If you hire a water scooter or jet ski wear a life jacket and keep away from areas where people are swimming.
You require a Thai driving licence or and International driving permit to ride a motorcycle or drive a car. Your licence from home is not sufficient. When driving without a licence you also invalidate your insurance cover.
Take out travel insurance. If you are involved in a road traffic accident the maximum amount of compensation guaranteed by law is only US$2,000. For anything more you will have to go to court, possibly waiting years and still never see a penny.
Since 2003 there has been a crack down on drugs, and the penalties for possession and trafficking have been enforced with extreme severity.
Thailand has a special Tourist Police force which was founded to assist visitors. The officers are multilingual and will help deal with theft, accidents and disputes.
Bron voor als je 'alles' graag wil weten
-
- Volwaardig lid
Hua...na het lezen der geboden komt alles weer goed (denk ik ) 
Zolang er nog geen verboden zijn moet het gaan lukken .
gr Arie

Zolang er nog geen verboden zijn moet het gaan lukken .
gr Arie
-
- Volwaardig lid
Ben gister nog achter DMK geweest-vriend bezocht -Sapan Mai/Sai May.
Dat reg cnetr ligt zo'n 5-6 km vanaf de terminal DMK, Laksi. Tussen de grote weg en Reg. centr is er een BigC en tesco.
NOORD van DMK ligt eerst Zeer-een soort Pantip/MBK achtig verzamelgebouw van kleine standjes en veel illegale waar. Nog wat verder noord is RANGSIT, in Patum Thanee, dat alle Thaise grootcenters op loopafstand heeft=Future Park. Maar ik weet daar niks van HTL etc.
Achter DMK, dus andere kant banen ligt Sapan mai (=jawel, nieuwe brug) met een enorme Thaise markt en BigC, ook wat kleine HTls die voal Aziaten via agoda ''dicht'' bij DMK trekken. Dat dichtbij is relatief-tenminste 7-8 km, al loopt er een donkerblauwe bus van de AirForce precies rondom (trapezium vormig voor de wiskundekenners), ieder mag mee. De AirForce heeft daar ook een museum (gratis!) met ouwe vliegkisten.
Als je toch liever de grote stad hebt; de A1 snelbus rijdt vanaf BTS/MOchit nonstop voor 30 bt naar DMK, in 20-25 min. de gewone bussen stoppen vaker maar kosten van 0 tot 21 bt.-29,510.
Dat reg cnetr ligt zo'n 5-6 km vanaf de terminal DMK, Laksi. Tussen de grote weg en Reg. centr is er een BigC en tesco.
NOORD van DMK ligt eerst Zeer-een soort Pantip/MBK achtig verzamelgebouw van kleine standjes en veel illegale waar. Nog wat verder noord is RANGSIT, in Patum Thanee, dat alle Thaise grootcenters op loopafstand heeft=Future Park. Maar ik weet daar niks van HTL etc.
Achter DMK, dus andere kant banen ligt Sapan mai (=jawel, nieuwe brug) met een enorme Thaise markt en BigC, ook wat kleine HTls die voal Aziaten via agoda ''dicht'' bij DMK trekken. Dat dichtbij is relatief-tenminste 7-8 km, al loopt er een donkerblauwe bus van de AirForce precies rondom (trapezium vormig voor de wiskundekenners), ieder mag mee. De AirForce heeft daar ook een museum (gratis!) met ouwe vliegkisten.
Als je toch liever de grote stad hebt; de A1 snelbus rijdt vanaf BTS/MOchit nonstop voor 30 bt naar DMK, in 20-25 min. de gewone bussen stoppen vaker maar kosten van 0 tot 21 bt.-29,510.
- willem
- Volwaardig lid
je hebt daar de wijk lam luk ka,hele rustige volkswijk.weinig spanneds te doen.wel goedkoop.niet iets om lang te blijven,maar heerlijk voor je rust
vroeger komt nooit meer terug.