bangkok-koh Chang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
esco16
komt net kijken
komt net kijken

bangkok-koh Chang

#1 Bericht door esco16 » donderdag 23 januari 2014, 16:53

Wij willen graag de laatste dagen van onze reis in koh chang afsluiten. (aug 2014)
Vliegen vanaf Bangkok vind ik erg prijzig met 4 personen.
Andere manier is de bus dat is wat ik lees op internet best een lange zit.
Heeft er iemand tips bijv met een mini bus of taxi en wat zijnde prijzen dan ongeveer?
En regel ik dat dan vanuit in nederland of ter plekke?
En mijn laaste vraag vanuit koh chang weer terug naar bangkok met evt zo n zelfde mini bus kan je dat dan ook weer reserveren?

Is mij niet helemaal duidelijk wat ik nu lees op internet.

gr,Esther

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: bangkok-koh Chang

#2 Bericht door prajak » donderdag 23 januari 2014, 17:12

Bangkok-Trat is 315 km en vanaf de luchthaven zal dat 285, 290 km zijn. Drie tot vier uur, net als Maastricht-Groningen (335 km over de weg).

Minibusje in Thailand regelen lijkt me beter maar....vind je dat busje wel aan de luchthaven ? Dan wordt het een taxi en bestel die bij het geregelde taxivervoer waar je een rit bestelt en een bonnetje krijgt.

Succes.

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door Casper » donderdag 23 januari 2014, 18:30

Hoi Esther,

Ik kom regelmatige op Koh Chang, daarom deel ik mijn ervaring maar even.

Vanaf Suvarnabhumi is de makkelijkste optie de minibus van Centerpoint, die boek je bij de balie op de begane grond vlak bij de foodcourt. Het busje gaat via de Centerpoint pier en brengt je tot aan de deur op het eiland.

Laat je niet wijs maken dat er verder niets is; even buiten Suvarnabhumi is ook een busstation welke je kan bereiken met de gratis shuttlebus, die stopt her en der bij de aankomst- en vertrekhallen. Vanaf dit station gaan zowel bussen naar de pier waar de reguliere veerboten naar Koh Chang vertrekken als naar de stad Trat. Vanaf Trat moet je dan nog een taxi nemen naar de pier, of je blijft daar een nacht (als je laat bent, de boot stopt met varen vanaf 18:00 als ik het goed heb)

Vanuit Bangkok zelf kan je het best een bus of minibus nemen vanaf busstation Ekkamai of anders Mo Chit, of een minibus nemen vanaf Victory Monument. Of een busticket regelen bij een reisburootje.

Terug werkt net zo. Bussen zijn te boeken op het eiland, of bij de pier aan het vasteland, of op het busstation van Trat.

Ik heb zelf een voorkeur voor de gewone bus. Dit is goedkoop en comfortabeler en veiliger dan een minibus. Die minibusjes daar zitten soms nogal gejaagde personen achter het stuur, terwijl het lang niet altijd sneller is dan een gewone bus. Vaak moet er getankt worden onderweg, die busjes rijden op LPG en de wachtrijen bij de tankstations kunnen soms flink oplopen....

3 uur reistijd is aan de optimistische kant, ik zou zo' n gehaaste minibuschauffeur vriendelijk verzoeken mij af te zetten in Chonburi ofzo. Ga maar uit van minimaal 4 uur. 8 uur heb ik ook wel eens meegemaakt (met minibus!). De gewone bus doet er altijd tussen 4,5 en 6 uur over, exclusief wachttijd.

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#4 Bericht door Casper » donderdag 23 januari 2014, 18:41

esco16 schreef:wat zijnde prijzen dan ongeveer?
Sorry overheen gelezen. Ik weet de prijzen niet exact (geen hobby van me om bedragen te onthouden) maar kan je wel een indicatie geven.

