baan opgezegd en reeds gegaan
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: baan opgezegd en reeds gegaan
In het foodcourt van de Big C in Nakhon Sawan is er een stand waar je friet en aanverwante westerse voeding kan verkrijgen.Verkoopt goed.Het clienteel is overwegend Thai.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
- v@go
- Volwaardig lid
misschien kun je nieuwe snacks ontwikkelen als de somtam fish burger of pathai schijf.

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Heb je wel papieren van vakbekwaamheid om in de horeca te werken ? Dat heb je niet verteld. Ben maakte een opmerking daarover en die kan het weten.
- Ben
- Expat
General manager = Workpermitprajak schreef:Heb je wel papieren van vakbekwaamheid om in de horeca te werken ? Dat heb je niet verteld. Ben maakte een opmerking daarover en die kan het weten.

-
- Volwaardig lid
Ben, geen vakbekwaamheid horeca ? Hygiëne-leer, koelingeisen, houdbaarheid, etc ? Nou, als ik de eetstalletjes hier eens bekijk....dat valt wel mee hier....
-
- Expat
Zoals iedereen moet weten hebben de meeste stalletjeshouders in de steden, maar ook op het platteland de Hogere Horeca Vakscholen van Thailand met goed gevolg doorlopen.
Bij die stalletjes kan je van de grond, bij wijze van spreke, eten en de keuken blinkt van onder tot boven. Alleen de beste ingredienten worden gebruikt om een smakelijke hap te produceren. En roken is verboden, dus zit je niet in de tabakslucht. Ook niet in de open stalletjes.
Uiteraard is het niet door mij persoonlijk gecontroleerd, maar heb ik die informatie uit het "Sprookjesboek van Thailand" en zoals vele lezers weten, geloof ik nog in sprookjes.

Bij die stalletjes kan je van de grond, bij wijze van spreke, eten en de keuken blinkt van onder tot boven. Alleen de beste ingredienten worden gebruikt om een smakelijke hap te produceren. En roken is verboden, dus zit je niet in de tabakslucht. Ook niet in de open stalletjes.
Uiteraard is het niet door mij persoonlijk gecontroleerd, maar heb ik die informatie uit het "Sprookjesboek van Thailand" en zoals vele lezers weten, geloof ik nog in sprookjes.

- Herbergier
- Volwaardig lid
Er zijn hier bedrijven, meestal met een buitenlandse eigenaar, waar ik een vergunning zie hangen en je kan bij die stalletjes dikwijls inderdaad van de grond eten en de keukenapparatuur blinkt (van het vet), de honden en katten uit de buurt eten ook bij die stalletjes van de grond en ik heb gehoord dat als een kat het eet, dan is het niet bedorven.

Alles van waarde is weerloos.
- v@go
- Volwaardig lid
Een keer bij ons in het dorp zondagavond friet halen. De tent vol volk, vraagt klant 1;"het is toch wel schoon hier???" De eigenaar een beetje geïrriteerd roept terug. Je kan hier van de vloer eten.
Waarop v@go de opmerking maakt "ja dat snap ik er ligt genoeg"
Waarop v@go de opmerking maakt "ja dat snap ik er ligt genoeg"
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- brake034
- Expat
In Nederland wordt veel reclame gemaakt voor van die toetjes die je stoelgang "bevorderen", vooral gericht op dames.
Daar is in Thailand veel minder vraag naar, raar he?
Te schoon is slecht voor je immuunsysteem.....
Te schoon is slecht voor je immuunsysteem.....
Marcel
- v@go
- Volwaardig lid
In Thailand worden wel andere drankjes aangeprezen via de media voor een wittere tint, glanzender haar daar zit het niet van binnen maar de buitenkant verkoopt daar goed.
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Volgens mij zijn die darmfloradrankjes ( Yakult etc. ) toch redelijk populair bij thais... Je hebt in ieder geval meer soorten bij elke 7/11 dan in NL. Maar een flinke portie Somtam doet ze ook rennen naar de Hong Nam de volgende ochtend, hoorbrake034 schreef:In Nederland wordt veel reclame gemaakt voor van die toetjes die je stoelgang "bevorderen", vooral gericht op dames.

