
Ik zie buiten bij de dakafvoer een gestaag stroompje van water wegsijpelen.
Eerlijk gezegd had ik dit al eerder verwacht,gezien de belabberde kwaliteit van water die er jarenlang door onze buurtleverancier ( helaas de. enige mogelijkheid) werd geleverd.
Wij waren bijzonder blij toen we op het grote stad systeem werden aangesloten.
Vorige week maandag de leverancier in Bangkok gebeld.EGAT.
Op donderdag 76.000 baht overgemaakt voor het leveren en monteren van dit belangrijke onderdeel van de zonnen energie warmwater voorziening.
Maandag j.l. was het geld getraceerd en op dinsdag namiddag stond de ploeg voor de deur.
Alvorens de tank (300 liter) te demonteren werd het spulletje eerst grondig geinspecteerdd en het bleek dat het water de diverse pijpjes en ander soort materiaal dat zich binnen in de tank bevind had aangetast.Men verwijderde alle materiaal en verving dat door de nieuwe onderdelen die bij de tank behoorde die men bij zich had.
Laat in de namiddag was een en ander in werking en was er natuurlijk geen zonlicht meer om e.e.a. te verwarmen.De montage ploeg kwam de volgende morgen terug en inspecteerde de daags daarvoor verrichte werkzaamheden.
Alles werkte prima en die paar uren zonlicht gedurende de morgen was al voldoende om weer warm water geleverd te krijgen.
Uiteindelijk werd besloten om de onkosten van het reeds betaalde bedrag af te trekken en het (grote) restant terug te storten.Dat terugstorten zal wel een paar weken duren,maar zo gaat het in Nederland ook,kan ik me nog herinneren.
Wat mij opviel was het efficient werkend ploegje.Het niet stomweg vervangen van de tank,maar bij inspectie daarvan besluiten om de kapotte onderdelen te vervangen.men ging op woensdag niet weg voordat een en ander zakelijk was geregeld ten aanzien van de terugbetaling.
Gisteren weer warm gedoucht en dat met dit koude weer