Minibusje vanaf luchthaven was 800 B pp. Minibusjes vanuit Bangkok tussen 600 en 1000 B pp. De gewone bus kost, afhankelijke van luxe en lijndienst of charter, tussen 250 en 1200 B. Via een reisbureau weet ik niet, die zullen nog wel wat commissie er bovenop gooien. Je kan ook een taxi of een minibus prive charteren, ik weet niet wat dat kost.

esco16
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door esco16 » donderdag 23 januari 2014, 20:12

Casper,

Bedankt voor jou antwoorden hier kunnen we
wat mee...
Weet jij of die bus eo buisjes ook vanaf het vliegveld Don Muang gaan ?
waarschijnlijk kom ik vanuit Chiang-Mai op dat vliegveld aan en misschien willen we dan gelijk doorreizen naar koh Chang

gr,Esther

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » vrijdag 24 januari 2014, 01:03

Casper, zijn op Koh Chang brommers te huur ? Niet voor mezelf maar voor iemand anders die daar in mei naar toe wil. Of moet hij huren op de wal en de brommer meenemen op de pont ?

De Beweerder
Expat
Expat

#7 Bericht door De Beweerder » vrijdag 24 januari 2014, 01:15

Volop te huur op eiland zelf, sorry ik praat voor mijn beurt.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 24 januari 2014, 03:13

Maakt niet uit, dank je wel, heb ook al een website gevonden over brommerhuur.

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door trangerkuda » vrijdag 24 januari 2014, 08:20

esco16, als ik de (geschatte) prijzen per persoon voor vervoer per (mini-)bus van het internationale vliegveld, via Bangkok richting Koh Chang bij elkaar optel, vraag ik mij af, of het toch niet verstandig is om eens te bekijken of een van de binnenlandse luchtvaartmaatschappijen - zoals bijvoorbeeld Air Asia, Nok Air, Orient Thai (er zijn er nog meer, maar ik weet niet precies welke maatschappijen op Trat en/of??? Koh Chang vliegen) - in de periode dat jullie reizen niet net een prijsaanbieding heeft.
Indien dit het geval is, kon het toch nog wel eens aantrekkelijk zijn om de optie vliegen nog eens te bekijken.
Dit soort vluchten kan ruim van tevoren en ook vanuit Nederland online geboekt worden.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door pong » vrijdag 24 januari 2014, 09:50

1,.vanaf DMK is er niets. Minibus naar Vict Mon (aannememd dat het voor later is en alle shutdowns over), dan minibus naar Trat-OF de gratis shuttlebus naar Swampy en dan zoals casper al aangaf.
Casper heeft het terzake antw-Prajak-wees wat wijzer en roer je niet meer in zaken waar je niks vanaf weet.
2.Kosten voor de normale route: BKk-Trat ca 250, ST naar ferry: 50, ferry 120 of 150- ik meen dat er 2 zijn vanaf versch. startpunten)-dan nog vervoer op Chang-totaal rond de 500 pp.. Hier rond KhaoSarn kosten minibusjes 250/300-tot Trat of ferry. Die direkte BUS vanaf swampy is veel duurder, maar bespaart je de overstappen.
Google naar: I-am-koh-chang, kohchangguide of busbangkoktokohchang.com.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » vrijdag 24 januari 2014, 15:39

"...Casper heeft het terzake antw-Prajak-wees wat wijzer en roer je niet meer in zaken waar je niks vanaf weet...."

Vriendelijk hoor ! Probeer je iemand te helpen vanuit mijn ervaring naar dat eiland vanaf Don Muang.

Wat een humeur zeg; met het verkeerde been uit bed gestapt ? Kan mij nu niet overkomen.... :giggle2:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door ron » vrijdag 24 januari 2014, 16:04

Pong had herrie met Ping.....waarschijnlijk over ping-ping.........die hij gewonnen had met ping-pong ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » vrijdag 24 januari 2014, 16:39

Ron, dat ging vroeger zo...

Ping en Pong speelden pingpong. Pang zei de pingpongbal.... :giggle2:

Ach, als die mevrouw/meneer Esco met familie er maar komen. Ze hebben nu genoeg adviezen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”