Vrijwillige Toeristenpolitie Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Vrijwillige Toeristenpolitie Thailand

#16 Bericht door jvs » donderdag 06 februari 2014, 09:58

Je mag alleen geweld gebruiken als jij of een team genoot rechtstreeks wordt aangevallen,zal nooit voorkomen als je zorgt dat je niet vooraan staat in geval van iemand met een kort lontje.
In principe mag je alleen iemand in bedwang houden als ze in de aanval gaan.
Je Thaise collega's zij hier beter op voorbereid.Ik heb wel eens iets zien gebeuren en ik stond versteld van het geduld van de agenten.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Hua Thale » donderdag 06 februari 2014, 11:20

Lijk mij logisch jvs.
Is in veel landen normaal. :Whistle:
Mocht zo'n persoon toch door het lint gaan kijkt die echt niet naar het feit of je een echte politie agent bent of een vrijwilliger.
Dat de Thaise agent middels een opleiding dit wel heeft en hopelijk aankan komt door hun opleiding.
Iets waar ik na meerdere dagen zoeken op het internet nog niet gevonden heb wat de vrijwillger betreft.
Landelijke site van de police volunteer is marginaal regionale site informatie is ook beperkt.
Ervaringsdeskundige zoals deze zijn van mening dat het geen verloren tijd is maar plaatsen toch enkele kanttekeningen.
De vrijwilliger doorlichten was een plus. ;)
Vijf jaar terug maar zal nog redelijk up to date zijn.
Zie het graag tegemoet het verslag wat hun zoal te bieden hebben voor "jouw'' veiligheid.
Mag er vanuit gaan dat ze brake of andere vrijwilligers in die regio toch wat meer info verstrekken als een dagje meelopen :?:

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#18 Bericht door Pieter1947 » donderdag 06 februari 2014, 13:52

Wat een gezwets alle maal.Je kom toch naar thailand om te genieten en niet om bromsnor te spelen.Of wil je de jopie jopie uit hangen [|(

brake034
Expat
Expat

#19 Bericht door brake034 » donderdag 06 februari 2014, 14:03

Pieter1947 schreef:Je kom toch naar thailand om te genieten en niet om bromsnor te spelen.Of wil je de jopie jopie uit hangen [|(
Ik kom naar Thailand om er te wonen, te genieten hoort daarbij!
Wat ik genieten vind is voor een ander vervelend of stom, wat een ander geweldig vind daar geniet ik meestal niet van.
Dus als jij nou geniet van wat jij leuk vind, dan doe ik wat ik leuk vind, goeie deal Pieter??
Marcel

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door jvs » donderdag 06 februari 2014, 15:12

Pieter ik geloof dat je geen idee hebt wat het betekent als je TPVer bent,mensen zoals jij zoeken ze beslist niet!

brake034
Expat
Expat

#21 Bericht door brake034 » donderdag 06 februari 2014, 15:29

jvs schreef:Pieter ik geloof dat je geen idee hebt wat het betekent als je TPVer bent, mensen zoals jij zoeken ze beslist niet!
:giggle2:
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Hua Thale » donderdag 06 februari 2014, 16:10

Zowel jvs als brake als opsteller van dit onderwerp behandelen de reacties op een erg vreemde manier en dan druk ik mij netjes uit.
Hoewel pieter erg kort de bocht door gaat mag die zijn mening gewoon geven.
Een sarge moet zijn goed bedoelde mogelijke bijdrage maar inslikken.
Ik zie er weinig in behalve vertaalwerk liefst op een bureau indien meer dan toch een fatsoenlijke stoomcursus reacties nul.
Waarom een werkvergunning geen probleem is.
Waarom je je eigen spullen moet kopen is schijnbaar een domme vraag.
Wat als je medische problemen tijdens 'dienst' krijg wie betaald dat ?
Nee kritische vragen waarom iemand iets wil gaan doen en hoe we dat gaan doen of oplossen zijn niet gewenst. :crazy:
Hoewel mijn keuze al gemaakt is zag ik voor de economische migrant een leuk informatie topic in helaas helaas regeert de roze wolk.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door driver » donderdag 06 februari 2014, 18:03

Als ik bijv in CR problemen zou krijgen met zeg maar een Thai die me lastig valt, het wordt matten en wederzijds krijgen we tikken en er komt Thaise politie bij dan weet ik nu al wat er gebeurt.
Komt er een VTT -er bij die geen Thai is kan dat net even schelen qua vervolg maatregelen denk ik.