-
- Volwaardig lid
India staat bekend om heet eten en dan druk ik me mild uit..... Thailand heeft ook giga hete producten zoals de bekende pepers en als ik 'uit' eet en men vraagt hoe scherp dan zeg ik EEN peper en weet men hoe ik het wil. En dat is dan ook goed te pruimen.
Je kunt ook zeggen DRIE pepers en dan komt er een nette schotel op jouw tafel en als je de bril goed op hebt zie je de kok door de kier van de keukendeur staan gniffelen.... Dat wil ie niet missen !
Heet, ik bedoel: gepeperd, eten is zoals men mij heeft verteld bescherming tegen de bacteriën die in zekere regio's in het eten zitten.
Ik ben een matig hete eter en voel me daar goed bij. En wat de wc betreft: in 12 jaar hier EEN keer 'doorloop' gehad en aan de loperamide, een keer aan de bactrim (de goeie ouwe sulfa...) want ik had er koorts bij, en een paar keer 'racekak' en dat gaat vanzelf weg.
Je kunt ook zeggen DRIE pepers en dan komt er een nette schotel op jouw tafel en als je de bril goed op hebt zie je de kok door de kier van de keukendeur staan gniffelen.... Dat wil ie niet missen !
Heet, ik bedoel: gepeperd, eten is zoals men mij heeft verteld bescherming tegen de bacteriën die in zekere regio's in het eten zitten.
Ik ben een matig hete eter en voel me daar goed bij. En wat de wc betreft: in 12 jaar hier EEN keer 'doorloop' gehad en aan de loperamide, een keer aan de bactrim (de goeie ouwe sulfa...) want ik had er koorts bij, en een paar keer 'racekak' en dat gaat vanzelf weg.
- foppo
- Volwaardig lid
Zeker waar, de pepers doden sommige bacteriën maar de voornaamste reden van gepeperd en sterk gekruid eten is om de half- (of geheel) bedorven smaak enigszins te camoufleren.
Overigens was dat ook al bij ons zo in de middeleeuwen, toen er nog geen ijskasten of ijsputten waren uitgevonden.
Veel maaltijden werden in bier of wijn bereid, of liet men het gisten. (zuurkool)
Toen nog later de elektrische koelkast beschikbaar kwam werd het voedsel steeds milder van smaak en werd ook de oorspronkelijke smaak steeds meer gewaardeerd.
Overigens was dat ook al bij ons zo in de middeleeuwen, toen er nog geen ijskasten of ijsputten waren uitgevonden.
Veel maaltijden werden in bier of wijn bereid, of liet men het gisten. (zuurkool)
Toen nog later de elektrische koelkast beschikbaar kwam werd het voedsel steeds milder van smaak en werd ook de oorspronkelijke smaak steeds meer gewaardeerd.
-
- Volwaardig lid
Ja, Foppo, we zijn eeuwen te laat geboren ! Verdulleme toch !
In zekere eeuwen werd er geen water gedronken; dat werd niet vertrouwd. Men dronk bier ! iedere dag, de hele dag. Ladder ! Iedere dag.
Dat hoeft voor mij niet maar er zijn misschien praathuizen die dat wel willen opbergen in hun koelkast.... Een leuke shemale (we nemen uiteraard die met de grootste...schouders....
) er bij en je hebt wat te presenteren !
Maar we verliezen al gekscherend nu de belangen van ons nieuw forumlid uit het oog. Friet, fish and chips, kroketten of frikandellen, diploma's, that's the question !
In zekere eeuwen werd er geen water gedronken; dat werd niet vertrouwd. Men dronk bier ! iedere dag, de hele dag. Ladder ! Iedere dag.
Dat hoeft voor mij niet maar er zijn misschien praathuizen die dat wel willen opbergen in hun koelkast.... Een leuke shemale (we nemen uiteraard die met de grootste...schouders....

Maar we verliezen al gekscherend nu de belangen van ons nieuw forumlid uit het oog. Friet, fish and chips, kroketten of frikandellen, diploma's, that's the question !
- Casper
- Zeer veel ervaring
Hoi kdek, het is in Nederland al niet makkelijk om de kost te verdienen in de horeca. In Thailand is het niet veel anders, maar er zijn in beide landen ook mensen die er wel rijk mee worden, die bouwen een soort van imperium op. Maar ja, dat is maar weinigen gegeven.
Waarom ga je niet denken in de richting van bejaardenzorg? Voor farang bedoel ik dan he. Genoeg ouden-van-dagen daar, daar zitten ook zat tussen met kwaaltjes enzo. Een beetje het Benidorm idee maar dan in Chiang Mai!
Waarom ga je niet denken in de richting van bejaardenzorg? Voor farang bedoel ik dan he. Genoeg ouden-van-dagen daar, daar zitten ook zat tussen met kwaaltjes enzo. Een beetje het Benidorm idee maar dan in Chiang Mai!