Loop ik op straat en wil ik iets weten en zie ik een farang VVT-er of een Thai aan wie vraag ik het dan in eerste instantie denken jullie ?

Nee, mij lijkt niks mis met dat VVT gedoe mits de personen in kwestie zich niet dominerend en als het ik ben het mannetje of vrouwtje hier typetje gaat gedragen want dan ehhh...heb ik ook met hun wslijk binnen de kortste keren problemen :mrgreen:

gr driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Duncan » zaterdag 08 februari 2014, 17:29

Ik denk dat een farang in de problemen ( en dan laat ik in het midden of dat zijn schuld is of niet ) blij is met een medefarang die kan communiceren met de Thaise politie. Dan is er in ieder geval sprake van wederhoor en geen eenrichtingsverkeer.

Heb zelf mijn priveagente, lijfwachte en baas naast me in de persoon van Mevrouw Duncan ( en daarnaast komen wij eigenlijk niet in plaatsen waar de kans op problemen groot is, roken we geen stickies etc. ) dus voor mij is het niet nodig, maar goed, niet iedereen heeft die mazzel. Vind de tourist police dan ook een uitstekend initiatief [|) .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » zondag 09 februari 2014, 01:26

Het is een kleine moeite om 1155 en 191 in de mobi te zetten. 1155 Is T politie, 191 is alarmnummer. Ik heb ze er in staan en 1155 communiceert gemakkelijker dan met de Thaise provinciale of stedelijke politie waar men minder snel buiten de deur spreekt. Of 191 Engels spreekt ? Geen idee.

joepattaya
Expat
Expat

#26 Bericht door joepattaya » maandag 10 februari 2014, 08:34

reed laatst in een politie-fuik in het menselijke afvoerputje van Brake.
Werd vriendelijk te woord gestaan door een buitenlandse-vrijwilliger van de HighWay Police in hetzelfde menselijk afvoerputje.
De man vroeg vriendelijk naar mijn verzekerings-papieren, registratie en rijbewijs.
Liet keurig alles (gecopieerd) zien en na het bestuderen van mijn Nederlandse rijbewijs was zijn reactie: "Wa doede gij hier? Moete gij gin carnaval vieren in Oeteldonk?"

Geboorteplaats genoot dus. Op de vraag of hij deze job deed in het kader van een taakstraf....antwoordde hij lachend....."Het is of dit of de hele dag in de kroeg hangen!"

Vriendelijk lachend nam ik afscheid!

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Herbergier » maandag 10 februari 2014, 12:15

Dat is toch al weer minimaal een jaar geleden Joep, want over twee weken en een paar dagen, is het weer Carnaval in het zuiden van Nederland
Alles van waarde is weerloos.

joepattaya
Expat
Expat

#28 Bericht door joepattaya » maandag 10 februari 2014, 13:00

Herbergier schreef:Dat is toch al weer minimaal een jaar geleden Joep, want over twee weken en een paar dagen, is het weer Carnaval in het zuiden van Nederland
Het was dus een dag of 10 geleden.......die knoest had zich dus blijkbaar vergist in de maand. Spreekt weer voor het IQ.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door mooatje » maandag 10 februari 2014, 13:40

joepattaya schreef:
Herbergier schreef:Dat is toch al weer minimaal een jaar geleden Joep, want over twee weken en een paar dagen, is het weer Carnaval in het zuiden van Nederland
Het was dus een dag of 10 geleden.......die knoest had zich dus blijkbaar vergist in de maand. Spreekt weer voor het IQ.
Misschien was hij vooruitziend?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door prajak » maandag 10 februari 2014, 15:26

"...Spreekt weer voor het IQ...."

Oeteldonk ligt ook niet in Limburg, Joep. Hoe wil je in Oeteldonk IQ verwachten ? :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”